Savage Flux met Cen diff mod ervaring.

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Erl, 19 sep 2009.

  1. Erl

    Erl Guest

    Hoi, ik heb mijn diff`s vervangen nadat er 1 kapot ging na 1.5 weken en ik erachter kwam dat de diff van HPI alleen kompleet te krijgen is, 49,- euro. Kwam op de web een paar tutorials tegen over hoe je de Cen Nemisis diff kunt over zetten in de Savage, en de cen pinion is wel los te koop. Hij past er precies in alsof hij er voor gemaakt is :cool:. Je hoeft alleen de aandrijfcups over te zetten.

    Test van de diff`s
    Savage-Central.com -- The #1 (And Largest) HPI Savage Site on the Net Forums » Post 703271 » Re: badass_savage Cen Diff Review in Flux

    Diff mod
    http://www.rcbasher.com/savcendiffs.html

    Savage CEN diff Mod- (Jesus Built My Differential) - RC-Monster Forums

    Ik heb de lagers van de Savage hergebruikt waar het kon, ze zeiden dat de rubber seal beter is dan de metal seal. De gaten die geboord moeten worden in de aandrijf cups van 2.5 naar 3mm geeft een probleem aan 1 kant van de diff. De kant van het tandwiel zit geeft geen probleem maar de andere kant heeft een ruimte probleem als je het gat boord. Je verkleint ruimte/afstand 0,25mm en daardoor past het palletje er niet in. Ik heb het gat met een bovenfreesmachine ovaler uitgeboord zodat het palletje er wel in ging.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2009
  2. Erl

    Erl Guest

    Heb nu ook 2 Cen drive cups gekocht GS093 + - 16,-.

    De HPI drive cups hebben een kunstof ring om de staal kern heen en die zorgt er bij mij voor dat de borgschroef niet blijft zitten, gaat steeds los.

    De Cen cubs zijn helemaal van staal en daardoor hebben de borgschroeven meer grip met locktide .

    Je zou ook een gat kunnen boren,in de pinion, om de HPI pins te gebruiken maar dan moet je eerst het gedeelte ontharden waar geboord moet worden. Effe roodgloeiend stoken met een brander en laten afkoelen.
     
  3. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    In Nederland? Zo ja ben ik wel nieuwsgierig waar, ik heb ze nog niet kunnen vinden in nl :( .
     
  4. Erl

    Erl Guest

  5. I Xyzyx I

    I Xyzyx I

    Lid geworden:
    30 sep 2006
    Berichten:
    687
    Locatie:
    Heerde
    Danku, het ging mij meer om de diffs en niet om de cups maar ze hebben er iedergeval cen onderdelen ;) .
     
  6. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Heb zelf ook Cenn Diffs, zorg er wel voor dat je ze goed shimt. Als je niet weet hoe dit moet dan zeg het even, want badass_savage heeft daar wat leuke filmpjes voor gemaakt.
     

Deel Deze Pagina