Scania LZV met 2 Wipkarren

Mooi werk zo maar ik vind de dissels zo laag zitten. Komt het met bochten anders niet uit?
 
De dissels zitten op identieke hoogte als het origineel.

En er komen idd nog ondervouw laadkleppen onder.

En dan moet er nog iets speling overblijven om bv in een laaddok te rangeren of om over een brug te rijden bij een rijdag.

Heb eea getest en de knik die die dan kan maken is precies goed.

Het valt nu ook meer op omdat alles open is, als de onderrijbeveiliigng er op zit valt het al minder op.
 
De bochten zijn overigens goed te nemen, de wipkarren volgen mooi door de bocht.

Ook hier weer rekening gehouden dat er in een bocht de bakwagen en wipkarren onafhankelijk kunnen knikken bv bij het in een bocht oprijden van een brug, zodat de laadbakken elkaar niet raken.
 
Dit is nog een oude wipkar met V-dissel/trekboom, maar de lage dissel is goed te zien.

38217154su.jpg
 
En het nieuwe type wipkar met de koker trekboom.

Kijk ook naar de ondervouwlaadklep achter op, deze hangt al laag en daar moet de trekboom van de andere wipkar nog onder gekoppeld worden.



38217177nb.jpg
 
En het nieuwe type wipkar met de koker trekboom.

Kijk ook naar de ondervouwlaadklep achter op, deze hangt al laag en daar moet de trekboom van de andere wipkar nog onder gekoppeld worden.



38217177nb.jpg

De laadklep hangt zo laag wegens veiligheid toch, voor als er iemand achterop zou klappen? Met aankoppelen van aanhanger kan de klep wat omhoog lijkt me
 
Duidelijk verhaal. Ik ben ook maar een leek. Had het hele topic niet terug gelezen anders had ik ook gezien dat het al opgemerkt en uitgelegd was. Mijn excuses daarvoor.
 
Absoluut geen probleem hoor, excuses zijn nergens voor nodig. De trekbomen zitten idd laag. Bij mijn model zullen de laadkleppen identiek zijn bij beide wipkarren, ik wil ze gemixt kunnen aan en afkoppelen en ook kunnen rijden.
 
De laadklep hangt zo laag wegens veiligheid toch, voor als er iemand achterop zou klappen? Met aankoppelen van aanhanger kan de klep wat omhoog lijkt me
ja klopt in de 1:1 wereld dient de laadklep dan ook tevens als bumper daarom zit hij ook al lager want de bumper moet een bepaalde hoogte hebben van af het wegdek. Let ook op de zij afscherming van de aanhangwagens. Deze zijn volledig dicht. Ook dit is een eis voor LZV in de 1:1 wereld
 
En het nieuwe type wipkar met de koker trekboom.

Kijk ook naar de ondervouwlaadklep achter op, deze hangt al laag en daar moet de trekboom van de andere wipkar nog onder gekoppeld worden.



38217177nb.jpg
Laadklep is de bumper. Moet op kniehoogte. Boete kost €250. Bij aankoppelen eerst klep omhoog voor aankoppelen. Als er morgenvroeg nog 1 staat zal ik ff meten wat de ruimte is onder de koker tot de straat. Das niet veel. Liep vroeger wel eens vast in sommige putten. Wat de knik te veel
 
Het is weer tijd voor een update, tussendoor eerst nog even gewerkt aan een ander project in 1:14..... wat ook al aardig is gevorderd. Een korte impressie.

38532976mo.jpeg


38532977qc.jpeg


38532978xo.jpeg
 
De LZV gaat er ook al op vooruit.

De bakken zijn definitief

De onderrijbeveiliging zit er op.

De achterlichthouders zitten er op (met net als in het echt ruimte er tussen voor de ondervouwklep).

De houders voor de muilkoppelingen opnieuw gemaakt.

De trekbomen toch iets hoger geplaats waardoor het er optisch beter uit ziet.

Platte mini servo’s zijn binnen om alle 3 de muilkoppelingen te kunnen bedienen.

Aan de linkerkant van de motorwagen komt tussen de 2 onderrijbeveiligingen nog een opbergkist.

De volgende stap word de verlichting en electronica aanbrengen.

Alles werkt nu goed in de bochten.

Wordt vervolgd.

38532991kr.jpeg


38532992ef.jpeg


38532994dr.jpeg


38532995ec.jpeg


38532996pj.jpeg


38532997ia.jpeg


38532998hl.jpeg
 
Het is weer tijd voor een update, tussendoor eerst nog even gewerkt aan een ander project in 1:14..... wat ook al aardig is gevorderd. Een korte impressie.


Zo, dat zijn beste sleurhutten !
SMILEY  DUIM OMHOOG - kopie (3).jpg


Tja, nu met het Covid-19 kan je niet op vakantie/rijden op de rij-demo's.
 
Back
Top