Scania r500 topline Bakwagen en Schamel aanhanger

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door jeroenz, 14 mei 2013.

  1. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Ik heb gister mijn oude afgeronden trekker verkocht en daarop een heel deel ingeruild. Daar zit in een scania 4x2 en een king hauler en mfc 01 en nog een heleboel spul.

    Vandaag geleik begonnen met het demonteren van de trekker. En geleik van voor af aan weer opnieuw begonnen op een nieuw lang chassis. Mijn bedoeling is om er een bakwagen van te maken en een aanhanger. Wat voor opbouw er opkomt ben ik nog niet helemaal overuit. Zit erg te twijvelen tussen een openlaadbak met of zonder kraan. of een haakarm systeem en nog wat ideeen die in mijn hoofd zitten. Dus daar ben ik nog niet helemaal overuit. Dat geeft me mooi de tijd om eerst de aandrijflijn helemaal voor elkaar te maken en eens rustig te bekijken wat het gaat worden.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. stien

    stien

    Lid geworden:
    3 mrt 2013
    Berichten:
    33
    Woh jeroen . Proficiat met je nieuwe aanwinst ! heb je dat gewoon geruild ? Of wat moete bijleggen ? Toch veel plezier eraan !!!!
     
  3. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Dankje. Ik heb mijn model geruild zonder bij te leggen. omdat mijne af was en deze nog wel wat aandacht nodig had. Verder zat hier mfc en een complete knight hauler in onderdelen bij. En nog een hoop losse onderdelen wat ik allemaal nog eens ga uitzoeken en een deel verkopen, Net als de knight hauler denk ik gebruik hoop onder delen voor me project zoals chassis en assen en denk dat de body compleet weggaat.

    Vandaag weer even verder gegaan met de scania hoop gepuzzel met de achteras om die
    mooi er onder te krijgen. Het is de bedoeling dat de laatste as ook sturend word. Hier een foto tot nu toe

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2013
  4. stien

    stien

    Lid geworden:
    3 mrt 2013
    Berichten:
    33
    Dan heb je een hele mooie deal gedaan jeroen !! Plezier ermeer .
     
  5. MikeS

    MikeS

    Lid geworden:
    8 feb 2013
    Berichten:
    134
    ga ik volgen.......
     
  6. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Dat was het zeker Stien, En dan heb ik geleik volgende project staan.
    Dat zou ik zeker doen mike
     
  7. melvin0555

    melvin0555

    Lid geworden:
    5 aug 2009
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Westwoud
    heej jeroen mooi project zeg wel jammer dat die scania nu weg is :( vond het een mooi apparaat. kom je aankomende zaterdag ook naar de lier? ik wel samen met een vriend van me en zijn MAN. ik hoop dat je ook komt maar je hebt geen auto rijklaar staan denk?

    gr melvin
     
  8. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Zaterdag word niks voor mij ben er helaas niet. De ouwe was idd moi maar deze word nog mooier
     
  9. scaniabas

    scaniabas

    Lid geworden:
    28 mrt 2013
    Berichten:
    43
    lekker bezig Freek!!:p
     
  10. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Gister kwam Willem (superstock) even langs en die had mooie uitbreiding voor mijn model mee :D

    [​IMG]
     
  11. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Vandaag weer even verder gegaan met de truck. De truck staat nu op de wielen en de besturing gelijk aangepast. De voorste servo zit er nu ook in morgen de achterste monteren en dan kan ik testdraaien en afstellen. Mijn zender is inmiddels ook weer terug heb een nieuwe gekregen van conrad :D

    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
     
  12. scaniabas

    scaniabas

    Lid geworden:
    28 mrt 2013
    Berichten:
    43
    Dat doe je erg netjes Jeroen!!
     
  13. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Dankje bas

    Vandaag weer even verder gegaan met de besturing. De assen uitgelijnt en de servos gemonteerd en getest en afgesteld. Ik ben er zeer tevreden over. Nu is het nog zaak om een goede aandrijf as te maken of te vinden en dan kan ik de eerste testronde maken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    "een goede aandrijf as te maken of te vinden"

    Door mij wordt de bestaande aandrijfas doorgezaagd en verlengd
    met een styreen of aluminium pijp.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    maar eens neusen op mijn werk of we iets moois hebben er voor :D
     
  16. superstock

    superstock

    Lid geworden:
    8 sep 2008
    Berichten:
    290
    Locatie:
    thuis
    he jeroen
    ik gebruik altijd een oude auto antenne heb er veel ligen dus kan wel vooruit
    wat ik dan doe is een kuiltje in beide uiteindes maken van de originele as en dan schuif je de antenne er over en dan druk ik die antenne in de kuiltjes en dan heb je een sterke verbinding lijmen kan ook maar ik heb hem al meerdere keren weer los gehad en nu zit hij alweer een mooie poos.
    gr willem
     
  17. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Dankje willem ik heb nu mooi pijpje gevonde daar past presies de orginele
    As in. Die ook even samebn drukkn en misschien even vast solderen
     
  18. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    na her en der aardig wat tips binnen gehad (daarvoor dank) Ben ik toch zelf maar wat aan het maken gegaan. Heb de orginelen as door gezaagt daar aan 1 cm van het uit einde 2 platte kanten gefreest en die in een prcies passend pijpje getikt. Om de oude aandrijfas heb ik beetje carroserielijm gedaan (Lijmen wij op mijn werk complete laadbakken van vrachtwagens mee inelkaar) En in het pijpie op de plekken waar ik een platte kant heb gefreest het pijpje samen geknepen. Denk dat de platte kanten genoeg zijn maar als de lijm hard is komt ie zeker niet meer los. Hier het resultaat.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. superstock

    superstock

    Lid geworden:
    8 sep 2008
    Berichten:
    290
    Locatie:
    thuis
    ziet er goed man.
    gr willem
     
  20. scaniabas

    scaniabas

    Lid geworden:
    28 mrt 2013
    Berichten:
    43
    Super netjes !!!!
     

Deel Deze Pagina