Savage X 4.6 moter

• Topicstarter Topicstarter ElSid
  • Startdatum Startdatum
E

ElSid

Guest
M'n Savage kreeg een volledige onderhoudsbeurt. Maar bij het demonteren van de cilinderkop brak een stuk af :( Geen idee hoe dit komt maar ik vermoed dat de vorige eigenaar er iets heeft mee te maken.

Ik heb heel wat met de Savage gereden en nooit wat gemerkt. De compressie is ook nog goed.

Om veilig te spelen ga ik de crankcase vervangen. Maar m'n locale HPI dealer gaf wel aan dat er mogelijk meer onderdelen aan vervanging toe zijn. Dus... wsl een LRP aanschaffen en deze mag de vuilbak in? :(

IMG_1413_1.jpg

IMG_1412_1.jpg

als de compressie in deze staat nog gewoon goed is en de moter loopt verder ook nog gewoon goed, dan gewoon doorrijden.
andere schade door dit gebeuren lijkt mij onwaarschijnlijk en een andere moter kopen kan altijd nog.

maar je noemt lrp, de z 28 neem ik aan ?

ik heb er zelf nooit mee gereden maar heb wel wat onderdelen gezien van auto's waar zo'n moter op stond.
daarom heb ik er zelf nooit een gekocht

4.6 motor

Aangezien ik mijn savage omgebouwd heb naar brushless, heb ik nog zo'n motor over, kompleet met rotostart.Als je interesse hebt pm me maar.

Als de schroef er nog diep genoeg in gaat kan je er rustig mee blijven rijden.

Heeft locktight wel zin?, het moet natuutlijk wel weer los gemaakt kunnen worden!
En de meeste los makende locktight artikelen worden zacht als je ze verwarmt ;)

De schroef gaat er nog een millimeter in, te weinig lijkt me.

Ik heb zonet een LRP Z.28 aangeschaft.

De originele HPI zet ik te koop...nieuwe cilinderkop, de rest krijg je er gratis bij :-/

Je hebt het afgebroken stukje toch nog? Is het niet mogelijk om het te plakken met secondelijm? Alleen wordt de motor wel erg heet, dus ik weet niet of de secondelijm dan smelt of zo. Of is dat geen mogelijkheid?

pffff. als je niet weer waar je het over hebt moet je maar niets zeggen rajeev..

Ik dacht trouwens dat jij naar het electrogedeelte was verhuisd omdat nitro niet jouw ding was.

Je hebt het afgebroken stukje toch nog? Is het niet mogelijk om het te plakken met secondelijm? Alleen wordt de motor wel erg heet, dus ik weet niet of de secondelijm dan smelt of zo. Of is dat geen mogelijkheid?
er staan nog wel behoorlijke krachten op zon boutje

Je zou t kunnen vullen met wat alu-fix oid.. bout erin laten zitten en erover heen smeren.

Zoiets als dit dus:
[URL="
Aluminium Repair For The New Millenium - YouTube[/URL]

Heb daar zelf ooit eens een blok mee gefixt nadat t montage gat van de carb was uitgescheurd..

je zou het hier mee kunnen repareren maar is dat blokje het waard.
En locited wel vergeten want je plakt dan de bout op zijn plek.
Maar je vangt de trekkrachten er niet meer op, dus ga gewoon voor een nieuw blok.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het zou willen repareren moet je hem opboren, een bus in lijmen en in die bus weer draad tappen. En dan zou je het gat en de bus van schroefdraad kunnen voorzien voor meer sterkte. Lijmen kan met speciale metaal lijmen of een lijmende loctite maar solderen is ook een optie.

Simpeler is geroon het gat dieper boren en dieper draad in tappen en dan een langere bout gebruiken.

Maar ja, messchien even op de div. 2e hands sits snuffelen naar aageboden defecte blokken of zelf een gevraagd advertentie plaatsen is net zo makkelijk.

Geen idee hoe dit komt maar ik vermoed dat de vorige eigenaar er iets heeft mee te maken.

Ik heb heel wat met de Savage gereden en nooit wat gemerkt.

{zeikmodus aan}
Ik vermoed dat het gewoon een gevalletje vette pech is.
Niet de vorige eigenaar afzeiken omdat er na "heel wat" rijden iets kapot gaat.
{zeikmodus uit}

LRP is een mooie motor voor op de savage, maar reken wel op meer slijtage.
Dus hou je diffs, versnellingsbak en aandrijfassen goed in de gaten.
Volgende upgrade: bulletproof diffs?

Succes ermee in elk geval

Back