Rustler VXL velgen op Firestorm Flux?

• Topicstarter Topicstarter Sideways_79
  • Startdatum Startdatum
S

Sideways_79

Guest
Passen de velgen/banden van een Rustler VXL op mijn Firestorm Flux?
Mijn Firestorm heeft 12mm Aluminum Hex hubs,weet iemand of die ook op de Rustler zitten?

Ik vind die standaard velgen van die Rustler VXL echt vet namelijk...:mrgreen:

Ik wil de set van Traxxas 3776A op mijn Firestorm zetten,maar kan ff niet vinden of dat gaat werken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja de stock Rustler VXL banden hebben ook 12mm hex. Let wel op, die banden slijten heel erg snel, vooral op 3S en op de straat ;). Er zijn andere banden die beter presteren en minder snel slijten voor hetzelfde geld!

Niet de rustler banden kopen.(de standaard alias dan he)
ik heb nu anaconda banden voor op straat en die geven veel meer grip en slijten zowat niet. je kan op snelheid gewoon volop insturen, bij de standaard rolde hij toen over de kop.
en als je het speciaal voor de velg doet kan je kijken naar de Talons, hebben ook die velgen en slijten ook minder en van verhalen gehoord, zijn ze ook nog beter.
(je kan de velgen ook los kopen maar dan moet je toch een van de traxxas banden kopen want het is 2.8 en niet 2.2)

Hee Sjonnie,

Ik wil idd ook die anaconda banden,maar ik zie overal dat er verschil is tussen de voor en achter velgen?! :confused:
Ik zie dat jij ook zo'n Rustler hebt,zou jij toevallig een fototje ofzo kunnen sturen van hoe die velgen er van binnen uitzien?
En dan vooral waar die hex hub ingaat?
Volgens mij verschilt namelijk de diepte waar die hex hub ingaat,om zo de spoorbreedte te veranderen bij de Rustler.
Bij mij is die voor en achter gelijk,dus 1 van de 2 soorten velgen is goed maar moet dan wel die ene hebben waar mijn hex hub (breedte ong. 5 mm) niet helemaal in wegvalt!

Lang verhaal,maar hopelijk kun jij (of iemand anders) me helpen! :p

Hey, zeg maar gewoon alex hoor.
Maar je moet idd of 2x voor of 2x achterbanden bestellen.
Het heeft te maken dat bij de rustler de achterkant iets breder is dan de voorkant.
als je 4 voorbanden hebt ben je iets breder als dat je 4 achterbanden gebruikt.
hier de foto's:
Onder: normaal voorband aan de voorkant en achter aan de achterkant
1247656859-580.jpg

hier onder voorband aan de achterkant( breder)
1247656860-891.jpg

hier onder de binnenkant van de velgen, rechts de is de voorste band, die zorgt ervoor dat het breder is.
1247656862-212.jpg

Hoop dat het nu duidelijk is:D.

Waar ga je rijden? Die Anaconda's werken enkel goed op asfalt, op dirt en alle andere ondergronden zijn ze waardeloos. Bovendien heb ik gelezen dat ze slecht presteren wanneer het koud weer is. Ik zou zelf voor een setje Pro-Line Badlands gaan. Presteren overal erg goed en zien er echt vet uit. Ook zou ik dan voor een setje offset velgen gaan zodat je spoorbreedte groter wordt wat betekend dat de wagen betere handling krijgt en minder snel zal omvallen.

Hee jongens ik rij vooral op de straat,beetje jumpen over drempels enzo.
Hij ziet niet heel veel vuil,ben ook een mooi weer rijder! :p

Heb nou ook al 1 originele velg beschadigd (en de kap,zonde!) door de wheelies!
Als ik die traxxas velgen/banden neem zit ik gelijk vast aan de 2,8",zit ook te denken aan de originele wielen in zwartchroom,met straatbanden (misschien die badlands dan) :cool:

In elk geval bedankt voor de info jongens (en alex top van de foto's),kan weer ff verder gaan bedenken wat ik nou wil! ;)

Je kan toch die standaard rustler banden kopen en dan die banden van de velgen afhalen en dan andere bandjes erop?

