En dit alles voor een beetje bolling in de zeiltjes?
Ja en nee.
Als ik voor mezelf spreek - ik heb per slot van rekening dit onderwerp hier ook weer even opgerakeld - vindt ik het op de eerste plaats leuk om te kijken wat er met een programma als dit, voor mij als hobbyist mogelijk en toepasbaar is.
Even off topic:
Enkele jaren geleden bouwde ik mijn stoomsloep "Victoria" en bedacht me op enig moment dat ik het wel leuk vond om als extra een gasalarm beveiliging (ketel word op gas verwarmt) te ontwerpen en in te bouwen.
Ik had natuurlijk al wel eens van Arduino gehoord, maar er eigenlijk nog nooit iets mee gedaan.
Lang verhaal kort: Ik ben me er in gaan verdiepen, heb me de Arduino een stukje eigen gemaakt, met als resultaat een functionerende gassensor.
Op de vraag of deze eigengemaakte beveiliging veel toevoegt?
Nee niet echt en dat wist ik al bijna voor ik er aan begon.
Op het moment dat het scheepje meer dan 5 meter bij mij vandaan is hoor ik door de herrie van stoom en de machine geen piepjes van het ingebouwde buzzertje meer en ook het knipper ledje is amper of niet meer zichtbaar.
Dit ter verduidelijking dat ik wel eens iets probeer (eigen) te maken, zonder dat dat daar een directe of noodzakelijke functionaliteit achter hoeft te zitten en ook dit valt voor mij onder een stukje van "de hobby".
Terug naar on topic:
Zoals mijn - voor de eerste keer - zelfgemaakte zeiltjes van mijn Draak nu zijn, vaart zij met deze zeiltjes vlot en op een afstandje ziet e.e.a. er ook nog best wel aardig uit.
Toch wil ik proberen een nog iets beter setje te maken en wat is er dan leuker om dat ook eens met een (semi?) professioneel programma te proberen en te kijken wat daar straks uitkomt?
Zal de Draak daar straks merkbaar beter en sneller door zeilen?
Geen idee, ik verwacht het niet, maar hoop stilletjes toch van wel en als het niet is, ik heb gelukkig nog steeds geen wedstrijdplannen

.
Omdat ik bij het verbeterde zeilsetje de zeilen uit meerdere banen wil laten bestaan, verwacht of hoop ik dat ik hiermee in elk geval een mooiere verdeling en ogend setje kan maken.
Voor mij is dus een groot gedeelte van het wel of niet "Sailcut" verhaal de fun om hier eens mee te stoeien en te zien waar ik uitkom.
Wat er dan of daarna aan opgedane ervaring te melden is, wil ik - indien daar behoefte aan is - ook graag hier op het forum proberen te delen.
Maar misschien zeg ik straks met het schaamrood op mijn kaken wel;

Sorry, bij nader inzien is dit hele Sailcut verhaal toch niet zo mijn dingetje

.
Groet, Bert