Ik heb de volgende configuratie op een 1 meter zeilboot zitten:
Simpele 2 kanaalsontvanger met BEC
Een 4 cells accupack van Sanyo 2100mah (in toekomst wil ik naar 5 cellen 6 volt)
Een Hitec sailwinch HS 725BB met de volgende eigenschappen
Class: Sail Control
Digital: No
Programmable: No
Voltage: 4.8v or 6.0v
General Specs:
- Bearings: Single BB
- Gears: Plastic
- 60° speed: 1.60 sec @ 4.8v
- 60° speed: 1.30 sec @ 6.0v
- Torque: 161.00 oz/in @ 4.8v
- Torque: 201.00 oz/in @ 6.0v
-- 2.30 x1.10x2.00 inches
- 3.88 ounces
Applications:
- High Torque
- Sailboat
Een standaard Hitec servo voor het roer.
Dit alles gekoppeld via een Graupner Power servoverdeelkabel (als ik het zo mag noemen) Best.-Nr. 3050.65
Produktinformation
Das Power-Stromversorgungskabel wird für Modelle mit erhöhter Stromaufnahme empfohlen, z.B. Helikopter und Großmodelle, bei denen durch die Verwendung von Hochleistungsservos hohe Ströme aus der Empfängerstromversorgung entnommen werden. Das mit Doppelversorgungs-Anschluss, GOLD-Steckern, großem Kabelquerschnitt und Ladebuchse ausgestattete Power-Stromversorgungskabel verhindert zuverlässig jegliches Servozittern und vermeidet Spannungseinbrüche bei Extrembelastung.
Nu mijn vraag: heeft het, om mijn dure winch te beschermen, nut om een zekering te plaatsen.
Zo ja welke waarde moet hij concreet hebben, wat voor een type en waar moet ik deze plaatsen en op welke draad (+ of -).
Verder is mijn vraag hoe ik dit voor bijvoorbeeld voor een ander project kan berekenen. Ik ga binnenkort beginnen aan een Chris Craft boot van o.a. mahonie hout met een regelaar Hitec EZR en een motor 4.8-8.4 volt met een 6cells accupack dus op 7.2 volt. Motor is nu nog een Dumas motor met artikelnummer Dumas 2025.
Bootje en regelaar zijn mij een beetje te kostbaar om in vlammen op te gaan.
Pendelaar
Simpele 2 kanaalsontvanger met BEC
Een 4 cells accupack van Sanyo 2100mah (in toekomst wil ik naar 5 cellen 6 volt)
Een Hitec sailwinch HS 725BB met de volgende eigenschappen
Class: Sail Control
Digital: No
Programmable: No
Voltage: 4.8v or 6.0v
General Specs:
- Bearings: Single BB
- Gears: Plastic
- 60° speed: 1.60 sec @ 4.8v
- 60° speed: 1.30 sec @ 6.0v
- Torque: 161.00 oz/in @ 4.8v
- Torque: 201.00 oz/in @ 6.0v
-- 2.30 x1.10x2.00 inches
- 3.88 ounces
Applications:
- High Torque
- Sailboat
Een standaard Hitec servo voor het roer.
Dit alles gekoppeld via een Graupner Power servoverdeelkabel (als ik het zo mag noemen) Best.-Nr. 3050.65
Produktinformation
Das Power-Stromversorgungskabel wird für Modelle mit erhöhter Stromaufnahme empfohlen, z.B. Helikopter und Großmodelle, bei denen durch die Verwendung von Hochleistungsservos hohe Ströme aus der Empfängerstromversorgung entnommen werden. Das mit Doppelversorgungs-Anschluss, GOLD-Steckern, großem Kabelquerschnitt und Ladebuchse ausgestattete Power-Stromversorgungskabel verhindert zuverlässig jegliches Servozittern und vermeidet Spannungseinbrüche bei Extrembelastung.
Nu mijn vraag: heeft het, om mijn dure winch te beschermen, nut om een zekering te plaatsen.
Zo ja welke waarde moet hij concreet hebben, wat voor een type en waar moet ik deze plaatsen en op welke draad (+ of -).
Verder is mijn vraag hoe ik dit voor bijvoorbeeld voor een ander project kan berekenen. Ik ga binnenkort beginnen aan een Chris Craft boot van o.a. mahonie hout met een regelaar Hitec EZR en een motor 4.8-8.4 volt met een 6cells accupack dus op 7.2 volt. Motor is nu nog een Dumas motor met artikelnummer Dumas 2025.
Bootje en regelaar zijn mij een beetje te kostbaar om in vlammen op te gaan.
Pendelaar