De originele HPI velgen die ik wilde zijn niet of heel moeilijk te krijgen,dus keuze was snel gemaakt.
Heb de Traxxas All-Star Black Chrome velgen met Anaconda banden besteld! :thumbsup:
Vermoed dat ik wel wat aan moet gaan passen,hex hubs van HPI en Traxxas zijn toch verschillend heb ik gezien!

Weer een leuk projectje,als ze erop zitten zal ik wel een fotootje posten! :p

welke banden en velgen???

eey, ik heb net een nieuwe auto, de traxxas rustler vxl. Maar ik ben nu al door m'n banden heen, die nog geen week oud zijn. maar welke banden kan ik het beste koopen? ik rij graag over kiezel stenen, en over gras en zand etc. ik drift ook veel (maak vaak een donut:p). maar welke banden kan ik het beste koopen? en moet ik dan ook nieuwe velgen kopen?. ik heb nu nog de standaard velgen.

graag een berichtje terug:mrgreen:

Passen de velgen/banden van een Rustler VXL op mijn Firestorm Flux?
Mijn Firestorm heeft 12mm Aluminum Hex hubs,weet iemand of die ook op de Rustler zitten?

Ik vind die standaard velgen van die Rustler VXL echt vet namelijk...:mrgreen:

Ik wil de set van Traxxas 3776A op mijn Firestorm zetten,maar kan ff niet vinden of dat gaat werken!

heb je de banden al? graag wil ik weeten of ze goed passen:mrgreen:

graag een berichtje terug :mrgreen:

Nee heb ze zaterdag pas besteld,zullen van de week wel binnen komen denk ik! :)

Zodra ik weet hoe of wat drop ik wel ff een foto enzo hier,mazzel! :p

Even een update,na 2 weken wachten telefoontje gehad dat mijn wielen niet of moeilijk te leveren zijn op het moment! :(

In overleg met leverancier heeft die dezelfde set opgestuurd,maar voor achter (op de rustler vxl).
Die hebben minder offset,staan dus verder naar binnen.
Ze zijn een stuk groter (2,8 inch i.p.v. 2,2 inch),dus hopelijk gaan ze over mijn draagarmen voor en werkt het met de stuuruitslag.
Maar mocht het niet passen,mag ik ze terug sturen.

Ik hoop wel dat ze passen,vind het vet als ze iets meer naar binnen staan en groter zijn (beetje het truggy idee). ;)
Hopelijk gaat ie dan ook minder snel op zijn kant,en heeft ie wat meer grip op asfalt.

Uiterlijk woensdag moeten ze er zijn is mij beloofd,dus dan weer een update! :mrgreen:

Velgen zijn binnen en gemonteerd,velgen hadden een kleine aanpassing nodig maar dat was simpel. :rolleyes:
Gat voor de as moest iets opgeboord worden,voor de rest perfecte passing! :mrgreen:

Vind het resultaat echt super,die prachtige zwartchromen 2,8" velgen met die lage anaconda's! :worship:

Hier ff een pic:

FirestormTraxxas.jpg

Laatst al de dogbone achterassen gemonteerd en een LiPo accu gehaald,nu op naar de nieuwe schokbrekers!
Die mooie koper/goudkleurige van aluminium van HPI,en dan vind ik hem zelf wel een beetje af...:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel heel klein de foto maar ziet er mooi uit
Blijkbaar rij je met lipo's,rij je dan ook nog met de originele flux motor en esc?
En zoja hoe heb je de esc voor lipo geprogrameerd?Weet dat dat moet weet enkel niet goed hoe ,ikzelf rij met die wagen met nimh 8.4v.

Ik heb de castle link dus ik doe het via de pc...Kan ook via de handzender,staat in je handleiding! Wel doen,erg belangrijk!

En ik heb nog steeds de standaard motor en esc,is al zowat de beste set die je kan kopen! Castle Creations Sidewinder...

Back