Scania R620 6x4 ombouw naar R730 showtruck

Hallo
Ik ben Robert en woon in Nijmegen. Dit is mijn eerste rc truck die ik ga bouwen. Ik heb een tamiya Scania R620 6x4 gekocht. Ik wil hem gaan ombouwen tot een R730 showtruck in de Deense stijl.

4hld.jpg

Zo als deze wil ik hem ongeveer gaan bouwen alleen dan in de kleuren blauw wit.

y5li.jpg

Zo staat die op het moment erbij. Ik heb al de R730 facelift en de spiegels van verkerk erop zitten.

De volgende dingen wil ik nog gaan veranderen :

- Aangedreven stuuras
- Topline dak
- Deense achterbumper
- Deense kisten
- Staande uitlaten
En nog de benodigde verlichting (lampenbeugel, zwaailampen, pablo's, contourverlichting)

Tot zover ben ik gebleven tot nu toe.
Groet
Robert

Je kan ook een gewone stuuras plaatsen op het pendelas systeem heb ik ook een keer gedaan
Leuk project om te volgen

@ mobieleke
ik weet het nog niet zeker hoe ik de stuuras ga maken ben nog een beetje aan het rondkijken naar de mogelijkheden.

@ Volvo freak
bedankt, Het kleine model is een 1:50 model van wsi die ik verzamel ik heb hem niet zelf gemaakt wel het diorama heb ik gemaakt.

Tijd voor een update :

Ik heb wat dingen aan het chassis en cabine veranderd zoals vooras luchtvering en achteras luchtvering van th truckmodelbouw. Ook is er een stuuras van verkerk opgekomen. En wat aluminium chassis delen en servo houders van carson. En ik heb gelijk een lrp truck puller 3 motor gemonteerd. Ook heb ik een aluminium tussenwand erop gezet en een Topline dak van verkerk.

qkyh.jpg

0g2p.jpg

kvr3.jpg

x72c.jpg

hzia.jpg

5z3u.jpg

Ik heb weer wat dingen veranderd aan de scania. ik heb de middelste as omgebouwd naar een aangedreven stuuras met een set van de getriebedoktor. ook heb ik de versnellingsbak eruit gehaald en hiervoor een servonaut motor met vertraging terug geplaatst. En de hitec hs-645mg stuurservo zit erin. Vandeweek ga ik verder met de Deense kisten aan de zijkant en de stuurservo voor de middelste as.

w0v6.jpg

g8rr.jpg

fvda.jpg

1tx1.jpg

Bedankt voor de complimenten. Voordat die in kleur gespoten word duurt nog wel even. Ik wil eerst de trekker en trailer af hebben voordat die in kleur word gespoten. De kleuren worden blauw wit.

Vandaag weer verder gegaan met het project na een tijdje niks meer eraan gedaan te hebben. Ik heb de achterbumper uitgetekend waar ik in het weekend aan ga beginnen.
Ik zou foto's plaatsen van de voortgang in het weekend.
2f09.jpg

Hallo modelbouwers ik ben sinds vandaag nieuw op de forum ben alles nog aan uitvinde
ik zal me even voor stelle
ik ben brian 19 jaar uit
heb sinds kort scania R620 6x4,

ik hoop veel ideeën op te doen en hoop vriende te krijge

full

alle tips en ideeën welkome

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag weer verder gegaan met het project na een tijdje niks meer eraan gedaan te hebben. Ik heb de achterbumper uitgetekend waar ik in het weekend aan ga beginnen.
Ik zou foto's plaatsen van de voortgang in het weekend.

2f09.jpg

Hallo Robert,

hier even een foto van mijn zelf gebouwde deense bumper.
Misschien heb je er wat aan, voor de bouwwijze moet je even in m'n topic kijken.

Groet,
Raymond.

Als je wat aparts wil met je Scania, google dan eens een afbeelding van de R730 Black Amber of de Dark Diamond! Die zijn ook ZO gaaf!

Verder een warm welkom. Ik hoop dat je veel plezier met bouwen en rijden gaat hebben.

Back