Scania T143H (Peter en Wil)

Hier zoals beloofd wat foto's vanuit diverse hoeken
fc69d64c03a20675d79f21dfa3ffd40e.jpg
d8d042565b7def8d62bb1bd0c6f71796.jpg
4326054fe4b838d972a7606b7e828d7a.jpg
7d592c54e9a4274d7ccb6de79e2ab393.jpg
99811ff793a62243b0351bb3351db17f.jpg
00f5012a14929d5b5f93aa9d327dc895.jpg
f3faff1959f80774587c2d9121b79741.jpg
fb305d3032bba3003b93adca61288fd2.jpg
e1edd0c1be0c513d65934c75725c6def.jpg
 
Hoi maar weer

Alweer ga ik iedereen bedanken voor de mooie complimenten maar vooral de leuke reacties. Ik ben hier oprecht blij mee.

@toostbeek

Jou bedank ik even apart voor de foto's. Hier kan ik weer aardig wat detail uit halen.
Hoever ik met de details kom weet ik niet,maar ik zal zoveel mogelijk mijn best doen.
Afgelopen zaterdag was het echt slecht weer,dus vriendin op de bank met een mooi boek en ik aan de slag met de vijlen.
De kleppendeksels hebben nu hun radiussen gekregen en de inlaatspruitstukken zijn ook al wat verder in vorm gebracht.

Gisteren de koelwaterpijpen gemaakt op dezelfde manier als de inlaatspruitstukken:

360.jpg


De pijpen gemonteerd:

360.jpg


Deze keer ook vanaf de achterkant:

360.jpg


Het volgende item is de brandstofpomp.

Mvg.Opa Wil
 
Hoi

Zoals gisteren al aangekondigd,de brandstofpomp. Zojuist afgemaakt en meteen maar foto's gemaakt (nog met vuile handen ook):
Onder op de pomp zien jullie dat ik een spie aan de pomp heb gefreesd. Ook zien jullie dat het ronde gedeelte buiten de pomp uitsteekt. Dus moest de plaat boven op de motor uitgefreesd worden (net als bij de echte).

De pomp:

360.jpg


De plaat uitgefreesd. In het midden zien jullie de gleuf voor de spie van de pomp:

360.jpg


Vervolgens de pomp op het blok gezet:

360.jpg


De pomp moet er door héél lichtjes te tikken op gezet worden.

Mvg.Opa Wil
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Zoals gisteren al aangekondigd,de brandstofpomp. Zojuist afgemaakt en meteen maar foto's gemaakt (nog met vuile handen ook):
Onder op de pomp zien jullie dat ik een spie aan de pomp heb gefreesd. Ook zien jullie dat het ronde gedeelte buiten de pomp uitsteekt. Dus moest de plaat boven op de motor uitgefreesd worden (net als bij de echte).
De pomp:

360.jpg


De plaat uitgefreesd. In het midden zien jullie de gleuf voor de spie van de pomp:

360.jpg


Vervolgens de pomp op het blok gezet:

360.jpg


De pomp moet er door héél lichtjes te tikken op gezet worden.

Mvg.Opa Wil
Nog steeds geen lijm..fantastisch dit

Sent from my SM-G903F using Modelbouwforum.nl mobile app
 
Laatste keer deze week

De pomp ziet er al leuk uit maar het kan nog fraaier vind ik. Vandaag heb ik de leiding koppelingen binnengekregen.
Dit zijn koppelingen van 1.7 zeskant met een gat van 1 m/m. Deze koppelingen ga ik ook voor de verstuivers en de rem boosters gebruiken:

360.jpg


Ik heb 1 koppeling op het inlaatspruitstuk gelegd.

Even een foto met het blok in de hand. Misschien is deze wat duidelijker:

360.jpg


Mvg.Opa Wil
 
Hallo Wil,

Hmmm, de koppelingen binnengekregen ? :(

Die maak je toch gewoon zelf !

Of gaat de gereedschapmaker/vakman tegenwoordig onderdelen bestellen, i.p.v. zelf maken !:(

Vroeger maakte je alles zelf, of komt dit door jou verminderende gezichtsvermogen ?

De brandstofpomp ziet er heel natuurgetrouw uit !
(Volvo) petje af hoor voor jou bouwkunsten.:thumbsup: :worship:

Nog genoeg te doen/te maken :
Turbo
Brandstoffilters
Oliefilters
Dynamo
Koelwaterleidingen
Waterpomp
Carterpan
Vliegwielhuis
Motorsteunen
En nog heel veel kleine onderdelen

Dus nog enige tijd te gaan, hahaha. :yes: ;)

Maar je kan nu achter elkaar doorwerken, want je vakantie is weer voorbij en er moet weer wat verdiend worden !!:);)

Succes met de (af)bouw van de V 8 motor.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top