Scania T143H (Peter en Wil)

Demian

Dat is een mogelijkheid maar dan is de basis een plaatje van 1mm. dik en blijft vrij flexibel .
Door 2x 0.5mm. te lijmen wordt het een keihard geheel wat heel stevig is en je niet het risico loopt dat het geheel krom trekt bij verdere verwerking .
Ik weet dat ik de moeilijkste weg kies maar ik ga voor zekerheid zo dat het niet weer opnieuw gemaakt hoeft te worden.
Kost alleen meer tijd maar dat heb ik dan ook vol op . ;) :)

vrg. Peter

.

Hallo Peter,

Als je het kunststof warm maakt met een föhn op de door jou gemaakte mal, werkt dat niet, zoals Demian schrijft ??
Of veert het kunststof na het losmaken van klemmetjes weer terug ?

@Peter,

Mijn vraag is al door jou beantwoord bij Demian
Bedankt !

Laatst bewerkt:
Graafie 68

Dankje :)

Je hebt helemaal gelijk hij wordt hoog maar dat heeft de 1:1 ook .
De hoogte van het model is omgerekend 3.84 mtr. en de 1:1 is 3.87 mtr. dus dat klopt toch wel ! ;)
Ik weet wel dat er een hele mooie hoge oplegger achter komt maar dat zal je van zelf wel zien als ....... hem gaat maken. :) :) :)

vrg. Peter

Demian

Over 100 jaar mag hij van mij wel naar het rijksmuseum en zullen de mensen zeggen kijk toen gebruikte de stakkers nog gereedschap en styreen. :)

Maar nu zal het wel erg sneu zijn voor ....... omdat hij hem dan niet op een prachtig chassis kan zetten. ;)

Ik vind het wel een groot compliment bedankt ! :worship:

En ook nog hartelijk dank voor iedereen die het knopje leuk nog steeds gebruikt :worship: :)

vrg. Peter

.

Laatst bewerkt:
20160610_193806.jpg

Deel 33

De draadjes hebben een diameter van 0.62 mm. de kern 0.31 mm.
Het spiraaltje wordt om een asje van 0.6 mm. gewonden.
Als je de draadjes in het spiraaltje steekt haken de draadjes van zelf in elkaar en blijven op hun plaats zitten.
Dit houd in dat je de verbinding in een keer kan solderen zonder voor solderen. ;)

Even het dak afmaken.

Ook de handgreepjes maken.

Op naar het volgende projectje :yes:

.

Back