Savage vraagje!

• Topicstarter Topicstarter Huubke
  • Startdatum Startdatum
H

Huubke

Guest
Ben in het bezit van een Savage 25, vandaag wilde ik graag een schoonmaakbeurtje doen en was van plan om de kunstof bescherming los te halen die ook de aandrijving beschermd. Ze lopen zowel voor als achter onder de auto. (de bumper zit er ook aan vast) Deze beschermingsplaatjes zitten bevestigd met 4 schroeven, ik heb deze schroeven losgemaakt maar tot mijn verbazing kon ik de bescherming niet los krijgen van de auto. Deze zitten namelijk achter van die onhandige nokken(god weet waarom ze dit zo gemaakt hebben want echt functioneel lijkt me het niet) Wie heeft er een tip voor me, of kan me vertellen hoe ik deze dingen los kan krijgen zodat ik wat meer ruimte heb om mijn auto fatsoenlijk schoon te maken. Ik heb ook al in het boekje van de auto zitten neuzen maar daar staat niet duidelijk beschreven hoe ik dit kan doen.

Ik probeer me even voor te halen wat je bedoelt.

Als je die kunstof plaat bedoelt waar de bumper aan vast zit, die kun je zo losmaken als je die 4 schroeven losmaakt.
Als het bij jou niet makkelijk lukt, kan het zijn dat er wat locktite tussen zit, waardoor hij blijft plakken.
Ook zit dat kunstof plaatje aan de onderkant ergens achter gehaakt.

Maar als je hem toch helemaal schoonmaakt, kun je hem beter helemaal uit elkaar trekken.
Aan de beide zijkanten zitten aan de voor en achterkant ook nog schroeven (6 aan beide zijden).
Als je die losmaakt kun je de gehele voor en achterkant eraf halen, je laat dat zeg maar alleen de transmissie zitten.
Dan heb je de voor en achterdifferentieel in je handen met wielen etc.

Goede tip, gebruik een luchtcompressor.
Ik doe dit altijd vooraf en achteraf haal ik em helemaal uit elkaar en doe alle onderdelen (welke niet roesten etc) in een "sopje" .

Veel plezier met het poetsen

Back