Sanwa MT-4

Discussie in 'Electro onroad' gestart door lucas-f, 20 feb 2011.

  1. lucas-f

    lucas-f

    Lid geworden:
    9 mei 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Aerdenhout
    Hallo allemaal,
    Ik heb een vraag of er mensen zijn die met deze zender ervaring hebben of er informatie over weten.
    Want de dingen die ik niet weet zijn:

    Hoe snel is de zender ?
    Hoe zwaar is de zender ?
    Is het een goedde zender ?
    En heeft hij genoeg functies voor de komende 3 jaar voor mij ?
    Gr. Lucas

    Ps: Ik heb dyslectie dus A.U.B. niet op de spelling letten
     
  2. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    [​IMG]

    MT-4 features:
    ● 4 channel control (built-in antenna)
    • Large LCD screen (128x64 dot)
    ● New receiver (RX-461)
    ● Built-in telemetry function (receiver voltage, speed, temperature)
    ● Dual D/R ratio adjustment
    ● SUB TRIM
    ● TIMER (Lap / INT / Down type)
    ● ABS
    ● The volume adjustment (steering, throttle adjust volume)
    ● AUX1, AUX2 mixed control
    ● CH SET 1-4 ch all settings (D/R, EPA, SPEED, EXP...etc.)
    • Fail Safe funtion
    • 8 digit username and model name input
    ● 20 group model memory
    ● Modulation (DS2, FH3, FH, 3F, FH4T)
    ● Throttle mode (5:5 , 3: 7)
    ● TX Power source (4 x AA batteries)
    ● Compatible receivers (RX-371, RX-442DS, RX-451, RX-451R)
    ● Trigger position adjustable (front/rear slide 5mm , left/right 3° )




    Owners Manual Zie pagina 5/88 voor de specs.

    Handig hoor Google ;-)

    Wat ik nu weer niet van je begrijp Lucas, is dat in een eerdere topic je al vragen hebt gesteld over een zender. Toen heb je al verschillende tips gekregen over bv de DX2-S. Hier hadden meerdere mensen positieve ervaring mee en kost iets minder dan de (voor mij relatief onbekende) zender waar je nu vragen over stelt. Mag je natuurlijk zelf weten, maar ik heb niet het idee dat je er ook wat met de reactie doet. Wat je overigens ook zelf moet weten....

    Maw ......

    Halewijn
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    ach hallewijn, je bent jong en je wilt wat :D. Dat hij wat verder kijkt is toch niet zo erg, ik kan het iig waarderen dat lucas zelf op onderzoek uit gaat en het een en ander bekijkt en hopelijk een vergelijking maakt wat het beste (op langere termijn) voor hem is met behulp van de adviezen die hem worden gegeven. Dat hij hierdoor vragen heeft over een andere zender lijkt me nou niet zo erg? (al kan google de meeste vragen wel beantwoorden een bevestiging dmv praktijk ervaring is altijd handig)

    Ik heb zelf een futaba 3pm 2.4 FASST en dat is meer dan genoeg voor mijn applicatie. Er zitten ook opties op zoals meerdere profielen saven, abs etc etc etc De verschillende geheugen profielen kan handig zijn maar om eerlijk te zijn, in de praktijk heb ik het nog nooit gebruikt aangezien ik maar 1 type auto per seizoen rijd. Ik gebruik alleen de expo, gas geven en sturen :D). (sommige opties zitten ook op de regelaar waardoor de opties op de zender overbodig worden). Staar je dus niet blind op de verschillende opties die je waarschijnlijk nooit zult gebruiken. Hoe meer opties erop zitten hoe ingewikkelder het wordt om door het menu te navigeren en hoe duurder de zender/ontvanger combinatie.


    Succes met je zoektocht :D
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2011
  4. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Geen ervaring met deze wel met een andere Sanwa zender.
    Maar om op je vragen in te gaan:
    -Snel. FHSS3.
    -Geen idee. Vermoedelijk niet zwaar met 4 x AA batterijen.
    -Vast wel.
    -Meer dan genoeg. Zeker als je al die telemetrie (onzin) meerekend.
    Het belangrijkste is dat je er goed mee kunt sturen en gasgeven.
    Verder kun je er 4 kanalen mee aansturen en dat zijn er waarschijnlijk 2 meer dan je nodig hebt mocht je geen crawler oid willen aanschaffen.
     
  5. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Jongens, vorige zender ging over budget,
    dat hadden wij zelf geïntroduceerd, Lucas heeft hier niks over gezegd.
    Hij krijgt de zender kado, vandaar de vragen...;)

    Wat ik al tegen hem zei is:
    De snelheid van de zender moet je niet naar kijken, rij zelf met over de 20ms respons, geen problemen mee.....
    Dus de Mt4 en 4PL zijn snel genoeg:cool:

    Daarnaast moet hij gewoon kiezen welke hij het mooist vindt, aangezien budget tot zekere mate geen probleem is.

    Aan elke zender wen je wel, zeker als je die mooi vind, met 5 minuten even vasthouden weet je nog steeds niets.
     
  6. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Ik ben voor de 4PL gegaan. De layout van knopjes is beide zenders is ongeveer 't zelfde, en beide hebben ze zo'n beetje alle functies die je ooit ook maar denkt nodig te zullen hebben. Je kan er dus jaren mee vooruit. Als je functies op je zender wilt hebben die je echt nooit nodig gaat hebben, moet je de 4PKS kopen :rolling:

    De 4PL heeft geen telemetrie (dus 't kan ook niet kapot gaan, en je hebt 't toch amper nodig. Telemetrie-ontvangers zullen ook wel schreeuwend duur zijn, en of 't nu betrouwbaar werkt...?).
    De MT4 kan wel met de spanning van lipo's in de zender overweg, de 4PL kan dat niet, maar dan kan je een LiFe pakketje gebruiken.
    Wat de MT4 als voordeel heeft is dat de antenne geïntegreerd zit, die kan je dus nooit breken. Maar de 4PL heeft dan weer een verlicht display, kan mss handig zijn.

    De 4PL heb ik voor een interessante prijs gevonden (en dat binnen België!). Dat zorgde voor een groter prijsverschil tussen beide zenders (€221 tegenover €265). En extra S-FHSS ontvangers voor de 4PL kunnen voor €45 à €55 aangeschaft worden. Vind ik nog schreeuwend duur voor een ontvangertje, maar 't is alleszins al beter dan Futaba's FASST ontvangers, en Sanwa FHSS2/FHSS3 ontvangers (€65 tot €100/stuk)
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2011
  7. LiPo voor MT-4

    Welke connector heeft de MT-4?
    Welke connector moet een LiPo voor deze zender hebben?
    welke LiPo past in deze zender?
    Bv. Intellect Receiver Battery Pack 2200 mAh, heeft JST-stekker.
    Als de stekker niet past in de zender wat kun je dan doen?
    Ja, snap ik, anders stekker. Maar welke?
    En kun je deze gewoon verwisselen, zonder soldereren o.i.d.?
    Bv. JR-stekker voor JST-stekker?
     

Deel Deze Pagina