Scalextric chassis

Hallo
Ik ben van plan een scalextric chassis te gaan maken maar dan lichter, ik heb zo'n scalextric baan liggen maar dat chassis is behoorlijk zwaar. Weet iemand hoe ik makkelijk een mal/chassis kan maken
Joost

Als je zelf al geen idee hebt is er de vraag als je zoiets wel aan kan om uit te voeren.

Ik zeg ook niet dat je leeftijd een probleem is, als je aan een dergelijk project begint lijkt het mij dat je enig inzicht moet hebben hoe iets constructiefs op te bouwen en kom je al met wat voorbeelden hoe jij denkt het te willen. De vraag zoals je nu stelt geeft mij het idee dat we ieder gaatje moeten aangeven die je moet boren.

Maar OK, laat ik eens gek doen, je wilt lichter.....

Plaatje carbon, hier en daar wat sleufjes maken voor de flex wat grip geeft. Aandrijving en voorophanging overzetten en dan de sleepcontacten overzetten en een lexaan body kopen.

niet meteen carbon, eerst iets van een dun plexieglasplaatje ofzo, maar ik bedoel hoe je dat makkelijk kunt vervormen...

niet meteen carbon, eerst iets van een dun plexieglasplaatje ofzo, maar ik bedoel hoe je dat makkelijk kunt vervormen...

Plexiglas is leuk materiaal maar niet geschikt voor een chassis. Voor een slotkar hoef je de boel ook niet te vervormen alleen uitzagen is voldoende.
Wil je een iets makkelijker materiaal is epoxy een goede keuze, een stukje printplaat of gewoon een vers plaatje epoxy bij de modelbouwwinkel vandaan is goedkoop en makkelijk bewerkbaar.

kunnen die autotjes die je noemde ook op een scalextric baan rijden?

Als de schaal hetzelfde is zal het wel.

heb net een nieuwe (oude) baan gekocht, 2de hands. met oude f1 auto's, het probleem is, die bandjes hebben 0 grip. kan ik ze gewoon op de baan zetten, schuurpapiertje eronder, gas geven en op dezelfde plek houden? om de grip te vergroten

als je zulke dingen al moet vragen......

heb je al gezocht of vraag je meteen maar als je iets wilt weten...

het is modelbouw he gewoon proberen of ff uitzoeken of iets al eerder is gedaan...

Back