S8E Raketzweven

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Is iemand bekend met het fenomeen raketzweven, die mij eens op weg kan helpen met tekeningen van degelijke modellen, info over de raketmotoren ed.

Bijvoorbaat dank

In de nieuwste uitgave van Aufwind staat 2 pagina's over het raketzweven. 50 meter per seconde naar een hoogte van 500 meter stond er bij. Pfffff dat is nogal wat.

:D Waar denk je dat mijn belangstelling door gewekt is....... Ik werd helemaal enthousiast van het artikel. Maar ja, nu nog opzoek naar meer kennis en hopelijk een bruikbare (ietwat moderne) tekening.

Maar dank voor je reactie.

:D :D :D

Hij is er........ Ik heb een demo model van Vöster Modellbau overgenomen. Nu maar heel voorzichtig wat proberen. Het vlieggewicht komt uit rond de 185 gram, maar ik kan nog 7 gram winnen door de 8K Schulze ontvanger te vervangen door een 4K. Nou ja, straks eerst maar eens voorzichtig proberen.

afb46.jpg

Ik ben benieuwd naar de foto's en een eventueel verslag. :D

Enkele jaren geleden ben ik al eens een model tegengekomen uit de VS, welke ook dmv een raket naar boven werd gebracht, alleen kan de naam van het betreffende model helaas niet herrineren. :(

In principe moet het toch ook mogelijk zijn een zwever met v-staart uit te rusten met een raketmotor.
Neem bijvoorbeeld de Kyosho FV-1000 EP Ducted Fan; deze is met wat aanpassingen toch ook zeker uit te rusten met een raketmotor. 8) (Is wat anders dan S8E mja...)

Als ik binnenkort in de verte een vertikale streep aan de horizon zie weet ik genoeg :lol: :lol: :lol: :lol:

Als iemand weet waar ik in een ´gewone winkel´ ontstekers kan kopen?

Hij is nu bijna zo ver. Deze lanceerstandaard zou het moeten houden :D

afb116.jpg

afb117.jpg

kijk eens op deze site http://www.drra.nl/ en kijk dan eens in het vakje hoe en wat daar staan een aantal goedkope manieren om de ontstekers zelf te maken. Helaas laat niets zich van die site kopieeren of via een link hierheen leggen.

Dank. Ik ken de site van de DRRA en ben ook al eens bij hun lanceerdagen wezen kijken. (Moet zeggen, deze jongens weten wel hoe je een heel gezellige dag moet maken) Ik heb twee ontstekers zelf gemaakt, maar kreeg deze niet goed in de motor. Maar als ik geen ontstekers vind probeer ik gewoon verder, maar als ik een paar ergens kan kan kopen (niet bestellen!) is dat ook handig. Moet toch wennen aan de omgang met raketmotortjes. :D

Bel eens met de Zwaluw in Montfort (L). Zij hebben vrij veel rakketten staan, misschien hebben zij die ontstekers ook los.

Toch maar zelf ontstekers gemaakt.........werkte 3 van de 3 keer, dus voldoen prima. Dus vanavond met het model naar de club geweest.

afb135.jpg

Sjaak helpt mij altijd met het starten van (nieuwe) modellen. :worship:

afb136.jpg

Hij ging heel erg goed (ondanks dat ik het richtingsroer de eerste vlucht in spiegelbeeld had). De snelheid van 40m/s wordt wel gehaald denk ik. Hij is vooral heel rap uit de startblokken, de snelheid valt daarna geleidelijk terug. De motor brandt korter dan ik verwachtte. De bereikte hoogte ligt waarschijnlijk rond de 150 meter.

afb137.jpg

Ik blijf in de rook achter. Het is maar goed dat de foto van achteren gemaakt is, want mijn :D smile :D past bijna niet op mijn gezicht :music:

Er zijn ook filmpjes van de start. Als deze ook op het formum geplaatst mogen worden, zal ik jullie deze zeker niet onthouden.

Dat ziet er mooi uit je zwever en het gewicht is ook zeker niet slecht. Zelf heb ik er een en die weegt met motor ruim 250 gram. Daar kan dan ook nog wel het nodige van af. Voordeel is dat hij bijna onverwoestbaar is.

plaatjes staan op mijn site.

Verder is het heel goed mogelijk om een Vstaart toe te passen ik heb een helling zwever die ik met een Estes D12 motor op hoogte breng met koolstof staart boom en een V staart.

Ook is er nog een Canard in aanbouw. Kortom de mogelijkheden zijn Eindeloos. :arrow:

voor plaatjes motoren en niet te vergetern ontstekers

kun je naar www.Cavemanrocketry.com

Janhein,

Weet jij dan ook een adres in NL die D-motoren levert zonder uitstoot lading. Ik heb nu D4 motoren en zou graag naar een wat langere brandtijd willen.

Hoi

Zelf gebruik ik D12-0 motoren die ik aan de bovenkant dicht lijm met epoxy. die zijn net iets krachtiger dan de originele D11-P.

Je neemt dan een D12-0 en de bovenste ruimte vul je op met 5 min epoxy(er is er nog nooit een door geslagen bij mij).

Als je over 14 dagen naar de DRRA dag komt dan zal ik zorgen dat ik er een stel bij me heb.

Verder kun je natuurlijk ook gewoon motoren bij caveman bestellen.

de firma zit in leiden en ik kan dus de spullen op sturen of je moet ze even ophalen.

Volgens mij heb ik ook nog E9-P motoren dan kom je helemaal vreselijk hoog met je zwevertje .

Ik ben wel van plan de 23e te komen. (Hebben wij elkaar de laatste lanceerdag niet gesproken?)

dat zou best wel eens kunnen :?.
ik Heb gisteren gelijk mijn eigen zwever uit het stof gehaald en weer vlieg klaar gemaakt.

Neem alles maar mee naar de lanceerdag :wink: Kan ik weer van alles leren :!: Zal ik ook een gewoon modelletje meenemen?........Vinden jullie dat leuk om te zien?

Back