S8E Raketzweven

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
ik hoop dat ik morgen wat testen kan doen met een nieuwe motr 5sec brandtijd en een prestatie van een F 9 motor (goed voor een vleiggewicht van ongeveer 500 gram)

:D

afb196.jpg

Meer zal ik niet plaatsen

Nou...... de mijne doet het nog niet, maar het is de bedoeling dat deze kistjes in zeer korte tijd accelereren naar 50m/s. En daarmee zo´n 300 meter of meer hoog komen. Een balsa Jedelsky vleugeltje zou daarvoor niet mijn keuze zijn.

Raketzweven is wel een extreme vorm van modelvliegen. De krachten op het model zijn volgens mij behoorlijk. Heel licht en toch sterk bouwen is een hele kunst (daarom heb ik mijn eerste raketzwever overgenomen). Een dergelijk model, hoe leuk ook, lijkt me niet geschikt. :roll:

zelf vlieg ik een vrije vlucht zwever met 2,5 mm balsa vleugeltjes en die blijven verbazend lang heel.

wat je namelijk niet moet vergeten is dat je verschillende soorten motoren hebt. Met een E 30

gemiddeld 3 kg stuw kracht zou ik het ook niet proberen maar mert een D7 lijkt het me geen enkel probleem.

@Bende
Ik vlieg bij LVC-Emmeloord (oude vliegveld van Kuiken aan de Banterweg. Ik heb echter nog maar twee vluchtjes met de raketzwever gemaakt. (Het moet voor mij toch redelijk windstil zijn met een helder zicht naar boven) Wij vliegen veelal in het weekeinde.

Als je het raketgebeuren leuk vindt, kan ik je aanraden eens te gaan kijken bij de lanceerdagen van de DRRA. Ben nu één keer wezen kijken en vond het erg leuk.

Kortom ik ben absoluut nog geen kenner van raketaandrijvingen. Denk dat je met vragen hierover veel beter bij Jan Hein terecht kan.

hhaha ik heb wel veel verstand van raketten maar nauwelijks van vleugels ,gelukkig kan ik wel redelijk rekenen. heeft er iemend enig iedee welk profiel ik moet kiezen voor mijn vleugel.

ik ga met een nood gang om hoog en will daar zo lang mogelijk blijven. streef gewicht van de nieuwe zwever ligt rond de 300 gram en ik heb een spanwijdte van rond de 1.5 meter maar welk probfiel moet ik hebben.

Lijkt mij dat de profielen die bij Discus Launch Gliders (DLG of SAL) wordt gebruikt wel bruikbaar moet zijn.

Daar worden vrij dunne (<7%) profielen gebruikt.

kan ik dan gewoon naar DLG of SAL zoeken in een profielen data base of is er een speciaal profiel hier voor

WWW.DRRA.nl
hier viegen we over 14 dagen weer.

mijn houten bak is inmiddels klaar ik zoek alleen nog iemand die op een zender links en recht van elkaar ondescheiden.

(zelf heb ik namelijk bijna 14 jaar niet meer gevlogen)

Ik wil je graag helpen met vliegen. Als het de volgende lanceerdag mooi weer is kom ik graag.

Back