savage 21 niet meer tekoop

heei mensen zat even te kijken op de site van HPI maar daar zag ik de savage 21 niet meer opstaan en ik hoorde laatst in een winkel dat hij niet meer verkocht werd maar ik dacht dat dat niet klopte maar volgensmij is het nu wel zo.

dus voor de Savage 21 freaks helaas :(

gr dick

De 25 is zeker beter. Hij kost alleen 100 euro meer...... De SS is de beter optie. Is nauwelijks duurder dan de 21, en je mag hem nog zelf bouwen ook! :lol: Da's de helft van de fun. Je zult ook zien dat de meeste nieuwe rijders een SS kopen. Zoals je hier op het forum al wel ziet :lol:

Greetzz, Robbert

Ja, dat kan idd wel. De impotreur, en winkels waar ze hem nog hebben, hebben hem nog,. Maar HPI maakt geen nieuwe meer. Dus als je er 20 wil bestellen, dan gaat dat niet meer...... :lol:

Greetzz, Robbert

opkopen die handel en zelf duur verkopen :? maar zal wel niet echt
nut hebben als je voor zelfde geld een SS kan kopen dom van mij :oops:

Waarom niet zelf bouwen?? haha. Dat is de helft van de fun die je er aan hebt. je wil toch met techniek bezig zijn of niet? En het belangrijkst voordeel: Je weet hoe de auto in elkaar steekt, en als er iets is, kun je dat veel makkelijker begrijpen en oplossen. Sommigen raden een RTR juist aan aan een beginner. Ik raad dat juist áf!. Bij een tweede auto heb je al meer ervaring, en kun je bij een RTR meteen wel zien hoe alles in eljkaar steekt. Juist door het ouwen van een auto krijg je veel ervaring, zonder dat je het motortje bijvoorbeeld sloopt omdat je hem meteen uit de doos wil starten, zoals meestal gebeurt met een RTR....

Je mag't natuurlijk zelf weten.....
Ik werk in een modelbouwzaak, dus maak veel mee.... vooral beginnersfouten.... :cry:

Greetzz, Robbert

RTR is een oplossing voor de mindere serieuze modelbouwers met 2 linker handen die zich graag een poot uit laten draaien door de winkelier die weer een paar euro durft te rekenen voor het vastzetten van een los getrilt schroefje....

Bouwen is kennis opbouwen van je auto, motor, koppeling etc. ofwel zelf kunnen zien als er iets niet goed is en het zelf op kunnen lossen. Uiteraard als je minimaal 1 rechter hand hebt kan je de auto beter opbouwen dan die onderbetaalde japannertjes massal in zo'n fabriek doen.

nou wat ik merkte was de de meeste auto's die je zelf helemaal moest maken duurder waren en dat was mijn probleem want ik zou liever ook zelf in elkaar zetten.

RTR's zijn normaal gesproken duurder dan een kit, omdat ze in elkaar gezet moeten worden in de fabriek... De Savage SS kost ong. €600, terwijl de 21 (de versie zónder zender, net als de SS) iets onder de €600 kostte. De SS heeft daarentegen zóveel betere dingen, dat deze normaal gesproken véél duurder zou zijn. Veel goedkope instapmodellen zijn echter RTR's. Deze zijn bijv. goedkoper dan een Savage. Maar deze zijn dan ook totaal niet met elkaar te vergelijken.... Als je van hetzelfde model een kit én een RTR zou hebben, is de RTR duurder. HPI heeft hier een paar voorbeelden van.

Greetzz, Robbert

RTR betekent ook heel vaak low budget RC apparatuur en als je daar nu zo blij mee moet zijn.....
Een Futaba Attack zender lijkt mij al beter dan zo'n goedkoop Nikko-achtig zendertje die je bij een RTR krijgt. Overigens wordt een RTR veelal met een stuurwielzender geleverd en wat nu als je sticks wilt ?

Voor electro auto's betekent het ook vaak een standaard motor (21-27 turns), een lage capaciteit accu en een low budget regelaar die je direct weer kan weg gooien als je een snellere motor wilt plaatsen.
Als je voor een niet-RTR gaat heb je gewoon meer keus in de rest wat je nodig hebt en kan je je kwaliteit kiezen.

ik heb niets tegen die RTR ik zal hem wel in elkaar zetten voor hun dan verdien ik ook weer wat en kan ik een modelBOUWauto kopen :)

ik koop een SAVAGE SS omdat ik dan zelf kan bouwen
heb nu een electro hpi sprint en die heb ik ook meteen uit elkaar
geschroefd omdat dif vast zat en dergelijke daarom wil ik nu zelf bouwen zodat ik dat niet weer hoef te doen en de SS is vergelekenmet de 21 een grote verbetering :twisted:

Back