Savage bobber (schaal 1:3,5), zeer langzaam project.

Mooi hoor, ik ben in een 2D programma ah tekenen, omdat het gratis is, en voldoende om vanaf te kunnen bouwen. Maar zou liever 3D tekenen. Die 'previews' vind ik fantastisch. Kan alleen geen goed gratis 3D programma vinden. Wat gebruik jij? Vast niet gratis neem ik aan?

Mooi project verder!

Freek

All right, dank je wel. Ik probeer nu even Draftsight 2D uit. Zag ook freeware tools als FreeCAD, ben benieuwd of dat wat is. Maar iedereen die hier wat moois laat zien zit op serieuze software. Zal wel niet voor niets zijn.

Freek

een kleine update.
Nog steeds met tekenwerk bezig. Moest volledig opnieuw beginnen met de tekening.
Want had opgemerkt dat de bovenste 2 ligger niet klopte. Ik had ze een kleine curve gegeven, maar op enkele foto's die ik vond, bleek hier geen curve in te zitten. Omdat ik niet wist hoe dit snel te herstellen (gebrek aan kennis in het teken programma.) ben ik opnieuw begonnen.
Ook had ik vooraf geen layers gebruikt in de tekening. Dit heb ik nu wel gedaan om het overzicht te houden

Ik wil nu eerst de saito in 3d proberen te zetten, of een look a like ervan.
Want hiermee bepaal ik hoe het voorste deel van het frame eruit gaat zien. Dit zal niet de echt benaderen, omdat ik hier zo veel mogelijk ruimte wil crieeren, zodat je straks niet de tank of rc componenten ziet zitten tussen de piloot zijn benen. Of me dit gaat lukken, we zullen het zien.

full

De motor is voor nu een look a like.
Vele details kunnen er nog in verwerkt worden, maar dit heeft voor nu geen toevoeging.

full

Ook de banden die ik al heb maar eens getekend op de juiste schaal. En ze toegevoegd.
De motor lijkt klein als je deze view kijkt. Moet dit nog nakijken of het optisch bedrog is, of dat het model toch te groot is voor de motor.

full

Back