sanwa m11x Sanwa Exzes-X

• Topicstarter Topicstarter ed vol gas
  • Startdatum Startdatum
E

ed vol gas

Guest
ik heb een vraag over aankoop van nieuwe zender sanwa m11x/Sanwa Exzes-X FHSS3 2.4GHz

nou is mijn vraag of het verstandig is om het in hong kong tekopen mijn vraag is niet hoe het met de garantie dat kan een probleem zijn kan lang duren als er iets stuks is aan de zender maar zijn de zenders het zelfde als die hier geleverd worden
indien type goedkeureing

zo, vol gas alles in een zin gepropt. Als de zender een CE keurmerk heeft is het volgens mij goed. Ik weet dat meerdere rijders met een zelf geimporteerde zender rijden

Ja, en als je pech hebt, heb je veel geld uitgegeven om de douane een pakketje te laten vernietigen. En als je in België woont, moet je daar zelfs geen pech voor hebben. Zenders komen er hier gewoon niet door. Zoek maar eens in het modelbouwcafé, daar zijn wel een aantal topics die hierover gaan.

Ja, en als je pech hebt, heb je veel geld uitgegeven om de douane een pakketje te laten vernietigen. En als je in België woont, moet je daar zelfs geen pech voor hebben. Zenders komen er hier gewoon niet door. Zoek maar eens in het modelbouwcafé, daar zijn wel een aantal topics die hierover gaan.

heb ik ook wat over gehoord maar waarom is komt de zender er niet door type goedkeuring
zeker het probleem

heb ik ook wat over gehoord maar waarom is komt de zender er niet door type goedkeuring
zeker het probleem

Sommige landen/werelddelen kennen minder strengere eisen waardoor een zender goedkoper geproduceert kan worden. (bandbreedte, straling etc)

[mod]Heren, de vraag van de TS is of een zender uit Hong Kong hetzelfde is qua specs als eentje hier in europa. Niet bij welke winkels hij allemaal te koop is of in de aanbieding is...

Laten we er geen winkelbespreking van maken en gewoon on-topic blijven?

Dank U...[/mod]

Even gewoon wat info om over na te denken, ik kan het niet bewijzen, maar het is me wel opgevallen.
Tijdje terug heb ik een Graupner XD-6 met IFS gekocht, ook 2.4gHz, ding werkt prima, maar met het instellen heb je een aantal opties.
1 ervan is het zendvermogen, welke voor NL op 100mW mag staan, maar voor Frankrijk op 30mW (geloof ik).

Inmiddels heb ook ik een M11X aangeschaft, "gewoon" in NL (jaja, ik kan het wel!) en ook daarmee kun je kiezen tussen 3 soorten communicaties met de ontvanger, 1 ervan is wederom speciaal voor Frankrijk!
Nu denk je, boeien, dat klopt, maar ik heb begrepen dat de HK zenders dus eigenlijk bedoeld kunnen zijn voor de HK markt, en die zenden dus ook met minder vermogen uit!....
Ik kan je geen bewijs geven, maar ik zou zeggen, mocht je storing krijgen, meld het dan hier, dan weten we dat....
:mrgreen:

Even gewoon wat info om over na te denken, ik kan het niet bewijzen, maar het is me wel opgevallen.
Tijdje terug heb ik een Graupner XD-6 met IFS gekocht, ook 2.4gHz, ding werkt prima, maar met het instellen heb je een aantal opties.
1 ervan is het zendvermogen, welke voor NL op 100mW mag staan, maar voor Frankrijk op 30mW (geloof ik).

Inmiddels heb ook ik een M11X aangeschaft, "gewoon" in NL (jaja, ik kan het wel!) en ook daarmee kun je kiezen tussen 3 soorten communicaties met de ontvanger, 1 ervan is wederom speciaal voor Frankrijk!
Nu denk je, boeien, dat klopt, maar ik heb begrepen dat de HK zenders dus eigenlijk bedoeld kunnen zijn voor de HK markt, en die zenden dus ook met minder vermogen uit!....
Ik kan je geen bewijs geven, maar ik zou zeggen, mocht je storing krijgen, meld het dan hier, dan weten we dat....
:mrgreen:

Het meeste Sanwa spul wat uit Hongkong komt heeft het Airtronics label, deze zijn dus voor de Amerikaanse markt en hebben gewoon het volledige vermogen.
De M11x zal je bevallen, echt een top zender. ;)

Yep, FHSS systeem, spreidt de gehele band vol!... :wink:

waar was je Woensdag John, had je er wel ff genoeg van na het weekend?

Maar de zender bevalt me zeker!
Mijn snelste ronde ligt inmiddels ook onder de 10 sec. met een 13.5T.... :mrgreen:

Wat ik al had gehoord, is gewoonweg waar, je hebt een heel erg direct gevoel met je auto!
Mits daar natuurlijk wel een beetje redelijk spul ook inzit natuurlijk....

zit in Tsjechie nu maar ben er woensdag weer Martin...goed dat de sanwa je bevalt zat al even naar de tijden te kijken op mylaps zag er in ieder geval goed uit..

groeten¨
John

Back