Scania R470 het begin is er!!

nou de doos is om 18.30 uur officieel geopend hoor, wat een feest :razz:

vervolgens werd die om 18.33 weer heel snel dicht gedaan :confused:

was dat schrikken zeg :rolleyes:

ik dacht het, en mijn vrouw zei het: POE POE POE
eerst maar een bakkie doen schat? ja doe maar, flink sterk

mensen mensen wat een hoop onderdelen zeg!! wel even wat anders dan zo'n vliegtuigje wat ik vroeger wel eens gemaakt heb

waar ben je aan begonnen zei ze, tja dat weet ik ook nog even niet schat, komt allemaal goed hoor zei ik maar, maar ik dacht op dat moment heeeeeel iets anders hoor, ik dacht shit hoe moet ik hier in godsnaam uitkomen en in gedachte hoorde ik haar al zeggen van: ""zie je nou wel ik heb het je toch gezegd je begint weer ergens aan maar afmaken ho maar, en ik blijf zeggen dat het veel te duur is, van dat geld hadden we ook wat anders kunnen doen"" toen dacht ik zelfs heel even verrek ze heeft eigenlijk wel gelijk, dat was maar heeeeel even hoor!!!

maar na het derde bakkie toch die doos maar weer geopend en alles wat beter bekeken, dus ik denk, laat ik nou voor de goede vrede hier wat zinnigs gaan doen, dus ik heb alles een beetje op volgorde van de handleiding gelegd en zo af en toe een lichte kreet van herkenning geslaakt, zo van: aha dat is dit en dat is dat en dit komt zus en dat komt zo, is niet zo moeilijk hoor bij een set banden :cool:

en gaandeweg de avond kreeg ik er steeds meer lol in en steeg het zelfvertrouwen met de minuut en ik dacht, nou valt allemaal best wel mee geloof ik dus kreeg ik zelfs hoop op een mooi resultaat, totdat de doos met de hele mikmak voor het licht en geluid werd geopend, toen flapte er bij mij een klein "#%@" uit en vroeg mijn vrouw: biertje schat?
pfff ja lekker doe maar
dus tijdens mijn biertje dacht ik: kom op zeg ik laat me niet gek maken door meneer Tamiya ik ga gewoon eerst met die hele handel beginnen en dan zien we wel hoe of het gaat, ik weet per slot van rekening dat er een forum is waar de deskundigen met bosjes in het rond bouwen dus dat komt allemaal best goed, ja toch heren?

nou tot zover dit eerste (bouw) uitpakverslag

jahoor !
hulp genoeg hier op de site ;)

en anders kan je de doos altijd nog kwijt aan mij ;)

Je wou trouwens het verfwerk als laatste doen geloof ik ?
Persoonlijk vind ik het toch wel handig om delen van te voren al te verven ,
vooral het chassis als je die in verschillende kleuren doet .
Het is nogal lastig om dat afteplakken als je gaat spuiten .

succes !

sorry heren maar zo gauw geef ik het niet op hoor :cool: dus niemand komt in aanmerking voor welke doos dan ook, ja wellicht een lege :black:

en dat het handig is om bepaalde delen vooraf te spuiten was mij bekend, maar wel bedankt voor deze herinnering hoor bobross (familie van die schilder wellicht??)

hoe spuiten jullie eigenlijk, met een spuitbus, airbrush of met een 1000 liter compressor :evil:

De bijnaam komt inderdaad bij de schilder vandaan :thumbsup:

Ik spuit gewoon met motip autolak , wel zorgen voor goed
schoonmaken/vetvrij maken vantevoren en daarna goede primer.
En als laatste blanke lak over de normale verf ,maar dat is hier al vaker vermeld.....

groeten Bobross

zie mijn topic van de renovatie van de wedico peterbilt. Is allemaal met spuitbus gespoten.

scania

kijk dat je koffie neemt bij het uitpakken en een biertje voor 2e doos,
nu niet bij elke bouwtekening een biertje gaan nemen hoor,
dat gaat dan niet goed komen,
of wordt het een bavaria truck,haha
geintje hoor,succes met het bouwen en als je gewoon de volgorde
van de tekening aanhoud en de onderdeel zakjes per stuk/tekening opent en op een schoteltje legt(en niet in een bierglas)gaat het allemaal goedkomen en houd je hoogstens een paar schroefjes over en dit zijn reserve,dus niet het ikea idee krijgen van ik kom wat te kort en kast flikkerd uit elkaar als je er al naar kijkt,
maar we zijn benieuwd naar het verdere bouwverslag,
en het is gewoon schroefje voor schroefje,
net als deze vuist op deze vuist,toch??
mvg markioo

