Sav. GT5 velgen afschuren en opnieuw spuiten

Ik wil graag mijn gt5 wielen wit maken en weer opnieuw spuiten in het fluo geel. de chrome laag die er nu op zit begint af te bladeren...
mijn vraagen :

1) Hoe haal ik best de verf eraf?
2) Moet ik de velgen met iets behandelen alvorens te spuiten?
3) Met welke verf moet ik best spuiten?
4) Moet ik er dan nog met lak over gaan? (dat het er langer op blijft)

hmm, lastige vraag en eigenlijk wil ik dit zelf ook gaan doen.

-ik denk dat je het beste naar een verfspeciaalzaak kunt gaan en vragen welke verfremover je het beste kunt gebruiken op een plastic ondergrond.

-wat ik wil gaan doen is de velgen gewoon gaan schuren met heel fijn schuurpapier, dat lijkt mij het beste.

-ik denk dat de verf die je gebruikt niet veel uit zal maken omdat een velg niet zo veel "beweegd/vervormd" dus kan je gewoon standaard verf gebruiken.

-als na lak moet je denk ik gewoon een bus blanke lak halen in de gamma...

ik laat het je horen als ik zelf meer weet.
ik heb vandaag vrij dus ga zelf even op onderzoek uit.

groeten, thomas

nou, ik heb gewoon de eerste verfremover gepakt die ik vond en ben het gaan uitproberen op de achterkant van de velg (wat je dus niet kan zien)

en ja hoor, er gebeurd niks, de verf gaat er heel makkelijk vanaf en het plastic blijft intact.

alle velgen zijn ondertussen al gedaan en ga zo mijn verf halen :)

groeten, thomas

dat kan maar de remover die ik gebrijkt heb voor de kuip van mijn moter kaal te maken taste de top laag van het kunstof wel aan en wert heel ruw en hobelig.

zo, heb mijn verf gehaald en het spuiten is al weer klaar. nu nog een uurtje laten drogen en dan gaat de blanke lak er overheen.

zodra het klaar is en een camera ter beschikking heb maak ik foto's!

groeten, thomas

Het resultaat:
nmt9.jpg

nmt10.jpg

Ik wou een groen accent aan mijn NMT geven, lukt al aardig toch?

Er is al mee gereden en heeft, helaas, al wat beschadigingen opgelopen.

groeten, thomas

ziet er erg mooi uit maar wat voor beschadigen aan de velg of aan de auto :wink: en hoe ging dat met de verf bleef die goed zitten enzo..?

michel_rc zei:
ziet er erg mooi uit maar wat voor beschadigen aan de velg of aan de auto :wink: en hoe ging dat met de verf bleef die goed zitten enzo..?

Ik heb het gespoten met standaard lexaan verf voor de airbrush... De verf hechte en dekte zo goed dat ik maar 1 laag heb hoeven aanbrengen.

En ja, de velg heeft een kleine beschadiging doordat ik moetst uitwijken voor een auto, raakte de stoeprand net.

Groeten, Thomas

@NMTRacer
Beetje onduidelijke foto kan niet echt goed zien wat het resultaat is. Kan wel zien dat er links en rechts al wat beschadigingen zitten. Als je op de eerste foto kijkt lijkt het niet helemaal egaal? is het mogelijk om wat betere foto's te maken?

@All
Heb ook een keer een setje velgen gespoten met hoogglans lak uit een spuitbus van Motip ofzo geen lexan verf is te flexible en wordt niet hard genoeg voor op de velg. Ligt schuren ontvetten en spuiten maar. Resultaat was goed alleen de verf liet los bij het schroef gedeelte waar je hem vast zet verder als ze waren gemonteerd een goed resultaat zal is kijken of ik die velgen nog heb liggen. Volgens mij heb ik ze bij me HPI verkocht.

Ik zal strax even betere foto's maken, deze heb ik gemaakt om half 10 uur ofzo dus moetst het doen met onnatuurlijk licht, en heb de fliter uitgezet om niet een verkleurde kleur te tonen. Het resultaat is dus en scherpe foto maar geen duidelijke afbeelding van de velg :P

Groeten, Thomas

kan je mischien even opnoemen welke merken verf remover, verf en blanke lak je hebt gebruikt? de ene hecht beter als de ander zoals hierboven staat, ik wil het ook gaan doen ben benieuwd :roll:

afb9121.jpg

afb9123.jpg

ben juist begonnen met het afschuren van de verf, chroomverf laagje begon toch af te bladeren.

heb nu al pijn in mijn duim.... :bad-words:

ben dan van plan om in de groothandel een bus fluo gele verf te halen met blinkende lak.

zeg maar eens wat je ervan vindt, dat chroomlaagje dat je nog ziet krijg ik er niet af maar ga ik zo laten, mss geeft het een speciaal effect

ps:heeft iemand een idee voor het spuiten van mijn velg MET banden erop want wil ze er niet afhalen, maar ze ook niet meespuiten :Fade-color

De truuk voor het spuiten met band duurde even om te bedenken maar werkte prima.

1. Neem de binnen diameter van de velg op (dus waar de band in die groef gaat.
2. Knip circels uit kraton van die diameter.
3. Doe het karton over de velg, in die groef zodat de band achter het karton zit. Doe dit aan 2 kanten en je kan gaan spuiten.

En btw, de verf die toch op de band komt kan je er makkelijk af halen met tinner.

Groeten en veel succes, Thomas

NMTRacer zei:
De truuk voor het spuiten met band duurde even om te bedenken maar werkte prima.

1. Neem de binnen diameter van de velg op (dus waar de band in die groef gaat.
2. Knip circels uit kraton van die diameter.
3. Doe het karton over de velg, in die groef zodat de band achter het karton zit. Doe dit aan 2 kanten en je kan gaan spuiten.

En btw, de verf die toch op de band komt kan je er makkelijk af halen met tinner.

Groeten en veel succes, Thomas
ok, ga ik straks proberen, eerst nog 8er verf en vernis, moet ik met bepaalde dingen rekening houden ivm de keuze van de verf?

ik hou jullie op de hoogte

grtz nitro

ps: wijsvinger en duim liggen nu nog meer open na het schuren van 4 velgen :lol:

afb9137.jpg

dat is de verf+primmer die ik gekocht heb, voor op plastiek te spuiten moet ik eerst primmer gebruiken.hoeveel lagen moet ik daarvan spuiten?

grtz nitro

2 of 3 lagen met daartussen (ligtjes) schuren is wel voldoende.

Groeten, Thomas

Om (harde) verflagen te verwijderen kun je de velgen ook stralen met zand (niet met grid) het is dan wel noodzakelijk de banden te verwijderen.

je hebt dan een schone ondergrond om een nieuwe verflaag aan te brengen.

velgen zijn inmiddels allemaal afgewerkt
hier een paar foto's van tydens het spuiten, heb de banden helemaal afgepakt
Spuiten%201.JPG

spuiten%202.JPG

eindresultaat:
afb9175.jpg

afb9176.jpg

fluogeel hadden ze niet meer dus nam ik KTM oranje

wat vinden jullie ervan?

Back