Scale Shipyard.

Geen idee of jullie deze Amerikaanse firma al kennen? Ze leveren alleen rompen en beslag van o.a.

In verschillende schaalmaten. Maar vooral bij de subs een aantal interessante modellen:

1/96 Scale US Submarines

USS GATO SS-212
USS BALAO SS-285
USS STURGEON SSN-637
USS LOS ANGELES SSN-688
USS PROVIDENCE SSN-719
USS SAN JUAN SSN-751
USS SEA WOLF SSN-21
USS LAFAYETTE SSBN-616
USS BENJAMIN FRANKLIN SSBN-640

1/96 Scale Russian Submarines
ALFA CLASS SSN
AKULA CLASS SSN
1/60 Scale Dutch Submarines
WALRUS CLASS
1/72 Scale US Submarines
USS BLUEFISH SS-222
USS HARDHEAD SS-365
USS PERMIT SSN-594
USS STURGEON SSN-637
USS ARCHERFISH SSN-678
USS LOS ANGELES SSN-688
USS SKIPJACK SSN-585
1/48 Scale US Submarines
USS GATO SS-212
USS BALAO SS-285
USS ARCHERFISH SSN-678
USS LOS ANGELES SSN-688

1/48 Scale Russian Submarines
ALFA CLASS SSN
1/48 Scale Japanese Submarines
IJN TYPE 'B' SUBMARINE I-19
1/48 Scale German Submarines
TYPE IX-C U-BOAT U-505
1/32 Scale German Submarines TYPE IX-C U-BOAT U-505

Naar mijn idee wel heel erg prijzig voor een kale romp waar je bij bepaalde modellen het dek er apart moet bij kopen, maar voor de echte doe het zelver absoluut een uitdaging... :rolleyes:

Hallo Merlijn,

ja, die firma ken ik en ik heb er heel slechte ervaringen mee!
Zo'n zeven jaar geleden heb ik daar een romp van de Thresher/Permit-klasse besteld. Die werd in het blad van The SubCommittee (waar ik al jaren lid van ben) met korting aangeboden.

Toen ik contact opnam met die tent, kreeg ik te horen dat er geen sprake was van een kortingsactie. Saillant detail:terwijl ik dat e-mailtje las, lag dat blad opengeslagen voor me, op de bladzijde met de kortingsactie......

Toen had ik eigenlijk beter moeten weten, maar ja, eigenwijs en het leken mooie rompen te zijn.
Ik zal de rest van dit helaas veel te lange verhaal maar overslaan en tot de kern komen: ik ben 19 (ja, negentien) maanden bezig geweest om die romp te krijgen! En uiteraard wel vooruitbetaald......

Zo'n beetje elke te verzinnen reden waarom de romp nog niet geleverd was heb ik voorbij zien komen. Mocht je daar de details van willen weten, dan heb ik de tig MB's aan e-mailberichten die hieraan besteed zijn nog wel in mijn archief. Je weet maar nooit.

Op het laatst heb ik met juridische stappen gedreigd (kansloos natuurlijk, maar gewoon bluffen) en via het bestuur van The SubCommittee druk op die persoon uitgeoefend.
Uiteindelijk werd de romp dan toch nog geleverd, met een briefje erbij: hier is de romp "as promised"! "As paid for" zul je bedoelen!

De romp zelf vond ik trouwens ook nogal tegenvallen. Boven- en onderhelft sloten slecht op elkaar aan en als ik de romp vergeleek met tekeningen van Deep Sea Designs zag ik nogal wat verschillen. Ik heb hem bij mijn verhuizing vorig jaar dan ook maar weggegooid. Dure les geweest.

Kortom, je begrijpt dat ik deze eenpersoonsfirma niet echt zou aanraden. Weliswaar is mijn ervaring alweer van een aantal jaren geleden en kan hij zijn leven inmiddels hebben gebeterd. En een betere bouwer dan ik zou van die romp misschien wel iets hebben kunnen maken. Maar vanuit mijn eigen ervaring zou ik aanraden: laat deze firma maar rustig aan je voorbijgaan.

Groeten,

Rob

P.S.: overigens geloof ik dat deze firma al eens eerder ter sprake is geweest op dit forum. Even de zoekfunctie gebruiken?

HalloMerlijn,
ik sta volledig achter de reactie van Rob.
Mijn boot heeft ook zo lang geduurt voordat ik de romp had.
En ik heb mijn romp toch nog gekregen door bemiddeling van iemand van de Nederlandse Marine.
Die persoon was op de Antillen gestationeerd en via officiële Marine post kwamen ze in actie.
En de romp helften passen ook niet goed.
Die boot die jij wilt kopen heeft ook iemand van de modelbouw vereniging in Neurenberg.
Ik heb hem op film staan maar waar, ergens eind jaren 80 heb ik hem voor het laatst zien varen.
Het is een prachtig schip hoor.

Hein

Dag heren,

Spijtig van de negatieve ervaringen. Inderdaad een dure les. :( Ik kwam de site via RC Groups tegen en dacht ik post hier is even. Het lijkt allemaal wel erg mooi, vooral de 1:96 battleships haha. Niet dat ik van plan was daar wat aan te schaffen hoor.

Nu maar hopen dat jullie leed niet voor niets is geweest zodat het in ieder geval andere mensen kan behoeden voor eenzelfde bak ellende!

Back