De bijnaam komt inderdaad bij de schilder vandaan :thumbsup:

Ik spuit gewoon met motip autolak , wel zorgen voor goed
schoonmaken/vetvrij maken vantevoren en daarna goede primer.
En als laatste blanke lak over de normale verf ,maar dat is hier al vaker vermeld.....

groeten Bobross

vetvrij maken met thinner of is dat te agressief voor het kunststof?

kijk dat je koffie neemt bij het uitpakken en een biertje voor 2e doos,
nu niet bij elke bouwtekening een biertje gaan nemen hoor,
dat gaat dan niet goed komen,
of wordt het een bavaria truck,haha
geintje hoor,succes met het bouwen en als je gewoon de volgorde
van de tekening aanhoud en de onderdeel zakjes per stuk/tekening opent en op een schoteltje legt(en niet in een bierglas)gaat het allemaal goedkomen en houd je hoogstens een paar schroefjes over en dit zijn reserve,dus niet het ikea idee krijgen van ik kom wat te kort en kast flikkerd uit elkaar als je er al naar kijkt,
maar we zijn benieuwd naar het verdere bouwverslag,
en het is gewoon schroefje voor schroefje,
net als deze vuist op deze vuist,toch??
mvg markioo

was alcoholvrij bier :cool:

maar ik ben lekker bezig hoor, foto's komen z.s.m.

spuiten

hoi
vetvrij maken kunstof doe ik in een afwasteiltje met lauw water en afwasmiddel en goed afspoelen met warm water,
dus net of je de afwas doet,
daarbij kan je ook een alcohol vrij biertje nuttigen,en het glas na afloop ook gelijk afwassen,
succes met de bouw/spuitwerk,
mvg markioo

vetvrij maken met thinner of is dat te agressief voor het kunststof?

ik maak het schoon met ammoniak en daarna ben ik ook direkt verlost van
mijn verstopte neus :))

ik weet wel dat je je plastic delen niet te lang in wasbenzine ed moet leggen (wou verf oplossen) want dan gaat het helemaal naar de kloten ...

succes met bouwen!

hoi
vetvrij maken kunstof doe ik in een afwasteiltje met lauw water en afwasmiddel en goed afspoelen met warm water,
dus net of je de afwas doet,
daarbij kan je ook een alcohol vrij biertje nuttigen,en het glas na afloop ook gelijk afwassen,
succes met de bouw/spuitwerk,
mvg markioo

ik drink uit het flesje, scheelt weer een glas afwassen :rolleyes:

Hoi,

Ik zou geen thinner nemen;dit lost het plastic namelijk op!

Ikzelf maak m'n modellen met wasbenzine en/of een sopje vervrij.

Succes met de bouw.

M.vr.gr.

Jan

biertje????

dat zei ik toch een afwasmiddel,
daar maak ik ook de lexan kappen mee vetvrij,
en dan in de zon laten drogen,als je met een doek op lexan bodies droogwrijft krijg je statische ontlading en trek je juist stofdeeltjes aan en das geen gezicht onder je verf,
maar daar heb je bij je cabine geen last mee
mvg markioo

de eerste foto

maar eerst @Wil bedankt voor je aanbod maar het is gelukt zoals je ziet

zoals jullie zien zit de spoorstang aan de goeie kant, ik moet hem alleen nog verlagen en het servo-stangetje aansluiten

Laatst bewerkt:
ziet er al goed uit
als je voor de eerste keer met de truck gaat rijden zou ik eens langs een rechte lijn rijden hij zal dan in het begin langs te lijn rijden maar na een tijd gaat hij scheef langs de lijn zitten dat kun je bijregelen via de trim op de zender of je kan ook eerst regelen via het stangetje tussen de servo en het wiel

de spoorstang zou ik wel een paar mm uit elkaar draaien dat je wielen zo een klein beetje komen te staan / \ dit is nu wel overdreven maar als ze zoiets staan gaat hij minder rap scheef rijden hebben ze me gezegd

ziet er al goed uit
als je voor de eerste keer met de truck gaat rijden zou ik eens langs een rechte lijn rijden hij zal dan in het begin langs te lijn rijden maar na een tijd gaat hij scheef langs de lijn zitten dat kun je bijregelen via de trim op de zender of je kan ook eerst regelen via het stangetje tussen de servo en het wiel

de spoorstang zou ik wel een paar mm uit elkaar draaien dat je wielen zo een klein beetje komen te staan / \ dit is nu wel overdreven maar als ze zoiets staan gaat hij minder rap scheef rijden hebben ze me gezegd

ja dat noemen ze caster en camber geloof ik, als je gaat rijden worden de wielen naar buiten gedrukt dus dan wordt de stand weer gecorrigeerd

Back