Savage...

• Topicstarter Topicstarter Jelle-
  • Startdatum Startdatum
J

Jelle-

Guest
Kan je met eeh HPI Savage SS gewoon rijden in blubber en zand en natte grond enzo ?

Dus is de auto geschikt voor elkweer ?

Of is dat niet verstandig ?

En weet iemand de afmetingen van de savage ss, lxbxh (in cm)

En hoeveel nitro drinkt zo'n savage ss standaard, hoe lang kan ik rijden op het 160cc tankje ?

Even voor de duidelijkheid, ik heb zitten twijfelen tussen on en off road en bij onroad tussen elec. of nitro maar het is toch op offroad uitgekomen :)
Toen zat ik te denken aan een protech nitro blast, ik heb er wat over geinformeerd bij pkracing, maar na die informatie was bij mij de keus voor een savage heel duidelijk :D

Een Savage kan door elk terrein wat je je maar voor kunt stellen. Uioteraard moet je niet helemaal koppie onder gaan, maar dit is voor geen enkele auto goed, ivm met plotselinge afkoeling van de hete motor, die daardoor kan gaan barsten. De elektronica zit heel goed ingepaky, en kan tegen véél water.

Afmetingen: ongeveer 40 x 50 cm. hoogte (als opgegeven door HPI) 25 cm, maar de schokdempers zijn zo gigantisch, dat dit nogal verschilt :lol:

Met één tankje rijd je ongeveer 15-20 minuten. maar dit hangt sterk af van je rijstijl en afstelling.

Als je kiest voor de savage heb je een hele goede keuze gemaakt. De Savage staat voor kwaliteit en kracht. zeker de SS is het geld zeer waard.

Greetzz, Robbert

wat vinden jullie dan van een T-Maxx, ik ben van plan die te gaan kopen... wat zijn de + en de - kanten... ik ben nu sterk aant twijfelen of ik nu een savage of een T-maxx moet kopen...

blade_3 zei:
wat vinden jullie dan van een T-Maxx, ik ben van plan die te gaan kopen... wat zijn de + en de - kanten... ik ben nu sterk aant twijfelen of ik nu een savage of een T-maxx moet kopen...
Kijk even op www.hpi-europe.com bij rc cars en dan de savage ss en dan de filmpjes.
Zo ver ik weet kan je best veel dingen extra krijgen voor die savage, een hele leuke lijkt mij bijvoorbeeld een dubbeleschijfrem, zie filmpje brakes, met die rem kan je zo hard remmen dat je wagen gewoon overdekop vliegt :D
De savage ss is tevens al vlink getuned

Wat zijn de grote verschillen dan tussen de Protech Nitro Blast en de T-Maxx? De protech is volgens mij ook flink stevig.

Nou ik ben ook van plan om een Savage SS te kopen :P elke keer als ik deze auto zie krijg ik kippenvel. Ik vindt het gewoon een super mooie wagen ik hoop dat ik hem nog dit jaar heb dan zal ik het wel laten weten voor de mensen die twijfelen maar denk dat ik niet de enige ben die hem wel wil hebben.
:twisted:

dikketienes zei:
Nou ik ben ook van plan om een Savage SS te kopen :P elke keer als ik deze auto zie krijg ik kippenvel. Ik vindt het gewoon een super mooie wagen ik hoop dat ik hem nog dit jaar heb dan zal ik het wel laten weten voor de mensen die twijfelen maar denk dat ik niet de enige ben die hem wel wil hebben.
:twisted:

idd er was hier iemand op t forum die vertelde dat ie een boner kreeg als ie die auto zat. Dus dat was nog ietsje heftiger :wink: :roll:

kunnen jullie mij helpen ??
vrienden van mijn ouders gaan over 2 maanden naar amerika en willen voor mij wel een brandstof auto meenemen. Ik wou dus eerst een MT2 maar n u zag ik dat bij towerhobbies de savage SS en de MT2 even duur zijn dus ga ik denk ik voor die Savage want dat lijkt me veel wreder.
maar nu is mijn vraag wat voor servo heb ik nodig voor het stuur want die zal wel wat sterker moeten zijn als een normale of niet..

maar ik rij dus binnen kort met een Savage SS rond :twisted: :twisted:

De beste servo, die veel gebruikt wordt voor ghet stuur van de savage is de Hitec 645 MG --> Metalen tandwielen, lagers, en supersterk

Greetzz, Robbert

rc monster zei:
kunnen jullie mij helpen ??
vrienden van mijn ouders gaan over 2 maanden naar amerika en willen voor mij wel een brandstof auto meenemen. Ik wou dus eerst een MT2 maar n u zag ik dat bij towerhobbies de savage SS en de MT2 even duur zijn dus ga ik denk ik voor die Savage want dat lijkt me veel wreder.
maar nu is mijn vraag wat voor servo heb ik nodig voor het stuur want die zal wel wat sterker moeten zijn als een normale of niet..

maar ik rij dus binnen kort met een Savage SS rond :twisted: :twisted:
Minimaal een 5kg/cm servo (ik heb nu een snelle hitech 9,6kg/cm werkt goed), de gas/rem servo moet ook wel sterker als de standaard 2,5kg servo's die bij de meeste zender sets zitten, als ik nu maximaal rem kan ik hem zonder moeite door de rem heen dauwen.

Ja kan ;)
http://rc.the-legacy.net/hpisavage/
savage-10.jpg

savage-11.jpg

Waarom zitten er van die geele tirapjes op je cillinder kop ?

je kan ook.. een stukje brandstofslang met een ijzerdraadje derom doen... staat veeeel mooier:-D
en is nie zo moeilijk... ik heb t nu.. heb wel s van die ongelukjes....

rick

Hmm beetje nutteloos als het alleen tegen krasjes is.
En krasje of vier van die lelijke dingen op je kop, doe mij de klrasjes dan maar :)

Maar als het voorkomt dat er iets kapot gaat ja dan is het een ander verhaal, maar kan me het niet voor stellen :)

Er zit bij allebei een stuk brandstofslang helemaal rond de kop en die zit vast met tieripjes :)

LouD zei:
Er zit bij allebei een stuk brandstofslang helemaal rond de kop en die zit vast met tieripjes :)
nog lelijker :)

Maar is dat nou echt puur alleen voor krasjes ?
Kan me niet voor stellen dat zo'n klein stukje rubber de kop heel houd...

Probeer het is zou ik zeggen een x een 6 dubbele salto gemaakt met me HPI Nitro RS4 3 zonder kap en er was toch echt een heel stuk koelkop beschadigd. Als ik die dingen erop heb zitten raakje alleen die raps en verder bijna niets.

Back