Scania cabine schuren/spuiten

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door -\8/-robin-\8/-, 6 mrt 2011.

  1. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Verfstrippen zal het enigste zijn wat je kunt doen. Krassen in de cabine zie je helaas terug en dan is grondverf, evt. vullende grondverf geen keuze meer.
     
  2. ik heb ook een tamiya cabine gedaan met aceton als je niet veel gebruikt lukt het nog redlijk :)



    dylan
     

  3. Je hebt PB
     
  4. motormuis

    motormuis

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Haarlem
    Hoi Adrie
    Zit net te lezen dat je schilder bent ,schiet me gelijk wat in mijn gedachten ,had vroeger
    ook schilder willen worden
    Vorige eeuw 1941 had mijn vader omdat ik schilder wilde worden een baas voor mij gezocht in Katwijk ad rijn
    Heb bij die man 14 dagen gewerkt ,toen moest ik bij hem komen ,en die zei .
    Kees weet jij wat jij doen moet ,jij moest maar eens een andere baas gaan zoeken ,want jij zal nooit geen schilder worden
    En verdomd de man heeft gelijk gehad ,ben nu 83 en kan nog niet schilderen
    Dit schoot in mijn gedachten toen las dat jij 80 bent en schilder
    Moest me even van het hart

    met vriendelijke groeten Kees
     
  5. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Mogelijk had de vorige eigenaar de cabine al eens opgeschuurd en je zou als eerste stap moeten bekijken of het spuiten zonder grondlak nog überhaupt kan. De verf vult geen oneffenheden zoals grondverf doet.

    Edit: de cabine is geschuurd met schuurpapier en werd ook verbouwd. Dan is het laatste beetje verf eraf halen mss niet nodig zolang het maar glad geschuurd wordt.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011

  6. Grondverf komt er sws op omdat wat je al typte: de verf vult geen oneffenheden zoals grondverf doet.

    Ik ga binnenkort kijken wat de aceton doet....jullie zien de foto'verschijnen!
     
  7. mobieleke

    mobieleke

    Lid geworden:
    2 okt 2010
    Berichten:
    436
    Locatie:
    Dordrecht
    he robin

    heb je wel eens Revell penseel reiniger geprobeerd (painta clean)
    dat heb ik geprobeerd en functioneerde ..
     

  8. Nog niet geprobeerd.

    Ik wil eerst de Aceton eens proberen,werkt dit niet dan kijk ik verder
     
  9. peeweebmw316i@hotmail.com

    peeweebmw316i@hotmail.com

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    13
    hallo je kunt ook een ovenreinger gebruiken in een plastieke zak doen en dan toe binden en 24uur tot 48 laten trekken dan kan je hem heel schoon terug krijgen als hij was voor de verf erop zat
     
  10. Hallo,

    Ik wilde net een mededeling plaatsen...
     
  11. Mededeling/update

    Ik heb vandaag de cabine schoon gemaakt met aceton/hema nagellakremover en dit supergoed gelukt!.

    De verf is nu voor toch wel een 90% verwijderd,wat mij genoeg lijkt om het te kunnen spuiten.

    Bedankt Dylan! (en natuurlijk de rest die een idee uit gebracht hebben)

    Gr -\8/-Robin-\8/-
     
  12. graag gedaan hoor :)
    veel plezier met de verdere bouw



    mvg dylan
     

  13. Thnx ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2011
  14. [​IMG]

    [​IMG]

    Ik heb laatst de cabine delen schoongemaakt met aceton zie foto's

    Naar mijn mening zijn de delen nu schoon genoeg om opnieuw gespoten te kunnen worden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    ik zou als ik jou was, nog even de cabine delen licht opschuren met nr 400 waterproof.

    ik denk als je het nu in de grondlak zet, dat je nog verfresten ziet zitten.
    verder is het een goed begin.
    ga zo door.

    gr
     
  16. alfisti

    alfisti Guest

    ik heb evt nog wat side skirts spoilers ed voor je liggen nieuw en gespoten maar dan wel netjes gespoten waar je in princiepe zo overheen kan spuiten
     
  17. Ik heb alles nu geschuurd met korrel 240 en heb het daarna met aceton schoon gemaakt.

    Ik zal even in de schuurpapierdoos kijken of we nog korrel 400 hebben.

    Gr Robin
     
  18. Zoals je op de foto ziet heb ik die al.

    Je hebt overigens PB
     
  19. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    @robin, je hebt me verdwaald met topic's maar ik zou zeggen spuit er normale grondlak ipv de spuitplamuur/filler die moet je gladschuren en dat wordt lastig met al die onderdelen, details enz.
     
  20. Hoe bedoel je?
     

Deel Deze Pagina