Savage x 4.6 uit amerika

• Topicstarter Topicstarter Ard
  • Startdatum Startdatum
A

Ard

Guest
Hallo allemaal, ik zit met een dillema, misschien kunnen jullie me eruit helpen..
Ik heb sinds kort door een vriend nogal veel interesse voor rc auto's nu wil ik er zelf dus ook een, ik vind de savage x4.6 wel een leuke auto, maar ik vraag me af ik wil m via rcplanet kopen waarschijnlijk, hoeveel kosten komen er dan nog bovenop de verzendkosten en levert dit geen problemen met cmekeurmerk enzo? iemand hier ervaring mee toevallig?
groeten ard

Hoi Ard,

Er is al heel veel geschreven over de pro's cons etc over het bestellen uit het buitenland.

De bijkomende kosten, douane gezeik, inklaringskosten, gemak van langsgaan bij de lokale MDShop, garantie, wachttijden etc etc.

nu ja,het is wel gokken :p,soms is het goedkoper met de lage dollar enzo..maar dan heb je weer die gevallen waarbij er vertraging is en dat je bij moet betalen van de douane enzo en zeker met die vloeistoffen heb je tegenwoordig een probleempje he,en zeker de nitrobrandstof,maar niemand koopt dat van amerika;)(toch??)maar diff olie enzo moet denk ik wel kunnen,heeft iemand hier slechte ervaringen mee??

Gebruik eerst even de zoekfunctie. Is al ..tig keer aan bod gekomen.
ik vraag het nu specifiek in een bericht, heb geen zin om 50 topics met 10 paginas te gaan lezen, en ik vraag of iemand ervaring heeft met die site...

ik vraag het nu specifiek in een bericht, heb geen zin om 50 topics met 10 paginas te gaan lezen, en ik vraag of iemand ervaring heeft met die site...

Tja... maar je verwacht wel van ons om weer hetzelfde te schrijven en ipv. 100x staat het nu 101x op het forum....

Aangezien je met deze hobby begint zal je naast dit nog wel meer informatie nodig hebben en is een beetje zelfonderzoek niet alleen voor jou maar ook voor ons zo prettig. (en beschouw dit als een advies)

Echt, als je begint doe je er verstandig aan om een auto in de buurt te kopen dan is diezelfde winkel ook bereid om jou de hulp te geven als je problemen hebt waar je niet uit kan komen.

Als iedereen zo'n veelvoorkomende vraag in een "specifief bericht" zou stellen, wordt het forum hiermee overspoeld en wordt de zoekfunctie wel onbruikbaar. Hoe meer informatie over een specifiek onderwerp in zo min mogelijk topics bij elkaar wordt gehouden, des te overzichtelijker wordt het forum.

En vragen naar ervaringen met een bepaalde (web)shop loopt vaak uit op een (verkapte) winkelbespreking. Dat laatste is op dit forum niet toegestaan.

Van een beetje moeite doen ga je echt niet dood.

Ik lees de OP echt als een vraag over importeren en niet zo zeer specifiek over de desbetreffende winkel.

En wat voor moeite hebben we het over. Vul Amerika in en je bent al los. :cool:

Niet erg gewenst inderdaad om het 10003de topic over dit onderwerp te openen. Al moeten we niet in Gathering of Tweakers taferelen vervallen waar het forum dood gemodereerd wordt.

`

mijn enige vraag is dus, krijg ik hem hier normaal over de grens zonder dattie blijft hangen op frequentie ofso? ik heb verensetje, de auto en vulflesje, geen vloeistoffen of opladers ofzo...
mzl

ga er maar voor 90% vanuit dat hij bij de Douane blijft hangen. De frequentie die ze in Amerika gebruiken is in NL illegaal (weet ff niet uit mijn hoofd welke dat is). Indien de douane daar achterkomt, sturen ze je wagen retour en zegt de winkel waarschijnlijk tegen je: dikke pech (en terecht) maar je krijgt je geld niet retour.

Voor de rest.... 'Geen zin om 50 topics door te lezen' is natuurlijk geen argument... lees 1 van die 50 door en je hebt 80% van je vragen beantwoord! Iedereen wil graag direct zijn/haar antwoord, maar je kan ook een klein beetje moeite doen voor je antwoorden. Een forum is er om elkaar te helpen, maar een beetje zelfredzaamheid is daarbij geen overbodige luxe.

De frequentie is de 72mhz als ik me niet vergis ..... Aangezien ze nogal de tijd nemen voor zendingen vanuit Amerika op het moment is de kans groot dat jouw auto (grote doos is altijd interressant) er uit wordt gepikt.......

Overtreding van het frequentie beleid is een rede de boel zonder verdere opgave van rede retour afzender te sturen.

Allemaal dingen die al in de 100.000 topics over importeren vanuit het buitenland staan .....

Een beetje inspanning vanuit je zelf kan geen kwaad hoor , voor zover ik weet is er nog NOOIT iemand overleden aan het gebruiken van een zoekfunctie en het lezen van een paar topics.......

Anders gingen ze wel met miljoenen tegelijk als ik kijk naar de populariteit van bv. :google:

Amerika kent ook de 27Mhz welke ook legaal is in Nederland (op 27.255 na) maar ook 75MHz

oke allemaal bedankt, sorry dat ik toch een nieuwe topic plaatste maar die zoekfunctie krijg je nou niet echt de meest geweldige resultaten over het algemeen..

dan moet je je zoekopgave fijner definiëren, je kunt toch ook met google werken, waarbij je nog veel meer overbodige resultaten krijgt!?

Als je toch wat goedkoper wilt uitkomen, zonder kans op douanekosten enzo, kijk dan eens op eBay Duitsland, vaak zijn ze daar wat goedkoper. Hou er wel rekening mee dat er altijd nog verzending bijkomt, en die is niet mis voor zo'n zware doos (kan ik van meespreken). Winkelservice, garantie,... wordt ook allemaal wat moeilijker.

Back