Rx-Tx-lader

Hoi,

Vraagje:
Ik zoek een goeie lader voor de Tx & Rx batterijen (simultaan..)
Momenteel heb ik voor de
Tx: 2000 Mah (Nicd)
Rx: 2000 Mah (Nicd)

Lader moet kunnen laden (:D) en ontladen, snelladen..
Geschikt voor Nicd en eventueel Nimh batterijen
220/12V is handig.
Voorstellen welke richting ik moet zoeken?

Groeten,
Claude

Zoek even met de zoekfunctie van het forum. Er is al heel erg veel over dit "probleem" geschreven. Zo'n beetje alle type laders zijn al op de één of andere manier besproken dus je zou antwoord moeten kunnen vinden op je vragen.

Weet ik!!

Maar als laderleek wordt ik er nie veel wijzer van :roll:
Geen Links of enkele typeladers die ik verder kan nalezen
om mijn keuze wat gemakkelijker te maken?

Thx,
Claude

De lader die jij nodig hebt moet je accu's automatisch kunnen laden. Dat betekend dat hij moet stoppen als je accu vol is. De lader kan daarvoor de delta piek of de inflex methode gebruiken. Als je de lader een beetje voor de toekomst wilt kopen dan zou ik zeker een lader nemen die ook de NiMH accu's kan laden.
Mijn advies is koop een lader waarbij je de zaken kan instellen en geen volledige automaat. Het probleem is dat een volledige automaat vrij makkelijk fouten kan maken als de accu erg leeg is of juist nog behoorlijk vol. Ik ken een aantal gevallen waarbij de automaat het verkeerde aantal cellen instelde. Te weinig is niet zo'n heel erg groot probleem maar je krijgt je accu nooit vol. Als de automaat te veel cellen instelt dan gaat het wel fout. De lader zal de accu te ver willen opladen en zo de accu overladen en mollen. Natuurlijk is handmatig instellen ook "gevaarlijk" omdat je daar ook vergissingen kan maken. Gelukkig zullen de meeste handinstelbare laders een foutmelding geven als je iets fout insteld dus zijn de gevaren mijnsinziens veel kleiner, tenminste dat is mijn ervaring.
Welke lader moet je dan kopen? Kan ik je niet echt zeggen omdat ik weinig of geen ervaring heb met de laders die nu op de markt zijn. Daarvoor raadde ik je aan om op het forum te gaan zoeken. Lees eens wat de diverse forum bezoekers over de laders schrijven die zij hebben en of gebruiken. Zelf heb ik twee eigenbouw laders die heel goed voldoen en één heel oud fabrieksapparaat die ook nog steeds goed werkt alleen gebruik ik hem niet zo heel erg veel. En natuurlijk hangt het ook voor een groot deel van je portemonnee af welke lader je kan kopen.

Back