Sanwa RD8000 problemen?

Vlak voor de vakantie deed mijn RD8000 zender het in eens niet meer... gewoon helemaal niets, terwijl ik een paar minuten daarvoor nog gevlogen had (misschien wel een geluk bij een ongeluk). Ik heb toen hobby Deals gebeld en die zei mij dat er grote problemen zijn met de R8000, zelfs zo groot dat deze zender niet meer geproduceerd wordt en uit de handel genomen is.
Zijn er mensen die ook problemen met de RD8000 hebben en dan ben ik zeer benieuwd wat deze problemen zijn. Ook wil ik graag weten of mensen de zenders opgestuurd hebben ter reapratie e.d.

groeten Bob

NB: ik heb nu een Futaba T7CP gekocht maar mis toch nog wel de RD8000. Handiger om te programeren, voelt net iets beter in de hand. :cry:

Hebben ze 'm daarom nog steeds in het programma? http://www.hobbydeals.nl/assets/s2d...deals.nl/radio/sanward8000transmitterset.html

Zeker weten, dat de accu het doet en dat de accustekker goed kontakt maakt?

Als 't ie het echt niet doet is het te adviseren om het apparaat terug te sturen naar de leverancier, samen met de aankoopbon. Er zijn namelijk volgens de Europese regelgeving nogal wat vervelende after-sales verplichtingen voor de verkopende partij.

heb hem ook ...
Werkt zeer goed en ik moet zeggen dat hij nog altijd te koop is

Dat is balen, ik wou bijna een rd8000 aanschaffen (jaha eindelijk geld bij elkaar :oops: )
Maarja nu moet ik weer verder sparen.
Jammer.

Corrien zei:
Hebben ze 'm daarom nog steeds in het programma? http://www.hobbydeals.nl/assets/s2d...deals.nl/radio/sanward8000transmitterset.html

Ja de homepage van Hobbydeals is niet zo up todate meer dit jaar

Zeker weten, dat de accu het doet en dat de accustekker goed kontakt maakt?

Yep alles gechecked met andere pakketten e.d.

Als 't ie het echt niet doet is het te adviseren om het apparaat terug te sturen naar de leverancier, samen met de aankoopbon. Er zijn namelijk volgens de Europese regelgeving nogal wat vervelende after-sales verplichtingen voor de verkopende partij.

ook reeds gepoogd bij de leverancier in duitsland, maar deze laat niets meer van zich horen. Echt een internet bedrijf die wel wil verkopen maar geen garantie geeft. :|

Paul H. zei:
Dat is balen, ik wou bijna een rd8000 aanschaffen (jaha eindelijk geld bij elkaar :oops: )
Jammer.

Ja Conrad verkoopt 'm nog wel volgens mij, althans hij staat op de site van hun als set en als losse zender. Ik ben ook wel teleur gesteld daar het een hele goede zender is kwa menu structuur. Binnen 5 minuten heb je 'm door en dat is bij andere zenders wel anders. Ligt dus ook erg goed in de hand. Ik ga in ieder geval van Mourik een bellen. Misschien kan die mij helpen.

spoeky zei:
Paul H. zei:
Jammer.

Ja Conrad verkoopt 'm nog wel volgens mij, althans hij staat op de site van hun als set en als losse zender. Ik ben ook wel teleur gesteld daar het een hele goede zender is kwa menu structuur. Binnen 5 minten heb je 'm door en dat is bij andere zenders wel anders. Ligt dus ook erg goed in de hand. Ik ga in iedergeval van mouriuk een bellen. Misschien kan die mij helpen.

Dat is nu het gebrek aan reputaie dat hier speelt.
Eentje stuk, allemaal slecht.
Ik heb al meer zulke verhalen gelezen over andere merken hoor, maar de impulsieve reactie om het ganse merk te veroordelen blijft dan wel uit (door een betere marketing weliswaar).

Ik gebruik deze zender tot grote tevredenheid, veeeeel functies voor (relatief) weinig geld.
Tussen haakjes, in de VS wordt deze zender volop gebruikt, onder het merk 'Airtronics', klinkt dit misschien beter?

Groetjes,

Steven

Steven D zei:
spoeky zei:
Paul H. zei:
Jammer.

