s.o.s einde raad

beste heli vrienden,

ikzelf heb een trex 600 gebouwd en die doed het perfect
nu heb ik een goede vriend die een e sky cp belt carbon rtf heeft gekocht
ik denk dat die persoon daar rond de 470€ voor neergeteld heeft
de staart van die heli vliegt altijd van de eene kant naar de andere besluit een nieuwe giro de esky haed in lock gemonteerd terug zelfde probleem en dit alles met de meegeleverde zender
na een 4 tal weken daar mee bezig te zijn en maar geen oplossing vinden beland deze heli in een hoekje van de kamer

mijn vriend besteld een trex 450 in kit vorm met zender graupner mx 12
met goede hoop begint deze de heli te bouwen maar nu blijkt dat vele onderdelen niet passen of niet te monteren zijn zoals in de bijhorende bouwbeschrijving dus zit deze persoon ten einde raad

nu is mijn vraag is dit normaal dat een rtf of amrtf altijd in feite maar brol zijn of zijn wij twee nu zo dom alhoewel wij toch al een twintig jaar actief zijn in de modelbouwwereld
ikzelf heb mijn trex 600 gebouwd en laten invliegen door een ervaren piloot en deze stond perfect moest zelfs niet een bijgetrimd worden en met die twwe heli s van mijn vriend vinden we gewoon geen oplossing

graag even eerlijke antwoorden op mijn vraag
alvast bedankt

een t-rex450 of 600 in welke uitvoering dan ook moet zonder problemen te bouwen zijn als je het bijgeleverde boek precies volgt een fluitje van een (euro)cent

Naar mijn mening zijn alle ARF heli's niet goed genoeg, ik koop het liefst in kitvorm en anders demonteer ik hem compleet.

Hoi,

Ik beaam wat Laurens zegt, gelijk welke heli die ik koop en die komt voorgebouwd dan haal ik die weer helemaal uit elkaar. Zo leer je het best hoe je heli in elkaar zit en zo zie je ook of op de juiste plaatsen loctite gebruikt is of niet !

Het bouwen vind ik juist zo super aan deze hobby !

Grtz,
Dirk

Een originele Align kit past, in het begin zijn er misschien wat problemen geweest maar de 450 is al zo vaak verkocht, die past echt wel en is zeker goed vliegend te krijgen...
Als de verkoper (e-bay ofzo) zelf een samenstelling heeft gemaakt uit Align en aftermarket (clone) onderdelen die vervolgens niet passen...dan houd het op natuurlijk ;).
Ik koop alleen bouwdozen, en dan het liefst als ze al een poosje uit zijn.
Vaak goedkoper en zonder kinderziektes.
Het bouwen, instellen/invliegen is voor mij eigenlijk het leukste onderdeel van de hobby..

Eric

Ik heb mijn mini titan ook volledig van nul opgebouwd en ben blij dat ik dat gedaan heb, op die manier ken ik de heli beter.

Is de heli in een winkel gekocht? Ga daar anders eens mee terug als de delen echt niet passen.

De bouwbeschrijvingen van Finless kan je anders eens bekijken, daar laat hij zien hoe alles gemonteerd moet worden.

Als de kit een originele T-Rex 450 is zou hij zonder noemenswaardige problemen gebouwd moeten kunnen worden.

Back