SAB versus GCT op T-rex 450SE

Hallo!

Ik heb 2 soorten Carbon bladen gekocht voor mijn T-rex 450SE en deze getest (3D). Hier volgen mijn bevindingen.

Uiterlijk:
SAB:
Slecht afgewerkt, lelijke voorlijst, redelijk flexibel maar wel licht, 20 gram
Witte bladen zijn goed zichtbaar en het stukje carbon wat doorschijnt is netjes. Als je de bladen ietwat buigt zie je het kruislings geweven glasvezel door de gelcoat heen, ik vermoed dan ook dat dit geen "echte" carbon bladen zijn.
blad3.jpg

blad4.jpg

blad1.jpg

GCT:
Erg netjes afgewerkt, ERG star, alleen iets zwaarder, 24 gram
Mooie kleuren, ook goed zichtbaar.
De root is alleen 1mm TE DUN, dus er moet een ringetje gebruikt worden op de T-rex SE.
blad2.jpg

Vliegen:
SAB:
Maakt redelijk wat herrie (bladeflutter) maar razendsnelle cyclics (std. paddles/3000rpm). Snel op de pitch. Vliegt goed!!

GCT:
Minder herrie, maar uiteraard nog wel aanwezig. Iets langzamere cyclics door het hogere gewicht. Snel op de pitch. Vliegt voor mij iets beter, ik vind de SAB's net iets TE onstabiel. Ze vliegen erg goed, maar iets stabieler vind ik persoonlijk prettiger.

Conclusie
Beide bladen kosten hetzelfde en daarom vind ik de GCT's iets beter. VEEL netter afgewerkt maar wel iets langzamer op de cyclics, dat vind ik alleen geen nadeel persoonlijk. Het enigste nadeel van de GCT's is dat er een ringetje tussen moet om in de bladhouder te passen.
Verder vliegen allebei goed, het zijn natuurlijk beide geen slechte bladen!

SAB bladen uit deze test komen van www.mfis.net
GCT bladen uit deze test komen van www.4rc.nl

Cheers,

Richard

de afwerking van die sab bladen is niet echt mooi te noemen.

rare is dat ik dat probleem ook had met mijn grote sab bladen, bellen in de gelcoat, zichtbare structuur, lelijk afgewerkte randen.
dat terwijl john veel (meer dan 15 sets meen ik zelf) sets heeft, welke allemaal optisch perfect zijn.
true quality.

ik heb altijd gedacht dat ik een kneus set bladen had, die eigenlijk als 2e wahl set verkocht had moeten worden, od een set die aan de quality control ontschoten is geweest.

zijn er meer mensen met de sabs in dat formaat ?
en hoe is de afwerking daar ?

Welke sabs heb je getest 305 of 320mm?

Mijn 320mm sabs wegen 22gram, van dichtbij zie je inderdaad imperfecties. De 305s zijn enorm snel op de cyclic...

Persoonlijk vlieg ik er zeer graag mee (SAB 320mm), die witte schijf is zeer goed zichtbaar in de lucht. Met GCT heb ik geen ervaring, kan dus niet vergelijken.

Heb je de V blades al getest voor de Trex450?

Hoi Skywalkertje,

Ik heb de SAB 320 geprobeerd. V-blades heb ik nog niet geprobeerd omdat ze nog niet heb, dat komt door mijn eigen luiheid, ik heb er namelijk nog niet om gevraagd.... Dat komt overigens nog wel hoor!

Ik vond beide bladen goed vliegen, SAB`s iets sneller op de cyclics en de GCT`s stiller... GCT`s krijgen bij mij van deze 2 de voorkeur omdat ze voor mij fijner vliegen en omdat de afwerking VEEL netter is.

Cheers,

Richard

Ik heb ook de SAB's 320mm

Ik sluit mij aan bij de rest van de meningen. Niet erg fraai afgewerkt.
Maar ze vliegen heerlijk! En daar gaat het dan om lijkt me.

Maar aan de andere kant, je betaalt er ook voor. Dus een beetje afwerking is wel gepast voor dat geld.

Groet,
Tjerk

Back