Savöx brushless motor ervaringen

Savöx is een relatief nieuw merk voor wat BL motortjes betreft.
Nu wil ik graag weten wat de mensen hier op het forum er van vinden.
Hoe vergelijken ze zich t.o.v. mamba, tekin, novak, ezrun....?
Mijn persoonlijke interesse gaat vooral uit naar de 540 maat.
Tot nu toe heb ik pas één topic gevonden waar iemand dit merk toepast als primaire aandrijving.
Joram heeft in zijn custom build oeltra heisse scheisse HPI Savage X FLM brushless conversion zo ongeveer de dikste Savöx erin liggen.
Gevolg, kapotte CVD, maar wel bruut koppel en vermogen :rolleyes:;)

Savöx Servo Shop Brushless motor

Meningen zijn zeer gewaardeerd.
Fanboys van bepaalde merken zijn er altijd maar laten we het vooral objectief en gezellig houden.

Zelf ga ik trouwens een EZRUN 60A ESC koppelen met een BLS-3650 5000 rpm/V op een Intellect 4600 8.4V stickpack (Uiteraard sensorless allemaal)

Waarom geen lipo?
Minimale efford en cash, maximale fun factor!! ;)

Savöx is een relatief nieuw merk voor wat BL motortjes betreft.
Nu wil ik graag weten wat de mensen hier op het forum er van vinden.
Hoe vergelijken ze zich t.o.v. mamba, tekin, novak, ezrun....?
Mijn persoonlijke interesse gaat vooral uit naar de 540 maat.
Tot nu toe heb ik pas één topic gevonden waar iemand dit merk toepast als primaire aandrijving.
Joram heeft in zijn custom build oeltra heisse scheisse HPI Savage X FLM brushless conversion zo ongeveer de dikste Savöx erin liggen.
Gevolg, kapotte CVD, maar wel bruut koppel en vermogen :rolleyes:;)

Savöx Servo Shop Brushless motor

Meningen zijn zeer gewaardeerd.
Fanboys van bepaalde merken zijn er altijd maar laten we het vooral objectief en gezellig houden.

Zelf ga ik trouwens een EZRUN 60A ESC koppelen met een BLS-3650 5000 rpm/V op een Intellect 4600 8.4V stickpack (Uiteraard sensorless allemaal)

Waarom geen lipo?
Minimale efford en cash, maximale fun factor!! ;)

Wel bij de les blijven:sleepy:

Ik heb er zo nog geen ervaringen mee.
heb zelf een mTronics Genesis pro regelaar hier liggen, en wil daar ook een Savöx motor voor halen. (Ik ga in ieder geval een stuurservo, 12kg, voor m'n Revo halen, dus dan kan ik iig de kwaliteit bekijken)
ben dus ook wel benieuwt wat hier aan reacties geplaatst word. :)

idd, alleen is 't redelijk nieuw, dus over de duurzaamheid kun je helaas nog geen uitspraak maken. (maar dat zit wel goed als ik het zo zie :) )

YESSSSS,

Ik heb me de spulletjes besteld.
Gisteren mijn ultramat binnengekregen. Kan ik mijn stickpack eens goed laden.
Ben écht zeer benieuwd naar de performance.
De losse EZRUN 60A esc werd helaas niet geleverd met programeerkaartje.
Dan maar werken met ledjes en piepjes op de esc.
Voor bashen boeit me toch alleen maar de punch.
Het enigste nadeel wat ik nu kan zien aan de savox 7T is dat de draadjes haaks op de motor gesoldeerd moeten worden i.p.v. met zo'n verloop pcb'tje zoals de vectors van LRP.
Als ik de shizzle binnen heb zal ik de desert truck toch eerst compleet uit elkaar halen en mijn hop ups monteren, diff voorzien van olie etc.

YESSSSS,

Ik heb me de spulletjes besteld.
Gisteren mijn ultramat binnengekregen. Kan ik mijn stickpack eens goed laden.
Ben écht zeer benieuwd naar de performance.
De losse EZRUN 60A esc werd helaas niet geleverd met programeerkaartje.
Dan maar werken met ledjes en piepjes op de esc.
Voor bashen boeit me toch alleen maar de punch.
Het enigste nadeel wat ik nu kan zien aan de savox 7T is dat de draadjes haaks op de motor gesoldeerd moeten worden i.p.v. met zo'n verloop pcb'tje zoals de vectors van LRP.
Als ik de shizzle binnen heb zal ik de desert truck toch eerst compleet uit elkaar halen en mijn hop ups monteren, diff voorzien van olie etc.

lol ledjes en piepjes op de esc... good luck :s kan ik je echt niet aan raden hoor :s

Je soldeert je motor toch hoe je zelf wil, maar je hebt zowiezo plaats genoeg in de DT hoor, alle manieren gaan ;)

Tja, ik ben zelf zeer tevreden met mijn set-up van BLS-3650 - 4.000Rpm/V motor in combinatie met de pre-productie versie van de Savöx NBC-50c snelheids regelaar. Veel kracht, snelheid en lange rijtijden. Bij de regelaar zit zo'n programeer kaartje en dat werkt makkelijk en erg goed, de instelling zijn merkbaar en nauwkeurig aan te passen.
Maar ik rij geen wedstrijden met de 1:10 electro; ik ben in deze klasse echt fun rijder. Maar de set is razendsnel en een goeie combinatie met mijn Xray T1 FK'05...

wat foto's:
BLS-3650_1.jpg

BLS-3650_2.jpg

BLS-3650_3.jpg

BLS-3650_4.jpg

jaap .
mooie foto,s .

weet je ook of die program kaartje,s van savox ook werken op een novatech regelaar 75amps.
ze zijn volgens mij het zelfde
de prog kaartje,s dan
groeten wiebe.

