Sanyo ENELOOP de batterijen van de 21ste eeuw!!!!

Hallo,

In PC Magazine gelezen dat Sanyo nieuwe batterijen heeft: ENELOOP. Deze batterijen combineert de voordelen van alkaline en heroplaadbare cellen. Zie www.eneloop.info

Weet iemand er meer van???

Groetjes,

Jos

Hier heb ik een hele tijd geleden ook al iets over gehoord maar later nooit verder details gekregen...

Ik heb ze ook nooit ergens gezien nog.

Cheers,

Richard

lijkt me niet zo speciaal, dit heb ik uit de documentatie geknipt:
With the charger MDR03 you can charge two eneloops of size AA in 250 minutes or two eneloops of size AAA in 170 minutes. The charger works with AC-voltages from 100V to 240V and is therefore ready to join you on your trips to other countries.

en
Basically eneloop is a modern Ni-MH battery

Enige wat ze hebben is dat ze opgeladen zijn als je ze koopt.

Het voordeel van deze Eneloop NiMH cellen is, dat ze heel weinig zelfontlading hebben, je kunt ze maanden wegleggen en daarna is er maar heel weinig capaciteitsverlies. Dus mooi voor bv. een fotocamera die je een tijdje in de kast laat liggen.
Verder zijn het gewone NiMH cellen, waarschijnlijk zullen ze een wat grotere inwendige weerstand hebben dan de standaard cellen (ieder voordeel heb z'n nadeel :wink:)

Hét grote nadeel aan ni-mh accu's is inderdaad dat ze een (nogal) grote zelfontlading hebben.
Ik heb er al meermaals op gevloekt.... :?

Dan begin je er zelfs aan te denken om terug naar nicads over te schakelen. :wink:
Het zal iedereen wel bekend voorkomen: je laad je batterijtjes van je kamera, zender, enz.. op en een paar weken later wil je het ding gebruiken en niks meer... :?
Sommige merken en types accu's lijken hier trouwens meer last van te hebben dan andere.
Vooral de sanyo's (2500mAh) die ik laatst gekocht had voor in de zender van m'n bell helieke, bleken hier erg veel last van te hebben....
Ik laadde die volledig vol en reeds na 1 week (ongebruikt!) waren ze al plat. :roll:
In een zaklamp heb ik van die goedkope aldi accu's en na méér dan een half jaar liggen, waren die nog bijlange niet leeg........

Dus ik zeg EINDELIJK... hebben ze dat grote nadeel 'ns opgelost....hoop ik....
Die ENERLOOP's zouden al te koop zijn en dus ga ik die zeker 'ns proberen.. Alleen ga ik ze deze keer niet met 10 tegelijk kopen want als 't weer tegenvalt.. :wink:

slomo zei:
Hét grote nadeel aan ni-mh accu's is inderdaad dat ze een (nogal) grote zelfontlading hebben.
Ik heb er al meermaals op gevloekt.... :?

In een zaklamp heb ik van die goedkope aldi accu's en na méér dan een half jaar liggen, waren die nog bijlange niet leeg........

Dus ik zeg EINDELIJK... hebben ze dat grote nadeel 'ns opgelost....hoop ik....
Die ENERLOOP's zouden al te koop zijn en dus ga ik die zeker 'ns proberen.. Alleen ga ik ze deze keer niet met 10 tegelijk kopen want als 't weer tegenvalt.. :wink:
Die TopCraft Aldie accus gebruik ik nu een jaar in mijn Zender.
Werkt perfect pas na een paar maanden een keer op laden als de zender in de kast ligt. :)
Wel gesoldeerd natuurlijk. :wink:

Back