Scania r500 topline Bakwagen en Schamel aanhanger

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door jeroenz, 14 mei 2013.

  1. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Vandaag ook besloten om de mfu uit de truck te halen. Het geluid vind ik zoiezo niet zo echt klinken en het geeft mijn geen toegevoegde waarden vind het belangrijker dat me verlichting allemaal brand. en die heb ik al via een multiswits aangestuurd omdat een mfu niet meer dan 8 ledjes per kanaal kan aansturen. ook scheelt het een hele hoop ruimte in mijn cabine waardoor het niet elke keer proppe is met allebedrading. vandaag mooi aan beginnen om alles te demonteren en ruimte te maken
     
  2. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    vandaag eerst met de aanhanger even verder gegaan de achter verlichting gelaats en de markerings platen op de spatlap gemonteerd staat niet verkeerd al zeg ik t zelf.
    ook heb ik de lift as een aanslag gegeven zodat ie niet hele maal omhoog staat vond hem voor het mooie wat te hoog staan is goed tezien op de laatste foto van de aanhanger.
    verder ben ik begonnen met de scania de mfu te demonteren en alle verlichting opnieuw aan tesluiten scheelt me straks een hoop ruimte in de cabine en geen wirwar aan draden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. martijn77vanzwam

    martijn77vanzwam

    Lid geworden:
    22 mei 2010
    Berichten:
    345
    Job well done.

    Groetjes
     
  4. Marker

    Marker

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    870
    Locatie:
    Rijssen
    Mooie combi geworden. Succes met de laatste loodjes (en aanpassingen)
     
  5. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Dank jullie. gaat even goed nog aardig wat tijd in zitten. maar vind dat alles wat erop zit goed moet werken en niet half
     
  6. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
  7. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Mijne is al werkend met een servo
     
  8. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    vandaag weer even verder gegaan met de scania. heb toch besloten om toch iets grondiger verder tegaan de verlichting en de kilometer bekabeling zinde me niet echt dus heb alle verlichting gedemonteerd en de scania weer verder uitelkaar gehaald
    hier een foto hoe de scania er nu bij staat heb inmiddels wel al weer wat bekabeling getrokken en netjes vast gemaakt en in een zwart hulsje gedaan

    [​IMG]
     
  9. HJ86

    HJ86

    Lid geworden:
    3 feb 2014
    Berichten:
    83
    Ziet er goed uit Jeroen
    Wordt een mooie combinatie
    Principe van de liftas is goed doordacht !
    Succes met de laatste lootjes
     
  10. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Dankje. Hij ligt nu wel uitelkaar maar word alleen nog maar mooier.
     
  11. subie prins

    subie prins

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    872
    Wat je voor stroomdraad had kunnen gebruiken als je het nog beter weg gewerkt wilt hebben is "telefoonkabel " , zelf al een paar trucks mee opgebouwd en het staat wel netjes , voordeel dat het al een paar draden zijn in eigenhuls .

    Maar het zal uiteindelijk netjes weg gewerkt zijn jouw werk kennende.

    Groet Ivar
     
  12. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    dankje ivar. De kabels worden wel wat dunnen ook ja maar gaat meer om de bedrading die ik allemaal telang gelaten had met monteren denk dat is wel makkeliijk maar dat hangt er allemaal onder. zelfde als bij de mfu flinke bos kabels en de helft gebruik je niet dus dat is er nu allemaal uit. en ik heb bij wat lampjes verkeerde weerstanden gebruik dus sommige werkte niet meer of dan in eens wel en dan weer niet dus dat ga ik gelijk allemaal veranderen. gelukkig die in de cabine heb ik allemaal de goeie gebruik alleen in de onder bouw.
    gister andere rij regelaar gehaald dus ik kan hem iig weer rijdend maken. en de mfu definitief verkopen
     
  13. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    vandaag begonnen met het trekken en weg binden van de bedrading. eerst de auto weer rijdend gemaakt door de regelaar en de stroom voorziening en de ontvanger ge monteerd.
    nu nog druk met de verlichting en dan gaan we aan de kraan beginnen

    [​IMG]
     
  14. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    vandaag weer een stukje verder gekomen met de verlichting in de bumper en de multiswits gemonteerd in de cabine en alvast een hoop bedrading getrokken voor de verlichting. ook vond ik dat de mistlampjes geel moesten worden

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. marcelinets

    marcelinets Guest

    Hoi Jeroen.

    Ik zag op nr 428 van deze topic,dat je dwarsbalken gebruikt voor je laadbak.Zijn deze van abs gemaakt?Misschien wel een goed idee voor mijn te bouwen laadbak om rekening mee te houden.

    Wordt een mooie combinatie jeroen.

    groet marceline
     
  16. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    hey marceline

    de laadbak bestaat compleet uit aluminium en messing en zeer stevig gebouwd kan tegen een stootje en meestal rij ik met een container van ongeveer 7 kilo op de bakwagen
     
  17. marcelinets

    marcelinets Guest

    bedankt voor de toelichting jeroen.

    zit aan zoiets te denken voor mijn te bouwen truck,maar dan zoiets bouwen van abs balken.
     
  18. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Vandaag weer het een en ander aan bedrading aan gesloten het word al wat voller in de cabine. nu nog een paar draden en dan kan de cabine er weer op

    [​IMG]
     
  19. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    Vandaag de nieuwe vooras binnen gekregen omdat de orginele al vrijsnel wat speling vertoonde maar 1 genomen met gelagerde fusees. ook zondag nog kleine problemen met tractie ondervonden op de rijdag in utrecht. die moet ik ook nog even verhelpen

    [​IMG]
     
  20. jeroenz

    jeroenz

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    heerhugowaard
    vandaag niet zo veel zin om met de volvo aan de gang te gaan dus toch de vooras van de scania maar eens vervangen. nu ik toch lekker bezig was heb ik hem gelijk op lage banden gezet om de laadvloer nog lager te krijgen. het is aardig gelukt nu de vooras en achteras nog iets verlagen dat de gaten tussen de spatborden niet zo groot zijn

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina