Saurland of Eifel.

In het voorjaar van 2013, wil ik met een aantal Nederlandse modelvlieg vrienden, een een lang weekend gaan hellingvliegen in de Eifel of Sauerland.

Hier in Oostenrijk weet ik de mooie plekjes wel te vinden, maar in de Eifel en Sauerland ben ik nog niet zo bekent.
Weet iemand een leuke plek?

Gr,
Gert

Hallo Gert,

Een mooie plek in de Eifel is de Mallberg en Michielsberg ,Sierscheid en Lint, alle vier hellingen zijn vliegplaatsen van dezelfde club en liggen in een straal van ongeveer 10-15 km behalve de Mallberg en Michielsberg die liggen maar een km van mekaar.
Als je zou gaan zie dan wel dat je je verzekeringspapieren bij hebt en je lidkaart .
Groeten Stef,

Wat ik nog vergeten ben te melden is dat ik zelf en nog enkele andere clubleden ook in het voorjaar zullen gaan vanaf 1mei tem 5mei en dan doortrekken naar de Wasserkuppe .

Hallo Stef,

Ik heb even gekeken, Michiesberg ziet er mooi uit.
Bedankt voor de tip.

Gert

Hallo Gert,

Een mooie plek in de Eifel is de Mallberg en Michielsberg ,Sierscheid en Lint, alle vier hellingen zijn vliegplaatsen van dezelfde club en liggen in een straal van ongeveer 10-15 km behalve de Mallberg en Michielsberg die liggen maar een km van mekaar.
Als je zou gaan zie dan wel dat je je verzekeringspapieren bij hebt en je lidkaart .
Groeten Stef,

misschien had je de vraag beter gesteld in het subforum "hellingzweven"
daar stond het onderwerp beter op zijn plaats.
je kan daar ook eens neuzen, er staan veel plekken op.

aan de ruhrsee zijn ook leuke hellingen (alleen weet ik niet hoeveel er bevliegbaar zijn... waar men op MAG vliegen)

succes!

Gert,

Op de helling-site van RC-network staan voor de Eifel wel een paar hellingen genoemd. Eifel valt onder Rheinland-Pfalz.

Verbazend weinig plekken staan er in het Sauerland genoemd. In de jaren '70 en '80 vlogen we daar met GMC/G&E geregeld. We woonden dan in de regio Schmallenberg/Fredeburg. In het begin bij boer Ax die daar een veld+hang+winkel had (geen idee wat daar nog van over is).
Maar ik heb hier een kaart waarop ik toen de hellingen heb ingetekend. Ook hier geen idee of daar nog gevlogen wordt of gevlogen mag worden. De hellingen liggen er evenwel beslist nog.
Ik noem maar even snel op:
- boer Ax had veld en winkel in Holthausen;
- zuidelijk van Oberkirchen (windrichting W/NW);
- aan de weg van Fredeburg naar Altenilpe (ZW);
- bij Kirchrarbach, aan de Ringelskopf (O/ZO) en op de Ehren-Berg (ZW);
- tussen Western-Boedefeld en Frielinghausen (ZW);
- boven Boedefeld-Freiheit, aan de weg naar Valme (Z/ZW);
- een stuk zuidelijker, bij Wemlighausen (NW).

Misschien vind je door te googelen wat informatie of hier nog gevlogen wordt.

Groet uit Kaernten.
Juun

Hallo Gert,

Groeten Stef,

Hallo,

heb je misschien ergens nog de juiste coördinaten van de Michielsberg? Ik zou er graag eens gaan hellingzweven. Is ook een beetje "mijn" berg aangezien ik Michiels heet... :cool:
Ik ben al een tijdje aan't uitkijken om wat hellingen in Duitsland aan te doen. Met de parapente ben ik er al gaan vliegen maar met mijn zwevers nog niet.

Back