SAFETY BAG FOR LI-PO ?

Hi,

Ik kwam het volgende tegen:

[web:91f619c988]http://www.updaterc.com/V2/catalog/popup_image.php?pID=5640[/web:91f619c988]

Ik zou het vooral gebruiken voor de opslag van m'n lipo's.
Prijs: 29€90 bij Updaterc

Of zou ik gewoon mijn blikken doos houden?

Groeten,
Chris

best prijzig, maar wel lekker compact.

Ik gebruik een bloempot met een zak zand erop, mocht er iets mis gaan, smelt het zakje en valt het and in de pot. Totale kosten, iets van 2 euro.
Is misschien wat overdreven en ziet er niet uit, maar ja, better safe then sorry.

ik vraag me hetvolgende af :

de 4 mm goudstekkers die op me lipo's gesoldeerd zitten passen perfect in de banaanopeningen van mijn laders ... kun je je lipo zo ook rechstreeks laden zonder een laadkabel te gebruiken ? 8O

Voor opslag is het eigenlijk onzin, het gaat alleen mis met lipo's tijdens het laden of tijdens het ontladen (met te hoge stromen).

Ik heb overigens 2 van die laders die op dat plaatje staan (ThunderPower 1010 + 210 balancer) en omdat de balancer aan de lader gekoppeld zit word de spanning van elke cell apart in de gaten gehouden. Op die manier kun je nooit meer je lader verkeerd instellen of problemen krijgen.
Er zijn meer van dit lader/balancer oplossingen, zoals bijvoorbeeld een normale lader + V-balancer.

Een lipo-zak is dan eigenlijk overbodig.

Persoonlijk ZIE ik ook graag mijn accu's als ik aan het laden ben. Stel je voor het gaat mis, in je huiskamer... en je ziet het pas als er rook uit je lipozakje komt... :roll:

de 4 mm goudstekkers die op me lipo's gesoldeerd zitten passen perfect in de banaanopeningen van mijn laders ... kun je je lipo zo ook rechstreeks laden zonder een laadkabel te gebruiken ?

Als je 2x 4mm goudstekkers, mannetjes, aan je lipo hebt zitten ben je behoorlijk dom/gevaarlijk bezig. Je kan dan gemakkelijk kortsluiting maken EN je kan de +/- per ongeluk omkeren tijdens het aansluiten en zo je regelaar deruit fikken.
Het is de bedoeling dat je 1 mannetje en 1 vrouwtje aan je accu zet, om de boven genoemde redenen.

Cheers,

Richard

Ok, redenen genoeg om het ding niet te kopen :-)

Het was weer één van die niewigheden die je zo ziet voorbijkomen, waarvan je denkt... misschien is het wat, misschien ook niet.

Niet dus 8)

Thanks voor de meningen

Chris

Raptor Rulezzz zei:
Het is de bedoeling dat je 1 mannetje en 1 vrouwtje aan je accu zet, om de boven genoemde redenen.

Cheers,

Richard

AL mijn lipo's zijn man-vrouw, rich, hold your horses :wink:

Dacht gewoon aan de technish-electrische mogelijkheid, da's al ...

dan hoef je alleen maar paranoide te zijn, stekker uittrekken, stukje brandstofslang dr om heen, en *dan* pas 2e stekker uittrekken en ook *daar * stukje brandstofslang op steken :P

AL mijn lipo's zijn man-vrouw, rich, hold your horses

Dacht gewoon aan de technish-electrische mogelijkheid, da's al ...

Geen probleem, tuurlijk KAN het... alleen niet aan te raden he :wink:

Sorry dat ik misschien een soort van aan nam dat jij het al zo had zitten...

Cheers,

Richard

Wat te denken van 2 bussen aan je accu's 1x 4mm en de andere 3.5 mm.. passen ze nooit in elkaar

ik heb het een keer gepresteerd 4 of 5 ..7cellen pakketjes voor mn slowflyer in elkaar te steken en om mn nek te hangen.. Dus zo handig is een man vrouw systeem nou ook weer niet. ( ja ik weet ik moet me schamen :oops: )

Een vaste houder met stekkers is een goede optie om dingen te voorkomen.

Groeten Vincent

Back