Samenstelling Sukhoi Su-31

• Topicstarter Topicstarter Verbunt
  • Startdatum Startdatum
V

Verbunt

Guest
Hi,

Ik heb deze prachthobby ruim een jaar gelden ontdekt en ik vind het helemaal super! Ik ben begonnen met een Easystar. Deze heb ik na een half jaar verbouwd met rolroeren en meters carbon. Deze vliegt super en zit inmiddels echt aan zijn maximum qua capaciteit. Ik wil nu meer, meer een 'echt' vliegtuig. Hieronder vinden jullie trouwens 2 filmpjes van mijn easytar, met en zonder rolroeren. Eén vanuit het vliegtuig en één filmpje vanaf de grond (met rolroeren).

http://video.google.nl/videoplay?do...l=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

http://video.google.nl/videoplay?do...l=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

Ik ben dus van plan een nieuw vliegtuig te kopen. De uitgangspunten zijn: Een landingsgestel, zeeeer snel (hij moet verticaal kunnen), goed wentbaar en op electro. Ik dacht zelf, na enige informatie, om onderstaand vliegtuig te kopen.

Vlieugtuig: Sukhoi Su-31
Motor: Typhoon 15/13
Regelaar van 25A
Lipo's van 11,1V - 1600mA
Hitec micro servos'

Wat denken jullie ervan. Hebben jullie nog tips voor me? Alvast bedankt!

Verbunt zei:
Vlieugtuig: Sukhoi Su-31
welk merk, meer info?? alleen een naampje van een vliegtuig zegt niet genoeg, er zijn vele merken die hetzelfde model maken.

waarmee film jij trouwens vanuit je ez???? ik heb er sinds een paar dagen ook 1.

opletten met die dingen, ik vlieg nu al meer als 2 jaar, en heb ervaring genoeg, maar toch is de extra van dezelfde serie vorige week gecrashed.
waarom? vliegen doet ie super, rollen, snaprolls hoveren kan ie niet (jah is extra 300) maar vlak voor landing die ik nog gouw een snaprol waarbij plots de vleugel brak, bleek gewoon dat die dingen zodanig ligt zijn gebouwd dat de vleugels breken bij een gewone loop ofdergelijke, en nee het is geen bouwfout, gewoon pure fabrieks mis calculatie ;)

dus kopen dat ding, maar steek er een carbonen stang in i.p.v. dat houten latje ;)

mvg

Geweldige tip!! Ga ik meteen doen!!

Nog een vraag: Is het raadzaam de vleugels vast te plakken (permanent bevestigen) of altijd uitneembaar laten? Laten ze dan niet los in de lucht? :)

ik zou ze vast lijmen, want je monteerd ze enkel vast met 2 kleine schreofjes in zeer fragiel hout (het geen ik dus ook niet had gedaan :?

mvg

Motor en kist lijkt me redelijk bij elkaar passen (er zijn betere keuzes).

Snel en verticaal zijn geen zaken die altijd samengaan; wat wil je nou?

Kistje is verder erg leuk, maar wel erg kwetsbaar (en best klein), vraagt ook aandacht met landen en zal behoorlijk windgevoelig zijn. Dit zijn kistjes die niet zo hard vliegen, meer 3D-werk lijkt me zo (verticaal dus), maar dat kan Samuel beter zeggen. Ik heb zelf een vergelijkbare kist, maar dan met 1,42 m span en 2,7 kg zwaar en die is ook niet supersnel.
Check ff het forum verder op die BMI-kistjes, want ze blinken inderdaad niet allemaal uit op stevigheid op sommige punten (vleugelbevestiging etc.).

Heb je al een MPX Acromaster overwogen? Ook niet supersnel, maar wel degelijk en doordacht.

vleugel is gewoon gebroken doordat dat houten plankje die je in beiden vleugels schuift, en door de romp gaat, gewoon twee plekken was gebroken
moest dat van carbon geweest zijn, had je dat probleem helemaal niet.

grtz

Back