Scania project

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Erik 23, 3 jan 2017.

  1. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik heb zelf de standaard motor, maar dan met een 4:1 tussenbak erbij. Jij hebt een frontsttuur en dan is daar geen ruimte voor.
     
  2. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    De bedoeling was om een scania torpedo te bouwen maar ik wou nog de mogelijkheid wat afwegen, ook qua draaicirkel.
     
  3. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Dit is nog een trailer die ik in gedachten heb enkel asser of dubbel.
    [​IMG]
     
    Mad Max vindt dit leuk.
  4. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Dan moet je zorgen dat je vooras zo ver mogelijk kan sturen. Je hebt dan 2 opties. 1: je slijpt van een standaard stuuras 2 bevestigings punten bij totdat de uitslag niet verder kan. 2: een eigen ophanging maken.( zie topic hulp gevraagd heavy hauler).
     
  5. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Ok Stof tot nadenken, ik ben al blij dat hij rijdt cabine staat er nu terug zo goed als weer op nog zonder interieur. Zal ook nog even leren rijden zijn met trailer.
     
  6. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Deze ochtend de cabine wat afgewerkt om hem rij klaar te hebben
    [​IMG]
    [​IMG]
    Later zal ik nog de kabels properder wegwerken nu kom ik net gepast uit in de cabine. Ik had ook de servo al geplaatst voor de schotel te bedienen maar kon de trailer niet meer aankoppelen doordat deze te hoog kwam.

    [​IMG]
    De zijkanten zijn nog niet verlijmd met de wielkasten. Ze zijn vastgekleefd met papierkleefband om nog makkelijk te kunnen afhalen om te spuiten.

    [​IMG]
    De verkerk spiegels

    [​IMG]
    Ook al een schets gemaakt hoe de koffer eruit zal zien om de truck te transporteren en weg te bergen. Ik zal een dubbele bodem voorzien zodat er een plaat kan uitschuiven met de truck erop.
     
    Cor vindt dit leuk.
  7. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    Heb je nu ook je stuur as om gedraaid?
     
  8. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Op het ogenblik nog niet. Ik zal dit doen wanneer ik de cabine terug los haal om de carson motor te installeren.
     
  9. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Deze week nog wat proefgedraaid om mijn rijvaardigheden te verbeteren vooraleer ik op de baan ga. Zijn er mensen die ervaring hebben met de Schaper Scania 111 neus en of je deze ook kunt ombouwen tot rc. Ik zit nog met enkele ideetjes in mijn hoofd voor later.
     
  10. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Ik zie op foto 1 een standaard motor aan de bak. Die ga je toch wel vervangen door een langzaamdraaier?
    Anders heb je een racetruck :(
     
  11. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Dit zal nog gebeuren.
     
    Cor vindt dit leuk.
  12. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Zijn er mensen die weten waar ik de breedtepalen zou kunnen vinden zoals op onderstaande foto die je kan zien vanuit de cabine en waar ik de neus van een scania torpedo kan halen. Foto komt van het internet.
    [​IMG]

    Ik ben een kleine raming aan het maken van waar ik nu naartoe wil en het wat er in eigenbouw kan gemaakt worden om de kosten wat te drukken.
     
  13. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Die breedte palen kan je makkelijk zelf maken. Deed het met Evergreen profiel en de schietballetjes
    van een HengLong tank.
    [​IMG]
     
  14. Mad Max

    Mad Max

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    243
    Locatie:
    Hoogeveen
    Wattenstaafjes. Kun je er ook nog voor kiezen on er lampjes op te zetten.
     
  15. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    De torpedo neus kan je bestellen bij Bradles hier op het forum. Kost ongeveer 125 euro.
    Breedte palen kan je zelf maken.
     
  16. Koos82

    Koos82 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    687
    Erik H vindt dit leuk.
  17. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
  18. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Het project om hem tot torpedo te bouwen zal even aan de kant gaan. Ik zal hem voorlopig houden als front trekker.

    [​IMG]
    Ik ben al een tijdje liefhebber van de wagens van Ronny Ceusters en zou hem zoals deze wagen willen bouwen, nu nog de vraag met dakrek of spoiler. Enkel het spuitwerk is weer een andere zaak.
     
  19. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Ik heb ondertussen al enkele zaken besteld zoals de nieuwe motor. [​IMG]
    Voor de dieseltank ben ik aan het kijken hoe ik hem zou kunnen bouwen en daar heb ik toch het idee van luchard tegen gekomen hoe hij zijn tank bouwde.
     
    luchard vindt dit leuk.
  20. Erik H

    Erik H

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    82
    Locatie:
    België
    Vooraleer ik zal beginnen met de tank en kist te bouwen in polystyreen heb ik besloten om het al eens in papier te maken om zo de binnen afmetingen te weten en te kunnen passen tussen de wielen.

    [​IMG]
    De tank met links de accubak, de rc accu kan er normaal in met een lengte van 16 cm.

    [​IMG]
    De materiaal koffer ook al gemaakt met een verhouding van de 2 deuren. Links de valdeur en rechts een draaideur. de hydroliek tank die ernaast moet komen moet ik nog maken maar ik zal het eerst passen op de wagen om de speling te weten. Het standaard interieur is ook al gemaakt dit zal ik dan gebruiken om de achterwand te bouwen dit zal ik in eigenbouw doen.
     
    Catwoman en Cor vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina