Samen vliegen is nuttig

mijn tip heeft een grotere instelhoek als de wortel, dus als de wortel rechtvliegt, vliegt de
tip eigelijk naar boven. en dit is volgens mij niet goed (of ik ben gek:p)

Sorry, jullie hebben gelijk. Ik was in de veronderstelling dat de achterlijst aan de tip omhoog stond (negatief dus), maar deze veronderstelling was onjuist. Blijkbaar heb ik niet goed gelezen.

Maar ik lees dat Bart je al de nodige tips gegeven heeft om dit goed te corrigeren. Dit gaat helemaal goed komen. Succes en tot ziens op het veld.

Greetz,
Jurgen

woehaa echt geweldig

Op de vereniging werd het al vaker gezegd. De Spinnin' Birdy is een heel leuk vliegend kistje. Maar ja zoals ik aan het begin van dit draadje ergens al geschreven heb, ik kreeg hem niet lekker lopend. De opmerkzaamheid van Bart heeft dat probleem opgelost zoals ook al geschreven ;)

Bewijs? Wat dacht je hiervan. Vandaag waren de weervoorspellingen niet zo best, maar het slechte weer liet toch nog op zich wachten hier in Voorburg. Dus ben ik vanavond gaan vliegen. Nauwelijks wind en heel rustige lucht. Mijn vliegplek is niet optimaal met een dijk die nog wel eens voor wat turbulentie zorgt.

Na wat verkennende startjes, waar bij wel overduidelijk blijkt hoe rustig en stabiel dit kistje nu vliegt, een flinke slinger. Kom uit op zo'n 35m en leg haar vlak in een rustige stabiele vlucht. Het lijkt er op of de dijk nu eens meehelpt en jawel hoor zonder thermiek vlieg ik haar 1 minuut en 20 seconden later recht in mijn hand.:D:D:D

Daarna nog veel vluchtjes van rond de minuut, meestal meer, soms wat minder. Tot de regen heel dicht bij kwam en de lucht heel instabiel begon te worden.

Bewijs is wat mij betreft geleverd. Een paar graden op de tip geeft een wereld van verschil. Want meer is er niet veranderd.

Ruud

Back