Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Deze methode met de spiraaltjes heb ik echt niet zelf bedacht hoor.
Toen ik een jaar of 8 was kreeg ik van een oud iemand (kennis van Familie) een jampot vol met deze spiraaltjes om makkelijker draadjes aan elkaar te maken ( solderen ) en dat wat een uitkomst als je die leeftijd hebt.
Dit ben ik dan ook na ruim 50 jaar nooit vergeten en gebruik het nog steeds zo als je ziet .
Wel leuk dat ik dit als voorbeeld kan laten zien voor vele die met deze methode nog niet bekend zijn.
ArjanN
Ik gebruik echt wel lakdraad maar in dit geval waarom ?.
Het zou alleen al meer werk zijn met voor solderen , klemmen om te solderen en kans op sluiting in de messing lamphouders door trilling tijden het rijden .
Een kunststof mantel is hier beter tegen bestand in dit geval .
Bovendien is hier ruimte zat om met gewone draadjes te werken dus waarom zou ik vandaar geen lakdraad !
Weer twee plaatjes styreen van 0.5 mm. op elkaar met heel veel lijm.
Het onderste gedeelte
En het bovenste gedeelte
De radius onderkant
De radius bovenkant
Even tussendoor
Onder en boven stuk onder een hoek naar achter aan elkaar gelijmd.
De bruine kleur komt door de grote hoeveelheid lijm daarom moet dit ca. 6 dagen drogen
Zo lang de lijm nog niet geheel droog is voelt de styreen sompig en klef aan en klinkt bij tikken dof.
Als de lijm geheel droog is klinkt het helder .
Na een week is de onder en bovenkant een geheel ( 1mm. ) en breekt ook niet meer los .
Nu zal de vraag wel komen waarom niet een mal uit een stuk maken en doorzagen ?
Dat heb ik gedaan omdat het sigarenkistje niet lang genoeg was.
Wat mij betreft heb je na al dit werk wel een paar grote Cubaanse sigaren verdiend.
Heb je bij het volgende project in ieder geval een groter sigarenkistje
Hier is te zien wat er met de styreen gebeurd als je heel veel lijm gebruikt.
Door het in twee richtingen te bewegen komt er een laag opgeloste styreen tussen dat maakt dat deze verbinding zeer sterk en hard wordt .
Het zijn juist die details die het hem doen Peter. Ik heb het model gezien in Steenwijk (zelfs in mijn handen gehad) ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Al wat je vanaf nu te zien krijgt is van na Steenwijk en ik weet nog wel dat je vol bewondering het model heb staan te bekijken in Steenwijk .
Er komt nog genoeg om te bekijken ik ben voorlopig nog niet klaar met updates plaatsen .
Voor wie dit niet wil zien gewoon niet kijken dan maar .