Laatst bewerkt:
Ik heb werkelijk geen idee, Wiebe, maar ik denk het eerlijk gezegt wel. Ik heb in N'berg veel van die prog-cards gezien en op één of andere manier zijn ze bijna allemaal gelijk....

SAVOX_NBC-50C-15.jpg

Ehhh dude,
Hoe kom je eigenlijk aan zo'n pre productie shizzle?:p
Ik neem aan dat een savox motor wel beter is dan de standaard EZrun motortjes?

Ik ben importeur/distributeur van Savöx producten in Nederland.
De motoren zijn inderdaad uit een andere klasse dan de EZ Run motoren....

Ik ben importeur/distributeur van Savöx producten in Nederland.
De motoren zijn inderdaad uit een andere klasse dan de EZ Run motoren....

Heb je beide dan al eens getest dan?
met EZrun motoren bedoel je dan de 9t-up versies, of de 8.5T-5.5Tsensorless motors, of de sensored zoals de 3.5T?

Dit is geen vraag van een fanboy, maar werelijk geinteresseerd op wat je je bewering dat EZrun motoren minder van kwaliteit zijn staaft. Zodat ik misschien ook een savox zou moeten kopen.

De reden dat ik dit in vraag stel is omdat ik enkel in de 5.5T klasse effectief een eZrun naast een 'andere' heb kunnen leggen. Zo heb ik de mamba5700 kunnen vergelijken met de 5.5T, de 5.5TeZrun, is zoals verwacht net iets sneller dan de 5700, trekt even snel op, wordt niet warmer en de runtime is zo goed als dezelfde (waarschijnlijk iets minder, maar niet merkbaar)

Als ik op parcours (geilenkirchen) naast een 10.5T(LRP-tekin R1Pro combo) rijd met mijn Ezrun 35A/9T combo'tje, dan rij ik leuk sneller dan hun op het rechte stuk, maar we trekken ook wel even snel op op de korte stukken.

Mijn savox BLS-3650 5000 rpm/V is onderweg met de post als ook mijn programmeer kaart voor de esc.
Esc moet nog verstuurd worden (Frankfurt).
Desert truck is gisteren verstuurd per UPS vanuit Chicago (USA)
Kan niet wachten :D

Ik heb de motor uit elkaar gehaald en wat zitten die windingen lekker dicht op de magneet zeg ;-)
Eiegnlijk qua opzet heel gemakkelijk en zoals de site al zegt is het een mooi stukje precisie CNC werk met een fijne overgangspassing (endbel in housing).
Het enigste gemis als leek vindt ik dat er geen pcb plaatje is voor de draadjes los op te solderen. (al hebben de laatste savox sensored dat wel)

Inmiddels ook mijn EZrun A esc binnengekregen zodat ik gisteren weer eens lekker kon solderen.
Alle draden (behalve die van de condensatoren) vervangen door zeer soepele 4 kwadraat mm kabels en als contacten 4 mm goud (ook dus de accu en lader).
Lang leve het programmeren met het kaartje, toch wel erg makkelijk.

Nu nog even wachten op mijn auto zelf......

Het valt me trouwens wel op dat uit de motor 3 dezelfde kleur draden komen en dat geld ook voor de ESC.
Ik ga dan de middelste draad van de savox op de middelste van de EZrun zetten en de rest soldeer ik pas als ik weet wat voor en achteruit is (+ en -)?
Stukje uniformiteit qua kleurcodering binnen de verschillende merken had ik wel op prijs gesteld.

ik dacht dat je bij de ezrun de motorrichting via de programmeerkaart kunt veranderen?

de motorrichting wijzig je eenvoudig weg door 2 van de drie kabels uit anders aan te sluiten. bv ABC met ABC wordt dan ABC met ACB.
(maakt niet uit welke 2 je om draait)

Via de programmeerkaart kan je dit niet doen. (vooruit is niet hetzelfde als achteruit)

via de proffessional program box in ieder geval wel:

A) The programmable items for the CAR ESC are:
3.1 Running Mode
3.2 Drag Brake Force
3.3 Low Voltage Cut-Off Threshold
3.4 Start Mode
3.5 Maximum Brake Force
3.6 Maximum Reverse Force
3.7 Initial Brake Force
3.8 Throttle Neutral Range
3.9 Timing
3.10 Over-Heat Protection