Saphion 1200 cellen?

Naar het schijnt zijn is er een nieuwe versie van de Saphion cellen uit:
www.overlander.co.uk

Is er al iemand die deze nieuwe Saphion cellen gebruikt heeft?
Omdat ik op het punt sta om enkele setjes KAN cellen te vervangen ben ik nieuwsgierig naar de gebruikservaringen van jullie.

groetjes

Piet

Er zijn nog geen gebruikservaringen omdat deze cellen nog niet verkocht zijn......In het voorlaatste nummer van RCM&E staat er een beschrijving van het gedrag van deze cellen met de mededeling dat ze nog niet in de verkoop zijn. Zeer lovend met een goede capaciteit om vermogen af te geven. Zullen binnenkort wel leverbaar worden maar een probleem is het laadapparaat omdat het voltage per cel 3,6 volt is in volgeladen toestand.
een recente e-mail Overlander heeft tot heden geen enkele reactie van die kant opgeleverd. Ik zou graag een set van twee cellen proberen als ontvanger accu en had daar wat vragen over evenals over de leverbaarheid.

Hans Delemarre

Overlander heeft ze wel op de site staan, maar kennelijk zijn ze dus nog niet beschikbaar.
Misschien moet ik er maar eens een mailtje naar Saphion aan wagen.

Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd.
En ja hoor, na enige tijd een antwoord vanuit Valence.
Ze verwijzen me voor retail door naar de engelse firma www.amberjac-projects.co.uk.
Meteen een mailtje erheen natuurlijk en krijg prompt antwoord terug:
www.power-motion.com
Via de webshop zijn de Saphion cellen verkrijgbaar.
De spec's die hier opgegeven zijn iets hoger dan in de datsheet van Valence wordt aangegeven. Maar dat is volgens mij wel bij elke accu leverancier.
http://www.valence.com/pdffiles/IFR18650p.pdf

In de pdf file staat: scharge voltage 3,65 (standard) max 4,2 V
Het moet dus wel kunnen met een gewone lipo lader ,trouwens de laad instelling bij mijn robbe ultimate is 3,6 of 3,7 V ,bij de hoogste stand laad hij door tot 4,2V. alles normaal dus.

Ukkie-etc.

Heeft Power motion ook laten weten dat je deze lithium cellen ook van ze kan kopen als je in de EEG woont? Er staat nl expliciet op hun website dat ze alleen direct zaken doen met mensen buiten de EEG en dat EEG'ers deze accus moeten kopen via de detailhandel waarvan de adressen nog gepubliceerd gaan worden.
Overlander reageert helemaal niet op welk e-mail bericht dan ook...

Hans Delemarre

Hans,

Ik had het ook al gelezen, vreemd genoeg heeft Power-Motion in hun antwoord op mijn vragen daarover niets gezegd.
Ik dacht toch dat mijn vraag in de mail niets aan duidelijkheid overliet:
Hello,
I've read some about the IFR18650p Saphion cells in a issue from RCM&E (electric model airplanes) and now i'm interested in these cell's.

I would like to receive some information about the availability and resellers from the IFR18650p Saphion cells on the main land off Europe.

By prefer in the Nethetlands or Germany.
I now that they are available trough Overlander.co.uk but due the conversion between the Britisch Pound and the Euro together with the postage fee they are very expensive.

Ik heb zo'n idee dat bestelling via de site wel zal lukken, op de site wordt vermeld dat dit in US $ gaat. ik denk dat deze afhandeling buiten Engeland om gaat.
Als je telefonisch een bestelling doet wordt er afgerekend in ponden.
Ik zal maandag nog eens een mailtje aan wagen

Groeten,

Piet

Ik ben heel benieuwd wat dat oplevert, hou ons op de hoogte.

Hans Delematre

Ik had vanmorgen al snel antwoord:
Piet,

We deliver anywhere except mainland UK which is serviced by Overlander in the UK.

We can deliver to you.

Kind regards,

Simon Sheldon

Director
Amberjac Projects Ltd
Unit 14, Henry Bells Yard
Dysart Road, Grantham
Lincolnshire, England
NG31 7DB

www.amberjac-projects.co.uk
www.plugin-hybrid.com
www.power-motion.com

Tel: +44 (0) 1476 563090
Mobile: +44 (0) 77805 96186
Fax: +44 (0) 1476 563190

Ik denk dat ik van de week 3 cellen ga bestellen.

Groetjes,

Piet

Goed om te weten, dank voor deze info! Ik ga er een paar bestellen en eens zien hoe ze zich houden.

Hans Delemarre

Back