Scania 164 Topline

• Topicstarter Topicstarter Smiley
  • Startdatum Startdatum
S

Smiley

Guest
Dit is mijn nieuwe truck.

robbe Scania Topline cabine.
Op een wedico 731 3 asser chassis.

De gaten die je ziet zijn van de V - vorm, hierin komen later ledjes te zitten.

En de vier gaten in voorbumper, komen de verstalers te zitten ,de overige twee gaten daar komt zelf de lampenbeugel te zitten.

Ik heb de proefbeugel wel klaar, alleen is het gedeelte dat naar de bocht komt te kort.
Om hem goed te kunnen monteren op de truck. Wordt hij opnieuw gemaakt en daarna uiteraad gemonteerd.

op het dak komen 2 lucht hoorns, en 5 contourverlichtingsuntis, deze zijn in de bekende pijl vorm.

De spiegels zullen later worden geplaats, samen met de antennes.

Onder de voorbumper zijn twee spatlappen gemonteerd, dit is de "onderlaag", hier op worden de "echte" spatlappen zelf geplaats met de naam Scania erop.

De totale verlichting aan de voorkant zal ledjes worden, de verstralers en standaardverlichting daarin zullen de exeon ledjes in komen.

De ruiten en de zonneklep/spoiler daarin komen ook vier verstralers te zitten. Maar dit wordt in een later stadium gedaan. Met de ook exeon verlichting.

afb13053.jpg

MVG

Vincent

Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien :D .

Van welk bedrijf of welke kleur ga je hem maken ?

Dat belooft ook weer wat moois te worden,Smiley!Welke kleur wordt de Scania?Hou je ons wel op de hoogte?
En bedoel met Xenon verlichting dit.................
afb12107.jpg

gr Marcel.

rottierood: zoiets bedoelde ik ja.

Het zijn witte ledjes, die die blauw-witte kleur krijgen en uitstralen.. en dat is vergelijkbaar met de exeon verlichting bij de hedendaagse auto´s. zoals BMW heeft.

Verder wordt de auto in een bordeaux rode kleur gespoten, vergelijkbaar met de bordeax rode van de volvo cars.

En op de voorkant komt een licht gele klouer, wit met geel gemengd, dat uit waaierd over in de bordeaux rode kleur.

Over het spuiten zijn nog niet de deffinitieve datum afgesproken, want ik besteeds het spuit werk uit.

Ik wil graag eerst alles hebben afgebouwd. Daarna wordt alles gespoten alles weer monteren, en dan het electro gedeelte aangesloten en de truck verder werkend gemaakt.

Het laatste nieuws, de gereedschapkist aan de zijkant van de truck, passagiers kant is nu klaar. deze kist en de wielnaven worden ook in de bordeaux rode kleur gespoten.

het wordt geen auto die naar orgineel wordt gebouwd en of opgebouwd.

Het is een mengeling van een showtruck maar te gelijke tijd ook een show truck.

MVG

Vincent

Update van De Scania:

de nieuwe stalen/ alu velgen zijn gekocht, alle assen zijn nu daarmee uitgerust.

op de vooras zit op de velg een berschermring extra gemonteerd, verder zal de wielnaaf van de vooras net als de wilenaven van de achterassen in kleur van de truck gespoten worden.

verder is de lampenbeugel nu zo ver klaar, dat hij in de juiste kleur gespoten kan worden.

Ook is aan de lichtbalk gewerkt. Nu is het de afronding en mooi maken van de lichtbak.

hieron heb je een voorbeeld hoe die van mij er ongeveer nu ook uit ziet.

http://www.truckspotter.nl/fotos/15193.JPG

Deze wordt ook in de kleur van de truck gespoten.

De spatlap die eronder moet komen dat wordt helemaal aan het eind gedaan.

Verder had ik eigenlijk wel een vraag: Bij conrad hadden voor een truck velg chrome dop moertjes.

helaas ben ik de modelbouwcatalogus kwijtgeraakt, dus kan ik ze niet meer terug vinden op de site.Zelf weet ik dat ze wel hebben weet iemand misschien welk artikel nummer deze moertjes hebben??

want op de site staat zo goed als niks meer.

MVG

Vincent

Ps: de nieuwe foto's worden zo spoedig moegelijk gepost.

Dit is mijn grote voorbeeld:

hij wordt niet helemaal zo nagebouwd maar de grote lijnen zijn eruit te halen.

afb13563.jpg

afb13564.jpg

Verer heb ik nog vele andere foto's gebruikt van scania trucks, die ik daarna weer heb toegepast op mijn truck.

