Tadango
Forum veteraan
Ik heb gisteren een SAB AVIO M138 Lizard overgenomen aangezien ik een wat groter EDF model zocht. Ik heb een E-flite Viperjet 90 maar wil straks een grote (16kg) jet als EDF bouwen aangezien de regels met turbine langzaam strenger worden en diverse clubs in de buurt dat niet meer toestaan. De lizard is een leuk opstap en ik heb deze compleet overgenomen met JP 120mm 14S met 160A scorpion regelaar en een 14s 5000 SLS Xtron accu pack. Ik wil straks andere lipo's testen welke ook in een groter model komen maar voor nu wil ik eerst het SLS pack gebruiken om te testen.
De kist was eigenlijk klaar op de ontvanger na dus even een avond kwaad gemaakt en hij stond klaar voor de maiden. Zwaartepunt komt heel mooi uit met een 2s 2600mAh in de neus voor de ontvanger. Voor nu wordt dit gewoon met een stekker aangezet. Straks met de andere accu's bepaal ik hoe dit definitief komt. Ook is er een kans dat er een ontvanger met gyro in komt.
Vandaag de Lizard ingevlogen. Was weer verassen lekker weer vergeleken met de week.... Zonder uitlaat heeft deze fan niet veel vermogen. Net genoeg om los te komen met het zwaardere veld en weinig wind maar het heeft niet over. Ook in de vlucht merk je dat er niet veel fut in zit. Verbruik valt dan ook weer mee, dus dat scheelt. Na 4 minuten pootjes uit en landen verbruikt 3600mAh. Met de 8500 Hv cellen moet dat prima 6-7 minuten op leveren bij meer start vermogen. Verver had de kist erg de neiging om te duiken en te klimmen bij inverted dus dat is er uit getrimd. Ook duikt hij iets bij het gasgeven wat ook niet helpt bij de start. Ik heb vol up nodig om de neuspoot los te trekken waarna hij mooi loskomt. Teveel up in de start geeft hij niets om.
Om de motor wat efficiënter te krijgen heb ik nu een conus gemaakt op 90% FAS formaat. Volgend weekend maar eens kijken wat voor effect dit heeft. De uitlaat komt perfect uit en lijkt alsof het zo hoort. De motor heb ik iets gekanteld zodat het duiken hopelijk minder is. Ook bij de start zal dit helpen.

De kist was eigenlijk klaar op de ontvanger na dus even een avond kwaad gemaakt en hij stond klaar voor de maiden. Zwaartepunt komt heel mooi uit met een 2s 2600mAh in de neus voor de ontvanger. Voor nu wordt dit gewoon met een stekker aangezet. Straks met de andere accu's bepaal ik hoe dit definitief komt. Ook is er een kans dat er een ontvanger met gyro in komt.

Vandaag de Lizard ingevlogen. Was weer verassen lekker weer vergeleken met de week.... Zonder uitlaat heeft deze fan niet veel vermogen. Net genoeg om los te komen met het zwaardere veld en weinig wind maar het heeft niet over. Ook in de vlucht merk je dat er niet veel fut in zit. Verbruik valt dan ook weer mee, dus dat scheelt. Na 4 minuten pootjes uit en landen verbruikt 3600mAh. Met de 8500 Hv cellen moet dat prima 6-7 minuten op leveren bij meer start vermogen. Verver had de kist erg de neiging om te duiken en te klimmen bij inverted dus dat is er uit getrimd. Ook duikt hij iets bij het gasgeven wat ook niet helpt bij de start. Ik heb vol up nodig om de neuspoot los te trekken waarna hij mooi loskomt. Teveel up in de start geeft hij niets om.
Om de motor wat efficiënter te krijgen heb ik nu een conus gemaakt op 90% FAS formaat. Volgend weekend maar eens kijken wat voor effect dit heeft. De uitlaat komt perfect uit en lijkt alsof het zo hoort. De motor heb ik iets gekanteld zodat het duiken hopelijk minder is. Ook bij de start zal dit helpen.