Ja Conrad verkoopt 'm nog wel volgens mij, althans hij staat op de site van hun als set en als losse zender. Ik ben ook wel teleur gesteld daar het een hele goede zender is kwa menu structuur. Binnen 5 minten heb je 'm door en dat is bij andere zenders wel anders. Ligt dus ook erg goed in de hand. Ik ga in iedergeval van mouriuk een bellen. Misschien kan die mij helpen.

Dat is nu het gebrek aan reputaie dat hier speelt.
Eentje stuk, allemaal slecht.
Ik heb al meer zulke verhalen gelezen over andere merken hoor, maar de impulsieve reactie om het ganse merk te veroordelen blijft dan wel uit (door een betere marketing weliswaar).

Ik gebruik deze zender tot grote tevredenheid, veeeeel functies voor (relatief) weinig geld.
Tussen haakjes, in de VS wordt deze zender volop gebruikt, onder het merk 'Airtronics', klinkt dit misschien beter?

Groetjes,

Steven

Ik wil niet negatief over komen, maar het is Hobby Deals die zei dat er dus grote problemen zijn met de Zender. Ik heb ook op Runryder gezocht maar daar kon ik inderdaad nog niets over vinden. (wel iets van een aantal jaren geleden). Daarom ook mijn posting hier. Is er echt iets aan de hand of heeft Hobby Deals het verkeerd. ( inderdaad SANWA = Airtronics of anders om)

Uiteraard is het onzin, dat er zo veel klachten over de RD8000 zouden zijn. Ten eerste is Sanwa een gerenommeerd merk en ten tweede zouden we er dan wel wat over gehoord hebben. Sanwa wordt in de USA inderdaad onder de naam Airtronics verkocht en is daar uitgebreid vertegenwoordigd.

Wat een onzin allemaal, ik heb er zelf ook 1 en het ding werkt perfect. Omdat er toevallig 1 stuk is dan is het allemaal maar slecht spul.

Dat hobbydeals zeg dat er grote problemen zijn?? Hobbydeals is hobbydeals niet meer sinds het weggaan van johan. Ik vind de winkel er echt 100% op achteruitgegaan. En volgens mij is het nu in de handen van een paar amateurs dus ik hecht er weing waarde aan.

laten we een zelf hulp groep voor SANWA gebruikers oprichten ...
En we zullen europese steun aanvragen ...
:lol:

Ik heb een Philips TV die stuk gegaan is ==> dus philips is slecht?

:wink:

Groetjes

Tevreden SANWA gebruiker!

spoeky zei:
Ik heb toen hobby Deals gebeld en die zei mij dat er grote problemen zijn met de R8000, zelfs zo groot dat deze zender niet meer geproduceerd wordt en uit de handel genomen is.

Klinkt eerder als leveringsproblemen van hobbydeals, dat ze het product niet meer willen verkopen.
Idd, sinds het vertrek van Johan heb ik ook grote vertragingen bij de leveringen ondervonden.
Om niet te zeggen, dat ze m'n bestelling (en betaling) gewoon kwijt waren.

Verkoopspraatje dus om wat anders te verkopen dan het gevraagde.

Ook ik ben een tevreden gebruiker van de rd8000.
Tot op heden geen enkel probleem gehad met de zender.

Over eventuele problemen heb ik op het net niets kunnen vinden.

spoeky zei:
Paul H. zei:
Jammer.

Ja Conrad verkoopt 'm nog wel volgens mij, althans hij staat op de site van hun als set en als losse zender. Ik ben ook wel teleur gesteld daar het een hele goede zender is kwa menu structuur. Binnen 5 minuten heb je 'm door en dat is bij andere zenders wel anders. Ligt dus ook erg goed in de hand. Ik ga in ieder geval van Mourik een bellen. Misschien kan die mij helpen.

Bij Conrad verkopen ze hem alleen met gas rechts. http://www.modellbau-friedel.com Daar is hij ook te koop. (199,- met servo's en alles volgens mij)

de GAS naar links is niet zo moeilijk te veranderen hoor...
Grtz

bart_m zei:
de GAS naar links is niet zo moeilijk te veranderen hoor...
Grtz
zeggen ze dan terloops... ,-)

ik heb er wél foto's van lol

software... 1 minuut, .. hardware...10 minuten. opnieuw calibreren -> waaaw abstract -> 1,5 uur uitzoeken in het servicemenu en dan maar foutcodes uitzoeken..

Back