Ja, weer een savage vraag, maar nu wat specifieker, en ik hoop dat deze een eigen topic mag hebben, zo niet, dan heb ik pech. Amnnyway: Ik wil een savage X, die stuiterproof is, althans zoveel mogelijk. Nu weet ik dat je dan het beste een combi kan hebben van alu, en plastic. Maar wat moet je nu van plastic houden, en wat juist niet ?? Hetzelfde geld voor de alu optionparts.... Nu zijn er tallose aftermarket tuningsparts te krijgen van diverse leveranciers. dus ook daar weer niets meer dan keus, en keus. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik wel gecharmeerd ben van FLM tuningsparts. Mijn idee was om een Savage X SS te kopen, en een handvol tuningsparts, om mijn wens waar te maken. (ook de savage van Bart banaan spreekt me aan echter kleven daar een paar nadelen aan) Qua electronics ben ik er al uit, dat wordt 2x een ace 1015, en een hrs ontvanger, en 6v humppack. Maar wat is nu DAT wat ik MOET hebben om mijn idee te verwezenlijken, qua budget kan er een heel hoop.... Nogmaals het is geen show savage, het is een werkpaard! Alvast bedankt.
Een Savage die stuiterproof is... niet zo moeilijk. Neem een standaard (X SS is denk ik wel beste in het rijtje) en laat hem zo standaard mogelijk. Deze Savages zijn bij ons op Hoogtij het meest "stuiter proof" gebleken. Stalen spur en alu diff zijn al vervangen, dat gaat het snelste stuk van de oudere plastic onderdelen. Goede servo's en accu hoef ik je niet meer aan te raden zie ik. Een wheelie bar is ook niet onwenselijk, deze vangt toch een hoop klappen op als hij op zijn kont landt. Koop (via ebay) een setje extra schokbrekers en je bent klaar voor de race. Het enige wat je nog zou kunnen vervangen als het defect is gegaan zijn de chassisplaten. Die kan je mooi vervangen voor Innovative TVP's[/quote] Zorg dan wel dat je ook wat langere schroefjes hebt, het zijn dikkere maar ook veel stevigere platen. Andere "rotzooi" zou ik er met een stuiter Savage niet op gooien.
Ook een leuke auto. Ik laat geen waarde-oordeel over de verschillende auto's uit (alhoewel de Savages wel goed zijn hoor ) De TS vraagt een Savage en wat er aan aan te passen. Een ombouwset van Savage naar Revo ben ik nog niet tegen gekomen
Die wil ik wel een uurtje voor je testen op HoogTij hoor. Kijken of-ie heel blijft.... :wink: Verder wat Burp zegt. Veel plastic laten omdat dat veel energie absorbeert bij "ongelukkig" landen. Als een auto met onze HoogTij-rijstijl een uur overleeft, dan is het een degelijke auto.
Ik sluit mij aan bij Burp en Sleurhutje, plastic lekker plastic laten, bij mijn X is er in een jaar tijd niets van plastic stuk gegaan en ik ben echt niet voorzichtig. 8O (mocht je voor de innovatie tvp`s gaan, alle benodigde schroefjes zitten erbij plus nog een handje extra)
Wij danken u voor de antwoorden, ik ga eerst even donderdag kijken naar de sav. van Bart, daar is wel heel veel aan verbouwd, maar goed, de plastic draagarmen enzo, zitten erbij, en deze wou ik iig terug monteren. Hij heeft een 4,7mm chassis van flm, en dus hybride bulkheads van flm. Hoop dat dit niet te veel alu is..... Annyway we zien het wel.,..
Ach, meer stuiterproof dan deze savage zullen ze zelden worden.. Het probleem met Alu is dat je ook de delen waaraan het alu vast zit moet verstevigen, en dat heeft de mijne. Laat ik het zo zeggen: scahde wordt veroorzaakt doordat het materiaal de krachten niet op normale manier kan verwerken. Snelheid x gewicht = kracht (van de impact). Als je nou zorgt dat het gebruikte materiaal een grotere kracht (in Nm) kan weerstaan dan dat de auto kan genereren, dan zal je ook zelden of nooit schade hebben. Stel deze Savage rijdt max. 55km/u (= ....m/s) Stel deze Savage weegt max. 6 kilo (= ....N) Dan is de maximale impact kracht ...m/s x ... N = ...N/ms. Het gebruikte alu is het dikste wat er te krijgen was voor de Savage, zowel qua chassis, qua diffis (vol alu!!!), qua bulkheads, qua draagarmen, etc.. Dus deze auto kan gemakkelijk de maximale gegenereerde krachten van een impact handelen... Foto's van (nu nog wel) mijn Savage: http://www.rc-junkies.nl/gallery/index.php?list=3&page=all
Gewoon 1,5cm brandstofslang aan de binnenkant van de schokbrekers doen. Worden de schokbrekers ook korter van. Heb je zo van je Monster Truck een Truggy gemaakt. Links de verlaagde/ingekorte schokbrekers, rechts de standaard schokbrekerlengte.
Naar mijn idee zijn gewoon de standaard shocks van de savage nog het beste (LST shocks niet meegerekend), ze zijn goedkoop, makkelijk te vervangen en te monteren. Terwijl je bij buggyshocks vaak nieuwe shocktowers moet kopen, ofwel allerlei beugeltjes moet maken om ze in de juiste hoek te krijgen. Daarbij komt ook nog dat die buggyshocks eigelijk gemaakt zijn voor veel lichtere auto's en niet voor een zware savage. Mvg Sander
Deze was dus niet [s:b4434b100c]stuiterproof[/s:b4434b100c] Hoogtijproof En deze dus wel Met body teveel aluminium is niet echt goed, het gewicht wordt ook veel te zwaar. Ik had een hele hoop van Alu, maar heb er nu al weer heel wat vanaf geschroefd. Nu kan ik weer hogere sprongen en dus meer airtime maken.
Tja, ik lees steeds meer dat de alu gekte op een savage een beetje overkill is, en zelfs je belemmert... Ik ga dan ook voor een savage X , en vervang tzt de tvps door een setje innotive 5mm tvps, en dat was het dan.
Wat je ook nog kan doen zijn de standaard plastic schroeven vervangen voor "gewoon" draad (metaaldraad dus) Kan er iets beter tegen als je hem regelmatig uit en in elkaar schroeft. Natuurlijk wel als er nog geen plasticdraad schroeven in gezeten hebben.
Ik koop helaas een X rtr, gezien de kosten... Dus dat gaat niet werken, maar een drupje secondenlijm (traag drogend), is ook erg vernuftig middel....