Scania besteld maar vragen over MFU

Scania met vragen over de MFU

Ik heb vandaag een Scania besteld en wil er later uiteindelijk een complete MFU in zetten ik weet dat dit mogelijk is maar de truck moet dan wel weer helemaal uitelkaar gehaald worden zodat de bedrading goed weggewerkt kan worden.

Ik heb nu alleen nog 1 vraag erover.
Als ik de MFU erinzet kan ik dan het interieur nog wel zien of moet ik de ramen blinderen. Ik wou namelijk het interieur van de truck namaken op ongeveer dezelfde manier al bollebeaus het doet.

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een Scania besteld en wil er later uiteindelijk een complete MFU in zetten ik weet dat dit mogelijk is maar de truck moet dan wel weer helemaal uitelkaar gehaald worden zodat de bedrading goed weggewerkt kan worden.

Als ik de MFU erinzet kan ik dan het interieur nog wel zien of moet ik de ramen blinderen. Ik wou namelijk het interieur van de truck namaken op ongeveer dezelfde manier al bollebeaus het doet.

Ja hoor je kan makkelijk een plaatje maken achterje stoelen en daar de MFU aan plakken.
Ik heb er dan weer een gordijnje voor gemaakt zodatje hem niet ziet er is in iedergeval ruimte genoeg om hem te plaatsen zonder je ramen te verven.

Ja hoor je kan makkelijk een plaatje maken achterje stoelen en daar de MFU aan plakken.
Ik heb er dan weer een gordijnje voor gemaakt zodatje hem niet ziet er is in iedergeval ruimte genoeg om hem te plaatsen zonder je ramen te verven.

En hoe zit het dan met de luidspreker? Ik heb een doorkijk tekening gezien waar de luidspreker Behoorlijk laag zat.

gallery_2.jpg

hallo,
Je kunt de luidspreker gewoon omdraaien en dan onder het dak aanbrengen past precies, en je ziet hem dan helemaal niet meer.

grtz Nokkie

Ik heb de vrachtwagen nu inelkaar kijken hoe alles zit. En wil de panelen gaan spuiten moet ik die nog gaan ontvetten als ik Tamiya verf ga gebruiken en zo ja welke ontvetter kan ik het beste gebruiken.

hallo,
Je kunt de cabine gewoon afwassen met water met een beetje afwasmiddel erin (citroen) daarna goed laten drogen, en spuiten maar.

Veel succes

grtz Nokkie

Hoi,

Je kan het interiuer behouden maar dan moet je de MFU tegen de achterkant met dubbelzijdig tape vast plakken, en kan je het gedeelte voor de bedden niet gebruiken.
Dus achter de stoelen heb ik een plaatje kunststof gemaakt zodat je de ruimte er achter kan gebruiken voor de MFU en de bedrading.
Alleen moet je de speaker van de MFU niet aan de onderkant van het dak plaatsen maar aan de bovenkant.
Je kan hem met een of twee schroeven vastzetten, let er alleen wel op dat het dak er op kan.
een beetje schuiven en het lukt precies.
Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt zoniet stuur mij even een bericht dan kijk ik of ik even de tijd kan vinden om wat foto's te sturen.
Ik heb namelijk op 06-12-2007 een dochter gekregen en dat is erg wennen, ik heb de afgelopen dagen geen internet of iets gezien.
Geeft niet maar dan komt alles even een beetje later dan geplant.

Groetjes Bollebeaus

Bedankt voor de info Bollebeaus. En gefeliciteerd met je dochter.

PS dat zal dan later dubbel feest thuis worden eerst de Sint dan jarig hihi

Ik heb nog een vraag over de MFU , zijn de LED's gekleurd of zijn ze wit? Want als ze wit zijn moet ik dan de achterlichten schilderen en de knipperlichten voor.

Ik heb mijn volvo niet zelf gebouwd maar ik heb even gekeken bij het linkerknipperlicht (voor).
Dit is een led die oranje licht geeft de recht weet ik dus niet maar ik denk dat je wat met de volgende afbeelding kunt. ;)

56511_4.jpg

Bij mijn MFU hebben alle leds gewoon een transparante heldere behuizing. Ze branden wel in de juiste kleur (dus remlichten-led's branden rood, knipperlicht-led's branden orange,....)

Ik heb nog een vraag over de MFU , zijn de LED's gekleurd of zijn ze wit? Want als ze wit zijn moet ik dan de achterlichten schilderen en de knipperlichten voor.

ik vond de standaar luidspreker erg belabberd klinken, en heb bij een electronica zaak een veel betere speaker gehaald, en ook nog kleiner, deze klinkt helemaal perfect, en heb deze achter de voorbumper geplaats onder het frame.

Maar wil je de orginele toch gebruiken, stop het kastje dan vol met glaswol, dan klinkt het geluid iedergeval warmer en nie zo hol.

ik vond de standaar luidspreker erg belabberd klinken, en heb bij een electronica zaak een veel betere speaker gehaald, en ook nog kleiner, deze klinkt helemaal perfect, en heb deze achter de voorbumper geplaats onder het frame.

Maar wil je de orginele toch gebruiken, stop het kastje dan vol met glaswol, dan klinkt het geluid iedergeval warmer en nie zo hol.

Grobbe,

Bij welke tent heb je die speaker gehaald en wat voor merk en type was dat?

Grobbe,

Bij welke tent heb je die speaker gehaald en wat voor merk en type was dat?
Ik wilde nog even reageren op ht spuit werkt, Ik ga hem ook bouwen heb hem besteld komt uit HongKong, maar voor dat je spuit moet je de cabine dan niet met grond verf in spuiten of kan de originele kleur direkt op het plastik

Back