Sbach 1000mm

Beste forumleden,

Ik heb een Sbach (balsa) 1000mm besteld, maar weet nog niet welke setup het beste is voor deze vliegtuig.
Wingspan : 1000mm (39.4")
Length : 975mm (38.4")
Wing Area : 19.41 dm2
Flying Weight: 600g~650g
4 Channel

Motor?
ESC?
Servo's?

Ik maak gebruik van een DX6i welke ontvanger kan ik het beste hierbij gebruiken.

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

full

Mvg.

Kilic

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nog een 7 kanaals spektrum AR7000 ontvanger te koop voor jouw kistje.
wil er € 50,- voor hebben .

hoor het wel .
mvg eric .

ps rc-addict heeft wel een goede motor en esc voor jouw kistje , je kan ook hun een mailtje sturen welke kist je hebt gekocht en vragen welke setup hun aanraden .

toch maar een grote broer gekocht voor je umx sbach ;-)
ik weet niet wat je wild een dure setup met hoog efficiëntie of een goedkopere die het gewoon goed doet kijk anders hier even naar dan weet je wat er in past:

http://www.hacker-motor.com/daten/katalog/2011/Hacker_Antriebstabellen.pdf

de sbach valt onder de categorie 3d

Motoren

als je ze te duur vind kun je bij hobbyking bestellen maar je kunt ze ook gewoon bij stuifdebiel een vergelijkbare motor zoeken:

Aussenläufer-Motoren Combos mit Regler | DYMOND brushless Motoren | E-Motoren | Motoren

Als je rond de 650g gaat zitten moet je wel goed zitten met een motortje dat 300 a 400Watt levert. Iets in de richting van een 35xx type rond de 100kv moet wel goed zijn. Een ESC van rond de 50A is meer dan genoeg. Servo's rond de 3kg als je er 3D mee wil gaan vliegen. hobbyking levert deze spulletje zeker en vast voor een mooi prijsje!
Data allemaal op 3s lipo en vlammen maar.

groeten

1100kv op een 11x5.5 op 3s is een seetup voor een 49" 3D kistje, servo's van 3KG is echt overkill, HXT900 voldoen echt meer dan genoeg voor deze kleine vlieger.

Zou er deze instoppen heb je zeker power genoeg...

Bedankt voor alle informatie heren, de kist is inderdaad van hobbyking. Is mijn eerste echte vliegtuig als ik dat zo mag noemen:D De umx tel ik niet mee..

Het is allemaal spannend ga me deze week inschrijven bij MV- Europoort daar krijg ik ook vast wat informatie en tegelijkertijd ga ik wat lessen volgen.

Mvg,

Kilic

Dus als ik het nu goed begrijp kan kan ik voor de motor en esc voor Hacker gaan en voor de servo's Hobbyking?

Klopt dit?

Neem bij HK een 1100kv motortje (35-42) enkele 11x5.5 APC propjes en een 40AMP esc (turnigy)
Servo's zou ik HXT900 nemen (deze setup zit in de zelfde sbach die jij hebt , die ik heb zien vliegen)
En als lipo een turnigy 3s2200 30C

Ik heb de Sbach al besteld maar heb nog heli's dus voor onderdelen kan ik nog een keer bestellen:D Ik denk dat ik voor de HK spullen ga. Heb contact opgenomen met Rc addict die gaan me nog als het goed is teerug mailen.

Back