Saab Viggen (BosModelAir)

Dus ik hoef m'n voorraadkast niet te ontruimen? :rolleyes: ;)

Dat mag natuurlijk altijd, wie weet wat je allemaal tegenkomd, vriendinnen die je al lang kwijt was enzo...

maar voor deze uitlaat hoeft het niet meer, ik heb hier een doosje staan met Berto's naam erop.. maandag mag de postbode die meenemen :)

Bruno alvast bedankt maar zoals je leest zijn wij binnenkort voorzien :-)

Henri bedankt voor de pijp kunnen wij weer verder :D

Heb nogal wat verschillende apc prop's liggen, en kan er wel een missen
Ligt daar een 12x8P(usher) 3 blads tussen :?:

Hey berto, volgens mij geen pusher prop ;)
en heb helaas geen 3 blads prop.

Maar zal eens in het kijken voor een pusher prop ;)

Laat nog wat horen ;)

:Edit: Helaas geen pusher prop :(

Laatst bewerkt:
Ik hoor het wel, anders gewoon weer even ebstellen bij RC technics heb ik hem zo in huis :D

gaaf

Gave Bak Berto!

Leuk om te zien dat er nog top rippin kisten leven! als je de prijzen op hun site ziet denk ik dat ze in dit ARF/goedkope chinezen tijdperk weinig van hun spul verkopen!

ff snel off topic:

Zelf ben ik sinds kort eigenaar van een topp rippin F5!
Druk doende met het inbouwen van mech retracts wat voor mij nog het nodige denkwerk met zich meebrengt aangezien ik het voor het eerst doe...

Misschien toch leuk om een bouw/restauratie draadje van op te starten.

Nog ff een leuk weetje over de 1 op 1 viggen:

Een paar jaar geleden was ik met de baas (Klu) op een zweedse vliegbasis.
Heb ik zon apparaat eens van dichtbij mogen bekijken.
De motor monteur vertelde dat de motor dezelfde is als die van een DC-8.
Volvo heeft voor die motor een naverbrander ontwikkeld....

De beste man had dus twee gereedschapskisten bij zich... 1 met engels en 1 met metrisch gereedschap :-)

Weer on - topic:

Veel succes met de maiden van de viggen!

abbo bij deze!!!

Leuk he zo`n gouwe ouwe, heb nu ook steeds meer zin om hem weer vliegend zien te maken en we gaan er natuurlijk vanuit dat het beter lukt dan bij poging 1 ;-)

Misschien toch leuk om een bouw/restauratie draadje van op te starten.
:yes: :yes: :D ;-)

De beste man had dus twee gereedschapskisten bij zich... 1 met engels en 1 met metrisch gereedschap
Wij idem dito hoor, onze Socata Rallye bijvoorbeeld is een franse kist met van het airframe alles metrisch, echter de motor is Amerikaans dus Engels bouten, moren en nippeltjes.

Veel succes met de maiden van de viggen!
Dank, de filmpjes volgen zeker als het zover is ;-)

En jij alvast succes met je F-5 :D

Berto, door je doorgaans vlotte manier van invliegen heeft dit natuurlijk ondertussen wel onze volledige aandacht.
Ik had geen "master of suspence" achter je gezocht ;-)

Haha Rob, tja sommige projecten hebben nu voorrang.

Ben erg druk geweest met de Big Lift, die gaat nu weer even aan de kant voor de Formost om voor volgend weekend gereed te hebben voor Pampa.
Dan de Pfeil op de bouwtafel voor 15 augustus Stadskanaal, daarna de Big Lift klaar maken voor de watervliegmeeting op 19 september in Zeumeren.

Ach wie weet heb ik tussendoor nog een gaatje voor 1 van m`n ander tig projecten ;-)

Ik zei de gek en heb de Viggen weer eens van de steunen getrokken.

Op zich hoeft er niet heel vele gebeuren:
- nieuwe 3 blads duwprop bestellen van Master Airscrew,
- neuswielbesturing/intrek mechaniek beter werkend maken,
- luchtfles voor de retracts plaatsen,
- luchtschakelaar voor de retracts plaatsen.

Heb ggisteren de "ontvreemde" servo`s vervangen dus die zitten er allemaal weer in.

Dit geval moet toch minimaal 1x vliegen :yes:

Vet! Mijn top rippin F5 ligt ook in een donker hoekje op de zolder... Net dit draadje weer ff doorgelezen en krijg er weer zin in! Maar t is zo bloedheet op die bouwzolder! En dan eerst nog de mustang afmaken... Succes met de viggen, blijf t volgen!

Je mag ook een bod doen hoor Melvin ;-)

Kan die mooi naast de F5 liggen wachten op nog betere tijden :-)

En heet op zolder? hier allang niet meer :nooo:

Back