Savox sc-1256TG Tandwiel 180 graden draaien.

Ik heb een vraag over de savox 1256.
Ik heb twee savox servo's liggen waar het grote tandwiel van kapot is. Nu schijnt het zo te zijn dat je een gaatje kunt boren precies aan de andere van waar het pennetje nu zit. Zodat het pennetje aan de andere kant komt.
Dan zou dus de servos weer moeten werken aangezien dit tandwiel tot 180 graden draaid.

Heeft iemand dit ooit gedaan? Ik las ergens op rc junkie dat je een gat moet boren van 1,2 mm. Is dat zo?
En is het uberhaupt te doen om in titanium te boren.

Graag hulp want het is zonde dat ze liggen stof te happen.

Nieuw tandwielen set is geen optie want dat kost ronde 40 euro in NL.
25 euro erbij en ik kan een nieuwe kopen. :)

Alvast bedankt

Het ligt er een beetje aan hoeveel is beschadigd. Het tandwiel wordt voor bijna helemaal gebruikt, dus er moet een groot stuk onbeschadigd zijn. Max 10 groeven ofzo mogen beschadigd zijn..

Dat tandwiel is van een aluminium legering; die andere tandwielen zijn titanium. Het pennetje is 1.2mm, dus je moet een iets kleiner gaatje boren; 1,15mm.
Boren gaat met een dremel in een boorstandaard vrij goed als het tandwiel goed gefixeerd is.

Daarna is het monteren eenvoudig (gewoon het tandwiel 180 graden gedraaid monteren) en zal de servo weer als vanouds werken.

Bedankt Jaap voor je antwoord.

Dan zit ik nog met twee vragen waar haal je een boor van 1,15 mm.
Dremel kan ik lenen dus dat moet geen probleem zijn.

Bij het grote tandwiel missen bij beide servo's 3 groeven dan zou het dus wel mogelijk zijn om ze te repareren?

1.2 is makkelijk verkrijgbaar, even draaien langs een slijpsteen halen en je hebt je perspassing

Ik heb net zelf een dremel besteld aangezien dat best handig is om te hebben.
Zolang er bij een truggy of buggy kit geen stainles steel schroeven worden geleverd heb je wel een dremel nodig.

Ik ga morgen even op zoek bij een bouwmarkt naar een 1,2 mm boor. En dan slijpen maar. :)

Bedankt Roelof.

Nog even een kleine rectificatie...

Het pennetje in het grote tandwiel is 1,96mm.
Dus een gaatje van 2mm en dan een korte schroef erin moet het ook weer werken lijkt mij. :)

Of een 2 mm boor en dan doen wat Roelof zegt.

Het kan ook zonder pin....

De pin is alleen een begrenzing dat je door het met de hand draaien niet de potmeter op zijn eindpunt kapot draait.

Oh dan kan het nog makkelijker dus door het bestaande pinnetje eraf te dremelen en omdraaien maar...

Hier word ik vrolijk van! :)

Update:

Ze doen het weer!!

Pinnetje is eraf, en ze zijn 180 graden gedraaid.

Bedankt iedereen!

Ik heb er een filmpje van maar geen idee hoe ik dat vanaf mijn telefoon hier op krijg.

Back