MVG

Vincent

Tziet er in ieder geval veel belovend uit.

ga je de truck ook in special paint spuiten :wink:

gr. Kelvin

De voorkant moet zo wel worden ja, en het wordt met een airbrusch gespoten.

MVG

Vincent

gaaf, En veel suc6 :wink:

Kheb zelf een vrachtwagen Mercedes met platte bak (zelf gemaakt) met boomstammen erop. De vrachtvagen is van Tamiya. :?

gr. Kelvin

Kelvin,

misschien kan je wel foto´s van je truck, in het deel van de modeltruckers.

Als je het wilt, niks hoeft

MVG

Vincent

De langverwachte foto's,

Hier met de nieuwe velgen, deze zijn afkomstig van leimbach modellbau, de lang hoch velgen. op de gehele truck komen deze velgen te zitten, op de dubbellucht achterassen en de vooras.

in middels is de lampenbeugel ook klaar, maar hij wordt gemonteerd na dat de truck is gespoten.

De ruimte naast de tank moet nog opgevuld worden, waarschijnlijk een tweede maar kleinere gereedschapkist, of luchtketels.

De tweede is van de lichtbak, inmiddels zijn de lichten ongedraaid, richtaanwijzers boven, de achterverlichting naar beneden. De onderkant ben ik nog mee bezig. De kentekenplaat moet er nog opkomen maar heb nog niet een moie plaats gevonden.

verder is het chassis afgedekt met traanplaat, omdat er later een kieptrailer erachterkomt te hangen, dit is om te verkomen dat later het spul extra vies wordt dan nodig is.

Het is niet de bedoling dat ik door zand/ grond gaan baggeren.

afb13712.jpg

afb13713.jpg

MVG

Vincent

Het is al weer een tijdje geleden maar hier zijn de nieuwe foto's van mijn truck. inmddels zit de lichtbak en de spiegels, zonneklep, lampenbeugel op hun plaats.

De lampen en de lampenbeugel worden later in de kleur gespoten, net als de verstralers in de zonneklep/scherm.

de alu velgen zijn nu overal op de truck gemonteerd. de wielnaaf doppen worden later in de kleur van de truck zelf gespoten.

afb15639.jpg

afb15640.jpg

MVG
Vincent

nou...het begint al aardig truck te worden

ziet er tot nu toe goed uit

tankie,

Het begint idnerdaad er op een bijna afgebouwde truck te lijken.

ik ga hem in maart weg brengen naar de spuiter toe. dat is het plan dat ik in mijn hoofd heb.

verder komt naar het spuiten definitieve dingen. dfie ik tevens al wel thuis heb liggen maar niet op de truck gemonteerd zijn.

Dit houd : zwaailichten, luchthoorns en 5 contour dak - verlichting.

ik zal na het spuiten meteen weer foto's maken. Tenzij er tussen door weer dingen veranderen komen deze uiteraad er weer op te staan. aan de hand van teskt en foto's natuurlijk.

MVG
Vincent

Even een kleine foto impressie over een paar weken zal hij in de definitieve kleuren worden gespoten.

Er is al een proef opstelling al gemaakt. Het ziet er steeds meer uit als een "echte" truck.

De lichtbak heeft zijn definieteve vorm gekregen, hij moet op diverse punten nog wat bijgewerkt worden. en geplamuurd worden. Op de foto lijkt dat niet alles netjes op elkaar aalsuit maar dat is wel zo. met bijwerken wordt bedoeld dat op sommige plekken iets eraf geschuurd moet worden.

De spatalp word na het spuiten onder lichtybak geplaatst, met een bij passende nickname/ spreuk.

afb17895.jpg

afb17894.jpg

En als laaste de proefopstelling:

afb17896.jpg

Dit is mijn combinatie waar ik mee ga rijden. als hij geheel is afgebouwd en gespoten in de juiste kleuren.

De spuiter heeft nu de scania voor een groot deel al voorzien van de definitieve kleur.

Hieronder een impressie van de eerste verflaag....

dscf00072im.th.jpg

dscf00056vp.th.jpg

dscf00022on.th.jpg

MVG

Vincent

Hoi,

dat wordt een hele mooi bak !!!
vooral die de achterverlichting.

van wat heb je de deense achterlichtbalk gemaakt ?
de lampen bedoel ik zijn die van robbe of wedico profi.

Groetjes Frank.

De achterlichtbak is gemaakt van ABS - kunststof.
De verlichtingsunits zijn afkomstig van wedico.

Wedico noemt ze ook wel de vierkamer - achterlichten.

Deze balk is al weer gesloopt en wordt nu gemaakt van aluminium plaat dat wordt gebogen in een U - vorm.

Hierin komen later weer de achterlicht units te zitten.

Back