Salamander / Heinkel 162 nog te koop ??

Collega turbine vliegers,

Weet iemand of er nog een bedrijf of particulier is die bouwkits verkoopt van de Heinkel 162 beter bekend staande als Salamander.

Zoek er een voor een turbine van 8Kg stuwdruk !

mvg Jetman

Zelf vlieg ik al jaren met een uit vergrote elektro salamander . heeft al eens in FMT gestaan. geheel hout bouw vliegt goed en goed moedige eigen schappen. gr Gerrit Jan

als ik mij niet vergis was er hier iemand op het forum die mallen had van een salamander voor turbine.
Volgens mij was dat k-jets hier in nederland.
Heb zelf ook wel eens de vraag gesteld, aangezien ik het zelf ook een mooi ding vind en er naar op zoek was.
Misschien toch maar overwegen eentje te gaan bouwen.

peter

Peter,

Ben inderdaad al in contact geweest met K-Jets, heeft inderdaad malen maar maakt op dit ogenblik geen rompen meer wegens tijdsgebrek!

Hij had overigens nog wel een romp te koop, dit was echter niet helemaal wat ik zoek !
Mocht ik bouwtekeningen kunnen krijgen ga ik mischien proberen e.a. cnc te freezen op mijn freesmachine, mocht je interesse hebben om mee te participeren kan dat mischien wel op dat moment !

mvg Fred de Man

Ik heb nog even gekeken het gaat om een heinkel-162
Van fmt nr3201161 semi scale modell fur e - impeller.
Ik heb de tekening vergroot en een ander vleugel profiel er op gezet half symmetrische makkelijk te bouwen en het kost eigelijk alleen maar tijd.
De spanten kun je frezen voor de romp kun je beste een bouw plank maken om het een en ander recht te houden. heb er wel een foto van geef je mail adres want ik ben even kwijt hoe dat hier op gezet moet worden.

Back