savage SS

• Topicstarter Topicstarter Herman te H.
  • Startdatum Startdatum
H

Herman te H.

Guest
heey kheb gezien dat de de savage SS
bij www.towerhobbies.com maar 349 dollar is dus gaat nog wat
vanaf. maar vrienden van mijn ouders gaan binnenkort naar amerika
en willen die wagen wel voor me meenemen maar als ze dan met het vliegtuig terug gaan kan dat problemen opleveren dat ze het niet mee
zouden mogen nemen of kan het zijn dat je dan invoerrechten moet betalen?? en kunnen jullie me vertellen wat jullie van de savage SS vinden alvast bedankt

De kans is heel groot dat ze invoerrechten moeten betalen. Tenzij ze de reusachtige doos onopgemerkt het vliegtuig in kunnen nemen, als 'handbagage' :wink: Het kan zijn dat je geluk hebt, en dat het je nix kost. Maar ik betwijfel het.
Het kan ook nog zijn dat ze het niet mee mogan nemen, omdat ze misschien te zwaar zijn, maar dat ligt aan wat ze voor de rest mee nemen. Weet ook niet precies hoe dit in z'n werk gaat bij de luchtvaartmaarschappijen.

De Savage is een supermonstertruck. Zeker de SS zal je niet teleurstellen.

Wordt dit je eerste brandstofauto? Mag je natuurlijk zelf weten, maar ik raad je aan om je eerste brandstofauto in NL te kopen, waar ze je advies kunnen geven. Het grootste voordeel is dat je er naderhand terug kunt komen met vragen, en ook als je iets wil bijbestellen of laten repareren, zullen ze dit zonder zeuren voor je doen. Als je de auto niet bij hen gekocht hebt, meestal niet zomaar.

Greetzz, Robbert

ja daar heb ik dus ook aan zitten denken
maar vrienden van mij rijden ook brandstof en savage
dus die kunnen mij wel helpen dat is het probleem niet
:twisted: :twisted:

Oke, dat scheelt al. Hey, met hoeveel zijn jullie, en waar precies? Ik heb ook een aardig groepje bij elkaar verzameld in de loop der tijd.
Misschien iets om ooit met een hele groep af te spreken....

Greetzz, Robbert

nou als ik mijn savage ss heb zijn we met 2 savage
nog 1 onroad brandstof serpent en een hpi rush en een fg sportsline we rijden meestal op het ikea terein (vlakbij de makro in duiven/arnhem) en is een groot bouwterein nu. dus dat is wel leuk

OKej dan. Hebben jullie misschien de mogelijkheid om ooit naar eindhoven te komen met die Savage's? dat zou gaaf zijn. Is misschien alleen beetje te ver..

Greetzz, Robbert

hmz, ik snap het niet meer, ik zit te twijfelen tussen een savage en een tmaxx, maar welke was ook alweer die bouwkit, en die ss, is dat met of zonder motor :roll:

De Savage SS is een bouwkit. Hij is er in NL als versie mét motor, en zónder motor. De T-Maxx is alleen gebouwd leverbaar. Als ik je een tip mag geven: neem de Savage!

Greetzz, Robbert

lud, ik ben allang lid van rc-racingcars.com, al vanaf toen clubs over ging in rcmt, en hun overgingnen in rc-racingcars :wink: , maar met welke motor word de ss in nl geleverd, en wat is de laagste prijs hier?

De SS wordt als het goed is geleverd met de oorspronkelijke .25 van HPI
De kit zónder motor kost zo'n €400-420, mét motor tussen de €540-600

Greetzz, Robbert

en is die .25 motor van hpi een beetje goed, ik hoor namelijk veel klachten over de stock hpi motoren, voornamelijk de .15??

Wat ik tot nu toe over de .25 gehoord heb, was positief. Ik heb zelf de .21 BB (van de orginele Savage), en die was echt zéér betrouwbaar. de .25 heeft oa een kunsstof carb. Dat betekend dat de carb nauwelijks warm wordt, en daarom beter af te stellen is, en ook als de motor warm is, makkelijk te starten is.

De .15 van HPI is idd niet zo'n goede motor. Dit komt voornamelijk omdat het een ABN constructie is. (de N in ABN staat voor Nikkel, waarmee de cilinder 'bedekt' is) dit laagje slijt sneller dan het chroom van een motor met ABC constructie, want de 21 en 25 wel hebben. De meningen over deze motor verschillen echter nogal... sommigen zijn er heel enthousiast over, anderen gooien hem weg als ze een auto kopen en zetten er iets duurders in. Mijn ervaring is dat'ie zeer snel kapot gaat (verslijten van de cilinder en zuiger, dit is dat vernikkelde laagje dus..) De .21 BB daarentegen was zeer betrouwbaar, heb ik lang mee gereden, en ook het afstellen ging perfect.

De .25 is alleen wel een twee-naalds carb.. dat is iets moeilijk af te stellen dan bijv. de .15 van HPI, volgens velen. Maar: als je je goed laat adviseren hoe je moet afstellen, of als je dat al kunt, is zo'n carb. juist veel beter, omdat je een nauwkeurigere afstelling kunt maken met twee naalden. En dus ook de temperatuur van de motor beter kunt handhaven.

Greetzz, Robbert

een vriend van mij heeft dus een savage 21 maar dat ding gaat als een tierelier dus volgens mij licht het niet aan de motor maar hoe je hem inrijdt

Uiteraard licht het er aan hoe je de motor inrijdt. Dit is de grootste factor. Echter, ook de kwaliteit van het motortje wil wat zeggen. Deze is bij de .21 BB zéér goed :D

Greetzz, Robbert

Back