sanyo 3600 accu's

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door cooper, 11 mei 2004.

  1. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Op zich niet zo byzonder.... Een jaar terug zag ik de capaciteits teller op div. laders tijdens wedstrijden met gemak de 3900 halen terwijl het stikkertje maar 3300 aangaf.

    Mogelijk hebben ze de geselecteerde cellen zover weten te ontwikkelen dat het de 3600 aanduiding waard is. Maar als dit gewoon een productiemodel is en daar overheen weer geselecteerde cellen te vinden zijn gaan die echt over de 4000mAh heen.

    Panasonic heeft overigens al een tijdje 3500mAh in het assortiment, deze cellen zijn alleen iets vierkanter om de capaciteit te kunnen halen.
     
  3. hilbren

    hilbren Guest

    maar klopt die aanduiding eigenlijk wel op de laders?
    want de lading die in een accu gestopt wordt is een paar % meer dan dat er daadwerkelijk uit komt...
     
  4. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    de spanning is hoger en de interne weerstand minder
    dankzij nieuw electrolyt (moet je wat de structuur van een accu voor kennen)
    dus niet echt 'gewoon' de capaciteit :wink:
     
  5. marvin

    marvin Guest

    ze beloven veel.... zo als ik het nu hoor zijn ze wel goed, alhoewel de 3300 accus ook wel goed presteren, met club races word soms wel 10 min tot een kwartier doorgereden na de race, om de accus redelijk leeg te trekken.... dit is dus een rij tijd tussen de 15 en 25 minuten, met een modified 17 turns motor en prof auto's en regelaars....
     
  6. hilbren

    hilbren Guest

    @carson_racertje46
    NiMh mag je toch nooit helemaal leeg rijden??
     
  7. marvin

    marvin Guest

    dat doen ze ook niet :lol: , maar ze ontladen de accus wel na een bepaalde tijd, en als je accu nog halfvol is, dan moet je hem wel ontladen, opladen zou dan niet goed zijn :wink:
     
  8. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Daar gaan we weer.. Jongens, daar is echt al heel veel over geschreven op het forum, maar NiMh hoef je niet helemaal leeg te rijden (tot 0,9 V per cel) om ze op te kunnen laden, zelfs de moderne NiCad's schijnen bijna geen last meer te hebben van het 'geheugeneffect'. Cellen natuurlijk wel altijd eerst een beetje tot rust laten komen voordat je weer gaat laden.
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ik lees overal in het artikel Hivolt... maar kan nergens vinden hoe hoog de cel spanning dan wel is. :?
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij dit soort accu's praat je meestal over een 1.3 tot 1.35v per cel

    En jaap, je vergeet dat de vele computer laders ook mee helpen aan het verwaarlozen van het geheugen effect
     
  11. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat vergeet ik niet, want ik wist het niet. Uit wat ik lees op het forum van mensen die er verstand van hebben (Ernst, Harold) maak ik op dat de huidige generatie cellen erg weining tot geen last hebben van het geheugen-effect. Of dat rechtsom gaat of linksom is volgens mij minder belangrijk, ik ging ervanuit dat het vooral kwam door de kwaliteit van de cellen en minder door de laders, but I could be wrong.
     

Deel Deze Pagina