SAB GFK canopy montage

Ik heb een SAB GFK canopy (Artikelcode: SAB0190) voor mijn Raptor E550 gekocht en zag dat er geen bevestigingsmateriaal bij zat. Da's natuurlijk niet zo'n probleem maar er is ook geen uitsparing gemaakt voor de bevestigingsbeugel op het landingsgestel.

Hoe hebben jullie de zo'n SAB GFK cockpit gefixeerd ... alleen op de 2 rubbers aan de achterzijde lijkt mij een beetje onlogisch?

Grtz,
Emile :)

Hey Laurens,

Met het ontbreken van uitsparing bedoelde ik niet het ontbreken van 2 gaten. Ik kan natuurlijk een stuk uit de kap zagen er een houten blok erin lijmen, maar da's niet zo netjes.

Ik zit zelf al aan een koolstof pin te denken die in een opvulstukje tussen de landingbeugel/frame valt.

Ik zal toch niet de enige zijn met een SAB cockpit ... :)

Grtz,
Emile

Misschien helpen foto's de situatie wat duidelijker uit te leggen. Ik snap je probleem namelijk niet helemaal.

Bij deze ... Links de E620 cockpit met uitsparing aan onderzijde voor haak, en rechts de SAB cockpit die geen uitsparing heeft.

normal_SAB-Cockpit_mounting_small.jpg

Grtz,
Emile

Laatst bewerkt:
Ik zou een soortgelijke uitsparing maken door het gfk plaatselijk te verwarmen. Dan het plastic houdertje erop schroeven terwijl het warm is zodat het gfk in de juiste vorm blijft.

de oplossing is simpel, je haalt er een hoekje uit ten grootte van de originele lip.
dan monteer de de originele clip aan de binnenkant, met de lip erbuiten, dan zit de kap precies goed.

Inderdaad das een nette oplossing!

Ik heb de kap gisteren al gepast en op zich zit ie best stevig op alleen de 2 rubbers, alleen zijdelings ie dan nogal wat gammel. Ik had hier al een simpele oplossing voor, maar ik denk dat ik toch maar voor Gerard de zijne ga.

Foto's volgen!

Thanks,

Hoi

Zo heb ik het gedaan.
Was veel passen en meten.
Moet de kap ook nog spuiten.

normal_SAB_kap_010.jpg

normal_SAB_kap_009.jpg

normal_SAB_kap_006.jpg

Mvg

Will

Laatst bewerkt:
Zoals beloofd nog even foto's van mijn bevestiging (Gerard & Will's idee bij elkaar) en natuurlijk het eindresultaat:

Montage_Inside_small.jpg

Montage_Outside_small.jpg

E550_NewDesign1_small.jpg

Zo vanmiddag foto's van de complete heli met zijn nieuwe jasje maken.

Groetjes,

Back