Sandmaster

Vandaag voor een prikkie een Kyosho Sandmaster met twee nimh packs en een lader kunnen kopen.

De auto is een hele nette staat, en mijn twee zoontjes kunnen er super mee overweg! ( wat helpt is dat je de trottle instellingen kan aan passen)

Nu merkte ik zelf alleen met rijden dat er soms een onverklaarbare stuur afwijking was. ( klein)

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de servo kan bewegen in de beugel. Komt dat vaker voor? Nog iemand tips om deze beter vast te zetten?
(ff een tijdelijke oplossing gemaakt door wat revetten tussen de beugel en de servo te schuiven zodat er geen speling meer is)

Er is al veel over het vorige model Sand Master gesproken.
Geen idee of jij die hebt, of de geupdate versie?

Zie: kyosho-sandmaster-1-10-a-3

Bij mij zat de servo netjes vast in de wagen, maar nog steeds die koerswijzigingen die jij beschrijft. Velen hebben daar over geklaagd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het maakt al wel een verschil dat de servo vast zit nu.... nu nog zoeken voor een fatsoenlijke oplossing. Wellicht dat ik er binnenkort een andere servo inzet. Die afwijking lijkt een probleem door een "zoekende" servo.

@unusual rc Hoe weet ik als ik een geupdate versie heb?

Door hier een foto te posten, dan kan ik het zien ;)

De eerste versie was er alleen in het rood, blauw en geel volgens mij.
De tweede generatie heeft andere kleuren, dus daar kun je het al aan zien.

Ik heb ook de complete stuurinrichting nagelopen.
En bij zoveel RC wagens zit daar altijd wat speling in. Maar ik kreeg het niet weg, en het was er soms, soms ook niet.

Maar een veel groter probleem is de tandwielkast, ik zou dat draadje hierboven eens aandachtig doorlezen. Daar is nl. helaas geen oplossing voor. Erg jammer, want de wielen en vering is wel op te lossen (ook nu Ansmann op de fles is, je kunt vast wel de juiste maten shocks krijgen van Fastrax)

IMG_20150413_202535.jpg

Er zat bij mij wel 2 mm aan weerszijde van de servo....
Mij lijkt het probleem de servo in combinatie met de nimh pack.
Na het vast zetten van de servo is het probleem opgelost, mits de nimh pack vol is.
Zodra deze half leeg is en je geeft volgas, dan volgt de afwijking. Op zich is het voor de kids niet storend. Als je gaat kijken naar de complete ophanging dan klopt het ook niet helemaal, als je de veren geheel op spanning zet, dan zie je ook problemen verschijnen met de sporing.

Maar mijn basis vraag is heeft iemand de servo op een betere manier vast gezet?
(tipje voor de rest, zet je servo echt vast, dit maakt echt een wereld van verschil, geen speling!)

Laatst bewerkt:
Je foto is wel heel erg groot, beter maak je hem wat kleiner.
Maar het is duidelijk dezelfde die ik had.

Ik heb de mijne geheel uit elkaar gehad, en de servo zat fabriek af gewoon spelingsvrij gemonteerd. En toch had ik het probleem, net als jij dat hij af en toe niet meer rechtuit liep op keurig vlak asfalt.

Hier foto's van mijn Sand master van destijds.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Als hij laadt (en dat duurt even, want hij is heel erg groot) dan is de hele lay-out van het forum verstoord.
Als hij eenmaal is geladen dan wordt hij automatisch verkleind. Maar hij is veel te groot.

Back